Ik ben er weer... in de bieb. Ben een lange tijd offline geweest. Komt omdat mijn pc kapot is.
Hij start wel op, maar op het beeldscherm zie je niks. Heb videokaart paar keer vervangen maar doet het nog steeds niet. Beeldscherm vervangen, maar geen resultaat.
Het is volgens mij best ernstig, omdat ik nu besef hoe waardevol een pc is en dat ik er niet zo vaak mee moet klooien.
De avond ervoor stond hij meer dan 12 uur aan. Misschien daarom??
De ochtend ging die niet meer aan...
Ik denk dat het aan de processor ligt.. maar dat weet ik niet zeker. Ik kan natuurlijk een processor gaan kopen, maar is dat wel zo handig? Ten eerste moet ik weten of het daadwerkelijk ook aan de processor ligt. Ideeen en hulp is welkom. Offtopic is (vanzelfsprekend) niet welkom (het is echt ernstig)
16 november 2007 18:27
luccey
heb je je mobo al gereset?
16 november 2007 18:32
sjz
We kunnen er dus vanuit gaan dat het niet aan de grafische kaart ligt, gezien je deze al eens vervangen hebt en tevens hetzelfde verhaal met de monitor. Dat zijn 2 dingen die we dus al kunnen doorstrepen.
Processor... Dat lijkt me van niet. Geeft hij biepjes bij het opstarten? Als er zo'n luide biep weerklinkt, is de cpu misschien stuk ja... Misschien. Maar als je niet overklokt enzo, lijkt me dat eigenlijk nogal onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn.
Tja, aan de harde schijf kan het eigenlijk ook liggen, maar hetzelfde geld voor bijvoorbeeld het Ram. Misschien voor de zekerheid eens een BIOS resetje doen, misschien dat daar iets verkeerds staat ingesteld?
16 november 2007 18:33
ali
Pleaseee tell me hoe ik dat moet doen!!
Harde schijf? Mijn pc start niet niet eens op. Aan de andere kant... als ik de harde schijf aansluit op een andere pc, dan start de pc niet op. Dan zegt die: no operation system found ofzo. Want mijn OS zit op D:/ en ik denk dat bij het opstarten naar C: wordt gekeken.
Dus harde schijf weet ik ook niet...
16 november 2007 18:33
sjz
[quote=93468]
Je kan je mobo (bios) resetten via het jumpertje op het moederbord. Voor meer info moet ik je doorverwijzen naar het boekje van je mobo.
16 november 2007 18:34
luccey
[quote=93470]Je kan ook het batterijtje eruit halen, en dan 30 seconden wachten, dan heb je 'm (volgensmij, verbeter me als ik het fout heb!) ook gereset.
16 november 2007 18:35
sjz
@ Luccey: voor de zekerheid heb ik eerst op Google gezocht om mijn reactie te ondersteunen.
Het hangt (zoals ik dus al dacht) van mobo tot mobo af. Bij het ene mobo zal dat batterij-trucje werken, bij het ander niet en is de jumper-manier de enige manier om het BIOS te resetten. Meestal werkt dat batterij-maniertje echter ook denk ik hoor...
16 november 2007 18:38
ali
Ik heb trouwens geen mobo boekje... Medion pc he?
Dus die jumper.. kweet niet waar die is. Ik zal het wel proberen.
Is er ook een manier om te checken of het aan mijn harde schijf of aan mijn processor ligt?
16 november 2007 18:38
leviathan
Voeding misschien dood?
16 november 2007 18:39
rubenus
Gaat de PC helemaal niet aan? Geeft geen bliebjes?