Ik probeer deze (Glossy Star) tutoral te doen, maar het luk me niet.
Ik ben een beginnende photoshopper. Dus daarom snap ik het niet :$
Kan iemand me het helemaal goed uitleggen. Want er staat bijv. ga naar deze tool, maar ik weet niet waar het staat.
MVG.
Luke
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Titel aangepast, deze is duidelijker gemaakt![/color][/size]
26 november 2007 18:36
louwrens
1 plaatje staat nog niet tussen de [img] tag, dus mss staat daar nog wat op;)
26 november 2007 18:47
luke-11
???? wat bedoel je?
26 november 2007 18:48
etienne
wat louwrens bedoelt te zeggen is dat hij een verandering heeft gemaakt in de tutorial zodat er een extra plaatje bij is gekomen. Dat plaatje maakt het allemaal wat duidelijker...
26 november 2007 18:52
louwrens
ik ga m ook ff proberen:D alleen andere kleurtje
kheb nu al een probleem,ik heb die ster niet:S
ik heb deze alleen:
[img]http://img49.imageshack.us/img49/6691/bvgriefl4.png[/img]
moest op het pijltje daarboven drukkenXD daar staan meer
26 november 2007 18:57
luke-11
[quote=94928]
waar staat de Bleding Options tool??
26 november 2007 18:59
mallo
Blending options: Rechtermuisknop op je layer in je layers's palette, en kies Blending options!
26 november 2007 19:14
luke-11
[quote=94937]
waar staat die layers nogwat?
26 november 2007 19:17
etienne
@ luke-11 lijkt mij het beste als je je eerst een beetje eigen maakt met het programma. Anders wordt het meer een topic van "waar staat dit ?n waar staat dat".
Is namelijk meer de bedoeling dat je in een topic met problemen komt waar je tegen aan loopt en niet met vragen over opties in het programma die je niet kunt vinden....
26 november 2007 19:23
louwrens
ik kom hier niet uit:
Nu gaan we de 'Gloss' toevoegen. Maak een nieuwe layer aan. Houd 'Ctrl' ingedrukt en klik op de layer van de binnenste ster. Pak nu de 'Elliptical Marque Tool'. Houd nu 'Alt' ingedrukt en haal een stuk van de selectie af.
dat Gloss, ik doe ctrl+shift+n voor nieuwe layer -> ctrl drukken en op die ster klikke (dat lukt) -> dan klik ik die Elliptical ding aan bij rencunogwat -> dan druk ik Alt in en klik ik op die layer, maar dan gebeurt er niks:S
ga ik dan de muis bewegen dan komt dat vage rondje
ff typfout gewijzigd(A)
26 november 2007 19:24
sjz
Quote van Louwrens:[quote]ctrl+shit+n[/quote]
Niet moeilijk dat het niet werkt, ik heb geen shit-knop.Maar even serieus, mij lukt het toch ook niet hoor. :| De tutorial is mooi gemaakt en daar zal wel wat tijd ingekropen zijn, maar het is een beetje moeilijk om het te volgen vrees ik.
26 november 2007 19:27
blacksorcerer
Doe eerst een beginnerscursus,
of lees eerst eens een boek er de beginselen hoe alles werkt en heet,
of gebruik de Help in PS zelf.
Ben je echter van mening dat je geen van bovenstaande dingen eerst wil leren dan denk ik niet dat veel mensen je willen helpen ;)
Ik sluit dit topic nu, en als je eerst zelf een je best hebt gedaan met een en ander uitzoeken, dan kan je uiteraard weer vragen om een heropening, of een nieuw (beter) topic aanmaken
(Wat dan wat specifieker gaat en niet of wij een "Glossy Star for Dummies" tut voor jou schrijven met plaatjes erbij.)
Edit: net even de tut gedaan, en dat is prima te maken. Enige wat voor een beginner inderdaad wat moeilijk zal vinden om een goed eindresultaat te bereiken is het gebruik van de gradienttool, dat is ff wat trial&error als je dat nog nooit gedaan hebt. Maar het kan geen kwaad om daar eens mee te stoeien ;)
@Louwrens: je moet als je Alt indrukt met de Elliptical Marquee tool een deel van de geselecteerde ster 'wegselecteren', dus niet meer op een layer klikken