Staat die koelblok er mss scheef op en veroorzaakt kortsluiting?
Of is er een pinnetje van je cpu krom ofzo?
24 november 2007 15:39
lorre851
Nee. Alles staat er goed op.
De drivers werken nu wel weer, maar ik zit nog steeds met mijn CMOD - probleem.
24 november 2007 15:55
louwrens
doe dan F1 om in bios te komen en dan load to default en dan saven (F10)
24 november 2007 16:02
lorre851
Mijn eerste bericht: 'ik heb mijn bios gereset en mijn batterijtje vervangen, maar dat helpte niet'
24 november 2007 16:03
martensupport
Dat je CPU lager geklokt is nu dat klopt. Dit moet je in de bios even weer bijstellen onder advanced setup
Het kan zijn dat het ''CMOS memory size wrong'' bericht komt doordat ook de snelheid van het geheugen lager staat dan normaal.
Ik neem aan dat je een ECS moederbord met een athlon hebt? Want mijn ouders pc heeft wel eens dezelfde meldingen gegeven al jij beschreef en ook dan was de snelheid van de processor 1200mhz ipv 1667mhz
Nadat je de snelheid van de processor weer goed hebt gezet vaak doe je dit tegelijk met het geheugen bij een ECS moederbord 133/133mhz denk ik. Dan save je dit. Daarna start de pc opnieuw op en moet hij weer op de goede snelheid draaien en dus 1,3 Ghz aangeven. Zo niet dan zou ik nog een keer de batterij vervangen en de andere doormeten.
Als het bericht over CMOS memory weer wordt gegeven en de processor snelheid wel goed is, dan kun je proberen om memtest te draaien (progje om je pc geheugen te testen). Het kan zijn dat daar een van stuk is.
24 november 2007 16:39
lorre851
Memtest is niet nodig geweest. Ik heb eerst de CPU bijgesteld en het geheugen heeft zichzelf aangepast. Ik krijg geen meldingen meer en mijn PC start weer goed op.