Ik heb mij een TV tuner kaart gekocht, maar daar zit enkel software bij om in de US tv te kunnen kijken (die frequenties en zo). Nu weet ik niet direct software waarmee ik tv kan kijken...
Dit is geen offici?le microsoft - kaart, dus media center werkt hier niet mee.
Meedio heb ik ook geprobeerd, maar dat is ook niet compatibel...
mijn kaart: Mercury TV tuner card multi function full motion capturing up to 30 frames per seconds teletext ready
Weet iemand een soortgelijk media center voor mijn videokaart?
28 november 2007 16:50
leviathan
Volgens mercury ondersteund de kaart wel PAL, heb je de bijgeleverde software al helemaal doorgrondt kwa instellingen? Er zal dan vast wel ergens een signal options plekje zijn.
28 november 2007 18:11
xp 2
Is het in NL ook niet SECAM?
EDIT: Sorry voor de verwarring dan
28 november 2007 18:24
leviathan
Nee, dat is Frankrijk.
28 november 2007 18:27
lorre851
Die software die er bij zat werkt langs geen kanten. Ik kan mijn lijst van channels wel programmeren, maar ik kan ze niet bekijken. En er zat geen handleiding bij...
Ik heb een Hauppauge WinTV PVR-250 en gebruik daar alleen de bijgeleverde prog WinTV2000 voor, en in Vista gewoon Mediacenter.
Echter heb ik wel al een beetje gekeken wat voor programma's wellicht dat WinTV2000 zou kunnen vervangen op XP, want wat meer ingebouwde opties en een tv-gids e.d. zou wel leuk zijn.
Ik heb nog niet veel geprobeerd, maar hier enkele namen die je eens met Google kan opzoeken en proberen. Vaak staan er ook handige FAQ's of Wiki's bij zodat je zelf makkelijk erachter kan komen hoe alles werkt. Wat bekende progs (vrijwel allemaal gratis):
- DScaler
- MythTV
- ChrisTV
- PowerCinema (ook leuke all-in-one mediacenter, naast de trial echter niet gratis)
- BeyondTV
- SageTV
- WinDVR
- Mediaportal (mooie mediacenter, bij mij liep de laatste versie alleen niet altijd stabiel op fullscreen 1680x1050)
- Showshifter
- PCTV Vision
Gewoon eens wat proberen wat voor jou goed werkt
28 november 2007 19:19
lorre851
DScaler werkt, maar niet echt volledig: ik zie enkel de bovenste helft (enoooorm uitgerokken) van mijn channels. Ook als ik volledig scherm doe.
Is hier een oplossing voor?
28 november 2007 19:41
blacksorcerer
heb je al in een FAQ gekeken van het programma?
staat er ergens een optie om voor PAL/NTSC te kiezen? zet het daar dan even op PAL.
misschien dat een ander programma wel direct werkt, anders even zoeken of iemand voor jou al een dergelijk probleem ervaren heeft en of hij dat heeft kunnen oplossen.
28 november 2007 21:23
lorre851
Het enige programma dat werkt is DScaler.
In de FAQ staat dus niets over uitgerokken beeld. Dat heb ik zelf kunnen oplossen.
Ik heb nu alleen nog geen geluid. Is daar een oplossing voor?
29 november 2007 19:48
blacksorcerer
Hmz ik heb zelf geen ervaring met DScaler en je tv-kaart, maar je moet ergens in DScaler de optie zoeken om Stereo-mix te gebruiken ipv dat je de tv-kaart met de audio-kaart verbindt, daarmee zou je ook geluid moeten krijgen...
De FAQ van DScaler geeft m.b.t. je probleem indd. niet veel nuttigs: [quote]I have problems with sound?
Note that support for sound from cards internal tuners is not a priority for most of the developers of DScaler. Almost all the developers use some kind of external TV tuner and bypass the sound issue. Having said that we will be pleased to accept fixes for any card but are not in a position to add support for new cards ourselves.[/quote]
Hier kan je misschien wat meer uithalen: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bq%5D=dscaler+geluid&where=GoT[/url]
29 november 2007 22:34
lorre851
De link geeft problemen die voor mij niet van toepassing zijn...
Zou mijn kaart niet kunnen werken met windows media center edition?