Omdat mijn pc nog steeds uitzonderlijk warm werd, heb ik mijn ventilator en dat ijzeren ding van mijn CPU er af genomen en eens uitgekuist. (was ?cht wel nodig)
Nu heb ik dat bakje en die ventilator er terug op gezet, alle hdd's en cd-stations aangesloten en mijn pc opgezet.
Nu krijgt hij (als hij opstart) in mijn bios:
[i]CMOS battery low
CMOS memory size wrong
press F1 to run the setup or press F2 to load the standard values.[/i]
Als ik F2 doe start hij gewoon op. Maar al mijn hardware blijkt dan weg te zijn, want hij krijgt iedere keer bij AL mijn hardware 'nieuwe hardware gevonden'. + mijn datum en tijd is gereset.
Als dat allemaal achter de rug is kan ik mijn pc weer gewoon gebruiken. Maar dit komt iedere keer voor als ik mijn pc opstart. Weet iemand een oplossing?
(ps: ik heb al mijn bios gereset en mijn geheugen eruit gehaald, maar dat werkte niet)
24 november 2007 13:57
lordievader
Cmos batterij eruit halen en er weer in doen, misschien dat hij een beetje los is komen zitten.
Succes, LordieVader
24 november 2007 14:03
lorre851
Gedaan. Ik heb zelfs de batterij vervangen. Maar hij krijgt hetzelfde.
24 november 2007 14:03
simon8400
Controleer eens of hij er geoed opzit met alle hoekjes enz...
24 november 2007 14:13
lorre851
Daar zeg je al zo iets: ik heb hem 10 keer willen opstarten, maar toen zat dat ijzeren blok-ding andersom. Mijn cpu begon toen luid te piepen. Dan is uiteindelijk mijn frang gevallen en heb ik hem goed gezet.
Heeft dit schade kunnen aanbrengen?
(ik heb het nu nog ns gecontroleerd en hij zat goed)
EDIT: mijn CPU-frequentie is gedaald van 1.3Ghz naar 1.2Ghz.
24 november 2007 14:15
psyheart
daar moet je met oppassen je hebt de cooler verkeerd erop gezet :s
begrijp niet dat je dat verkeerd kan zetten :s
hoop dat er geen blijvende shade is opgelopen.
24 november 2007 14:16
lorre851
Ik hoop het ook...
24 november 2007 14:17
louwrens
je batterij is leeg ;) dat staat er toch?
die melding krijg je ook, als je een bios update
24 november 2007 14:25
michelvandijk
[quote=94426]
Hij zegt toch net dat ie m' al heeft vervangen ..?:)
[quote]Gedaan. Ik heb zelfs de batterij vervangen. Maar hij krijgt hetzelfde.[/quote]
24 november 2007 14:26
bj farmore
Wat zijn de temperaturen dan??.. want heb je wel weer goed koelpasta er tussen gedaan?
En ik snap niet wat jij bedoelt met dat 'ijzerenblok ding'.... en word je processor nog wel herkent?.. aangezien hij nu op een andere frequentie draait. Kijk even in de bios of alles nog na wens is ingesteld, aangezien je die nu gereset hebt na de batterij er uit gehaald te hebben.