De laatste tijd komt het nogal veel voor dat mijn scherm bevriest en dat er niks meer reageert.
Als ik in het logboek kijk zie ik de volgende fouten:
bron: DISK
--------------
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk2\D.
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk3\D.
bron: atapi
---------------
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
__________________________________________________________________________________________
Vlak na ??n of meer van deze fouten krijg ik ook dit:
__________________________________________________________________________________________
bron: Service Control manager
----------------------------------------
De AVG E-mail Scanner-service is onverwacht be?indigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.
De AVG7 Alert Manager Server-service is onverwacht be?indigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.
19 november 2007 20:24
masterwillems
hoe oud is je hdd? mischien dat hij op sterfen ligt.
19 november 2007 20:54
lorre851
mijn hdd is ongeveer 4 maanden oud.
Het vreemde is dat ik helemaal geen station D heb... En toch krijgt hij daar een fout...
19 november 2007 21:05
raymus
Heb je een cd bij je mobo gekregen? Zoja instaleer alle drivers die daar op staan;)
19 november 2007 21:07
masterwillems
ik heb ff gezocht op "Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk2\D.
" en het kan zijn dat de IDE (of S-ATA) kabel niet 100% goed is, controleer eens je hdd controler (ff google moet je wel wat kunne vinden)
19 november 2007 21:10
lorre851
Het is een nieuw mobo, het waren nieuwe kabels, er zat (spijtig genoeg) geen cd bij. (anders is het te gemakkelijk he! lol)
(er is eigenlijk geen hardware van dit mobo compatibel met xp. Ik heb voor alles al apparte drivers moeten zoeken. Videokaart, AGP controller, PCI controllers, ...)
Je bent fout. Het was mijn USB2.0 poort die er niet goed in zat.
Ik heb mijn pc dan maar eens binnen gedaan en blijkbaar is het in mijn pc 20?c te warm, waardoor mijn hd ook te warm werd en waardoor alles vast komt te zitten.
Ik heb nieuwe koeling gekocht en nu werkt het weer.