toen ik vandaag mijn computer aanzet kreeg ik het probleem dat mijn toetsenbord niet werkt.
eerst dacht ik dat het mijn toetsenbord zelf was maar met een ander toetsenbord test ik op die zelfde poort en dat werkt ook niet.
ik denk dat mijn aansluiting stuk is, maar ik ben niet zeker want ik heb diezelfde dag niet op de pc gezeten.
ik heb wel mijn processor er eens uitgehaald ...
zou het daar soms aan liggen ?
zoja hoe ik an ik dat dan oplossen ?
mvg, ZONE
27 november 2007 21:23
raymus
Probeer eens een usb toetsenbord, als dit wel werkt moet je naar je bios toe en daar ps2 poort aanzetten of als standaard zetten;)
27 november 2007 21:33
zone
ok zal dat eens proberen
op mijn toetsenbord zit een knopje f-mode als je daar op klikt komen er extra opties op je toetsenbord => die knop werkt wel de rest niet
27 november 2007 21:34
raymus
uuhm dan is je toetsenbord overleden, misschien kan je hem nog even uitelkaar halen. Om te kijken of er vuil zit;) Maar ik denk dat je hem naar een kistje moet dragen, en begraven:)
27 november 2007 21:36
zone
dat zou mij verbazen want mijn ander toetsenbord (ook ps/2) werkt nrml wel maar op die poort niet
27 november 2007 21:39
raymus
Nou kijk maar in het bios, ik had dat niet gelezen:P
27 november 2007 21:56
zone
ok ik heb in het bios gekeken (want het usb toetsenbord werkt)
maar ik vond nergens iets van ps/2 ...
hoe wordt dit omschreven ?zo een ps/2 poort aan zetten
btw.: bestaat er geen ps/2 naar usb omvormer ?
27 november 2007 22:03
keitaro
ps/2 naar usb bestaat ja. maar zit beperkingen aan en zijn nogal zeldzaam.
Beperkingingen moet je zien als, kan niet meer dan standaard knoppen van muis (bijvoorbeeld geen Logitech G5 of een mx1000 zou het ondersteunen).
27 november 2007 22:04
zone
ok maar hoe wordt een ps/2 aansluiting weergven in het bios ?
27 november 2007 22:06
andredrummer
[quote=95063]
Dan heb je een Logitech,,, zelfde als mij... als je echt de zelfde hebt, heb je vast die omvormer erbij gekregen!
27 november 2007 22:50
simon8400
Iedereen z'n BIOS is wat anders, kijk eens op de fabrikant je die desbetreffende computer, misschien dat je daar iets vind ;)
Het klinkt nogal raar, maar zijn er drivers voor je toetsenbord? Misschien deze eens herinstalleren.
Vind je trouwens niets in die extra keyboard knop?
27 november 2007 22:57
zone
nee,
ik heb zo een mobo msi-ms 6378 vinden jullie voor die ps/2 poort drivers? ik anders niet
EDIT: ik werk nu gewoon op het usb tetsenbord ik heb nu een hubje dus geen enkel probleem meer nu