Pas is mijn pc opnieuw geinstaleerd door iemand, mijn documenten stonden op de d: partitie (2e helft van de schijf. De meeste documenten zijn overgezet, maar een groot deel ook niet. Is het nog mogelijk om deze bestanden te redden??
10 december 2007 21:16
andredrummer
denk et niet .... als ie goed is geformateert
10 december 2007 21:24
jaspervh
er bestaal altijd nog zoiets als data recovery. Er zijn programma's waarmee je bestanden kan terug halen.
Ik ken er alleen een voor foto's en niet voor documenten, dus dan zou je zelf even moeten zoeken op [url]http://www.google.nl[/url]
10 december 2007 21:27
enesg
Google naar Recuva ;)
11 december 2007 07:29
Account verwijderd
Met heel veel geluk gaat recuva nog wat restjes terugvinden, maar verwacht er niet teveel van. Want waarschijnlijk heeft de installatie de harde schijf geformatteerd ;)
11 december 2007 08:28
kyentei
Pff, ik geef je weinig succes. Als je de harde schijf (C:/) op de juiste manier hebt geformatteerd dan ben je ze wel kwijt. Ik kan je wel een tip geven, zet het regelmatig op een memory stick of op een cd/dvd (RW) zodat je er af en toe wat af kan halen, of erbij kunt zetten. En dat je het, nadat je geformatteerd hebt, weer op je pc kunt plaatsen.
11 december 2007 18:01
keitaro
[quote]Pff, ik geef je weinig succes. Als je de harde schijf (C:/) op de juiste manier hebt geformatteerd dan ben je ze wel kwijt[/quote]
Je schijnt dus niks van de werking van een hardeschijf te weten zo te zien... Weetje wel hoe een hardeschijf werkt?
Heel kort simpel uitgelegt.... Je hebt een Index, inhoudsopgave. Die houd bij welke data waar staat. Als je formateert formateer je alleen die index. Alle data staat nog steeds op de hdd. Lasertje straalt data er in. Kan geen data uit gestraalt worden.... Dus formateer staat data er nog gewoon, maar omdat die de index kwijt is, schrijft (lasert) hij er gewoon weer data overheen.
Oftewel, na formatatie is nog data terug te krijgen met de juiste software. Als er teminste zo min mogelijk nieuwe data overheen geschreven is.
11 december 2007 18:19
xp 2
@ Keitaro: Kan een HDD dan ook opgeschreven raken?
Ik bedoel, door heel veel over elkaar te schrijven enzo?
11 december 2007 18:45
keitaro
[quote=96695]
Op den duur kan een HDD versleten raken ja. Oftewel, delen van de schijfjes te vaak gelaserd. Maar dat is wel heel extreem veel hoor. Doe je niet zo 1 2 3. Maar dat is wel hoofdreden nr 1 waardoor hdd's kapot gaan ja.
11 december 2007 19:04
lbjornl
[quote=96703]
Als je echt veel op je pc zit te instaleren en doen dan kan dit na 6 jaar (ergens gelezen) al zijn sporen beginnen te hebben.
Je kan dit zien met een tool maar weet niet meer welk :s. Zo een tool met een raster waar "als het slecht is" : rood komt en "als het goed is" groen komt te staan
11 december 2007 19:09
kyentei
ik weet idd niet zoveel van een hdd. Sorry, maar dit was al wel duidelijk.. Nog niet zoveel verstand van hardware..
11 december 2007 19:14
andredrummer
[quote=96706]naja dat is meestal niet erg want zo zie je maar.. 6 jaar geleden was 100Gb best veel, nu is 1Tb nog niets
11 december 2007 19:53
lbjornl
Je moet al goed je best doen om dat allemaal vol te krijgen zeg !
11 december 2007 19:55
keitaro
[quote=96722]
Peace of cake. Als je het maar goed doet.
11 december 2007 22:30
simon8400
[quote=96728]
Helemaal gelijk, ik kan het weten...(3 weken 1TB WD extern gekocht)
Kijk naar een films, rond de 4 GB. Of series...
Djeez, die games lopen meestal ook al op tot 5GB :p