De laatste tijd speel ik regelmatig een dvd af met de computer, en met het beeld op de televisie, Nu heb ik wel eens een dvd met 5.1 geluid, en aangezien ik een Home Cinema set heb vroeg ik me af of het mogelijk was om ook het 5.1 geluid via de computer op mijn dvd speler (dus via de 5.1 speakers) te laten horen, Zodat ik niet perse de dvd eerst moet branden.
Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Alvast bedankt.
12 december 2007 20:06
blacksorcerer
Dat zal vast wel kunnen met een auxillery optie.
Maar aangezien je verder geen info geeft wat voor type het is, kan ik er verder niet veel over zeggen.
Je kan zelf natuurlijk ook gewoon even de handleiding van de dvd speler doorspitten ;)
indien je AUX(illery)/Line-in modus aanzet op de dvd speler, moet je vanaf de uitgang op je geluidskaart van de pc een kabel in de AUX of line-in van de dvd plaatsen. Maargoed het kan heel erg verschillen pe dvd-speler.
@Lbjornl: volgens mij heeft hij nu gewoon geluid via de computer- of tv-boxen en wil hij dat het over de dvd-speler-boxenset gaat, dus het gaat niet om een softwarematig probleem.... toch? :p Hij heeft z'n bericht verwijderd.
12 december 2007 20:19
xp 2
Heb je SPDIF?
Of is het gewoon analoog?
12 december 2007 21:10
louwrens
meestal gaat de 5.1 home cinema set via de dvd speler, dus dvd speler stuk, dan heb je ook niks meer aan je set. das ruk:P
Mallo mut ff tjekken of hij ook line-in op zijne heeft en dan via de line-out van de pc verbinden
12 december 2007 21:14
mallo
Ik zal nog even checken of ik SPIDF heb,
Nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus wel een line in op mn dvd set (meerdere) maar dat is gewoon voor normaal geluid (2.0/2.1) geloof ik (2xtulp) ik denk dat Blacksorcerer mij misschien verkeerd begrijpt want het geluid van de pc heb ik nu ook al op mn dvd-set, Maar dus niet met 5.1 surround sound.
13 december 2007 08:54
keitaro
[quote=96839]
Kunnen we het gewoon ABN houden aub?
13 december 2007 10:12
lbjornl
Ja ik had een beetje verkeerd gelezen :s.
13 december 2007 12:03
masterwillems
[quote=96839]
meestal gaat het door de versterker en niet door de dvd speler.
maar als hij nu door de dvd speler gaat, kan hij gewoon een versterker kopen die 5.1 suport en die gebruiken.
13 december 2007 13:11
xp 2
Maar volgens mij gaat het niet met analoog...
Ik denk toch wel echt dat je SPDIF of iets dergelijks nodig hebt...
13 december 2007 13:14
mallo
Misschien kan iemand me een voorbeeld met plaatje geven ofzo, van hoe een spdif input/output eruit ziet, want ik zou niet weten wat ik me er bij voor moet stellen?
Ik heb wel een gewone Aux in. met twee tulpen, maar of dat bedoelt is voor spdif weet ik niet, ik vond iets op deze pagina: http://www.tech-faq.com/ylang/nl/spdif.shtml
Daar onderaan staan ook van die kabels lijkt me ook gewoon tulp , dus.
13 december 2007 14:46
xp 2
Je hebt heel veel soorten SPDIF stekkers...
Dat kan ook tulp zijn , ja
Het kan echter ook optisch zijn
13 december 2007 15:50
mallo
Oke bedankt, maar weet iemand ook of de aux in ook als spdif gebruikt kan worden? dus met rode en witte tulp, waar ik nu gewoon geluid mee doe (geen 5.1 dus)
13 december 2007 16:03
xp 2
Nee, in geen geval...
Aux is analoog, SPDIF is digitaal
Analoog kan maar 1 kanaal per kabel aan, Digitaal vele meer...
13 december 2007 17:15
mallo
[quote=96905]
Dan denk ik dus dat het niet kan, want dat zit er geloof ik niet op, de in en uitgangen die erop zitten heb ik hieronder even neergezet.
-Aansluitpunt video uitgang Y/ Cb/ Cr of scart (optie)
-Aansluitpunt beeldscherm S-video uit
-Aansluitpunt aux in
-Aansluitpunt video uit(1)
-Aansluitpunt video uit(2)
-Aansluitpunt digitale output via glasvezelkabel
-Aansluitpunt centrale luidsprekers
-Aansluitpunt voorste luidsprekers
-Aansluitpunt achterste luidsprekers
-Bevestigingspunt netsnoer
-Aansluiting FM-antenne
-Aansluitpunt subwoofer
-Aansluitpunt beeldscherm uit
-Aansluiting woofer
Anders zou het zeker die digitale output moeten zijn, maar dan geen output maar input, als ik het goed begrepen heb.
13 december 2007 17:22
xp 2
Ja, zo zou je een input moeten hebben...
Maar als je hem via Aux aansluit, wordt die surround dan niet "getruceerd" door het apparaat zelf?
13 december 2007 19:13
mallo
Ja dat doet hij wel een beetje, de stemmen door de front left en right, en center speaker, en achter gewoon het achtergrond-geluid e.d. maar dat is natuurlijk nooit echt dolby surround. Maar het was maar even iets wat ik me afvroeg, als het kon zou ik het hebben gedaan, maar zo is het ook wel goed.. Iedereen nog bedankt voor zijn reacties/tips.