De Laptop van mij pa die wil niet meer opstarten.
Ik heb van alles geprobeerd, ( Nieuwe instalatie van Xp erop via boot maar lukt niet want als ik de DVD er in doe dan blijft er de heletijd een streepje links boven in de hoek knipperen en blijft die daarop )
En als ik de computer opstart in Veilige modus of gewoon krijg ik deze tekst te zien in een blauw scherm.
-->
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stop fout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. ls het scherm nogmaals wordt
weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Coltroleer de computer op virussen. ( Kan niet hij start niet op )
Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstaleerd.( Kan niet is een laptop en heb niks nieuws geinstaleerd)
Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten, voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000007b (0xFAFE3640,0xC0000034,0x00000000, 0x00000000)
Niet echt.. Engels is niet mijn beste kant en snap er niet echt veel van..
09 december 2007 15:38
keitaro
[quote=96516]
Dat heb je al 500 x vermeld hier. In de ICT kom je zonder engels niet ver. Dus wordt het langzamerhand tijd dat je engels studeert. En kan je dat niet. Tja... dan kom je niet echt ver. Bijna alle informatie op het net is engels.
09 december 2007 16:40
diiabl0
Als ik het beter kom dan had ik toch niks gezecht ofwel dan.. Je hoeft mij niet te vertelen dan ik engels moet gaan bestuderen want daar ben ik al mee bezig:S
09 december 2007 16:43
blacksorcerer
een vertaler gebruiken zoals het online Babelfish op altavista.com?
daarnaast staat er bij Google resultaten nu ook altijd [Vertaal deze pagina] wat misschien ook helpt.
Je kan natuurlijk ook gewoon eens proberen of het lukt, desnoods met een woordenboek in de hand als je iets niet weet.
EDIT: een virus is dus waarschijnlijk de oorzaak. Dat virus zal dus ook je windowsXP setup tegenhouden. Probeer op te starten (F8) met 'laatste actieve directory terugzetten (instellingen die werken)'
Anders zou ik eens proberen met iets anders dan Windows. (Linux?)
09 december 2007 18:12
martensupport
misschien is een live cd een idee? met daarop progs om alles te scannen? (misschien dat het niet werkt, maar het is zeker het proberen waard)
09 december 2007 20:05
kazmi
Als ik het goed heb heeft Hirens Boot CD onder Dos een aantal antivirus programma's. [url]http://bogaert.org/forum/download.php?d=Hirens_Bootcd&name=BE_Patched_Hirens.BootCD.9.3.iso[/url] (Werkt de link niet, moet je een account maken en inloggen)
Download de .ISO
Brand deze op CD
Start vervolgens de Laptop op van de CD
Kies antivirus
Kies het gewenste programma
Volg de instructies.
Het kan zijn dat de instructies in het engels zijn, dan moet je er even een woordenboek bij pakken.
Gezien het BE_patched voorvoegsel, denk ik dat het belgish is....
09 december 2007 21:06
diiabl0
Kan dat op een CD-RW ?
10 december 2007 16:55
keitaro
[quote=96607]
Waarom zou dat niet kunnen? :S
10 december 2007 16:58
diiabl0
Als ik hem opstart vanaf die Patched Hirens BootCD blijft er nog een streepje links boven in de hoek en gebeurt er niks