-
martensupport
Hoe zorg ik ervoor dat een dll bestand wordt gekopieerd naar een vooraf bepaalde locatie (C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugins) na een dubbelclick? Kan dit met behulp van een macro of scriptje?
12 november 2007 18:13
-
leviathan
Zou kunnen, maar het lijkt me best wel een ingewikkeld proces worden.
Je zou bijvoorbeeld een batch kunnen maken die het bestand een copy opdracht geeft naar jouw locatie en dan moet je .dll files met jouw batch laten associeren wat best wel een klus zal worden opzich.
12 november 2007 19:06
-
kyentei
Ctrl+A (select all)
Ctrl+C (copy)
>ga naar map<
Ctrl+V (Paste)
Is dat niet gewoon makkelijker joh?
12 november 2007 21:00
-
martensupport
:P Ja voor mij wel, maar als ik het naar de anderen moet sturen moeten ze eerst uitzoeken welke map enz dus beetje lastig. Ik heb even een enorme spoedcursus dos gedaan en ben nu volgens mij vrij ver op weg:
Ik ben nu zover dat ik een bat file heb gemaakt met:
Copy npchime.dll C:\progra~1\Mozill~1\plugins\
Nu even testen of het werkt ;)
12 november 2007 21:05
-
erwin_w
Waarom niet met winzip een self-extracting bestand maken, dus een exe bestandje.
De betreffende dll wordt ingepakt als een exebestand, je kan in winzip aangeven waarheen deze uitgepakt kan gaan worden, is echt simpel te doen.
Ik deed dit voorheen ook met ingepakte bestanden/links die ??n ieder dan op dezelfde plek kreeg te staan in het startmenu.
Als je winzip geinstalleerd hebt staat er een snelkoppeling om zelf-uitpakkenden installatiebestdnjes te maken.
Misschien een idee voor je.
12 november 2007 23:28
-
martensupport
@Erwin_w het probleem was echter dat die SFX weer in een andere SFX moesten daarnaast dus nog een programma die na het uitpakken moest starten
Uiteindelijk heb ik het opgelost door de .dll in de installatie map te plaatsen en hierbij ook een .bat file te plaatsen die het .dll bestand automatisch kopieerd. Hierbij heb ik in de installatie map een nog een .bat file gemaakt, die na het uitpakken automatisch geladen wordt en ervoor zorgt dat zowel het installatie programma als het eerste bat file worden uitgevoerd.
Dus dit is me gelukt ;)
13 november 2007 15:42