Topcom Mediakit 250 linux driver
december 2007
-
vrome8Hallo
Ik heb een Topcom Mediakit 250 webcam die werkt op windows maar ik heb onlangs Linux ge?nstalleerd in dualboot en ik zou hem daar ook graag zien werken. Maar ik kan geen driver vinden voor Ubuntu Linux 7.04.
Vrome829 december 2007 16:15 -
leviathanTja als de fabrikant geen drivers voor linux maakt, is het lastig ja. Veel fabrikanten kijken niet naar linux om. Misschien kun je nog 3rd party drivers vinden, gemaakt door fanatiekelingen. Als die er ook niet zijn, kun je helaas niet verder met je webcam.29 december 2007 16:30
-
sjzHelaas is dit TweakWindows, niet TweakLinux. Niemand bied hier support voor Linux, Mac OS X of enig ander OS, behalve Windows.
Voor Linux-support wijs ik je graag door naar:
Nedlinux.nl
Officieel Nederlandstalig Ubuntu Forum29 december 2007 16:31 -
blacksorcerer@Sjz: er zullen niet zoveel mensen op dit forum actief zijn die Linux gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal niemand is of dat er ook helemaal niemand antwoord zou kunnen geven op zijn vraag.
@Vrome8: ik heb een account op DriverGuide, dus even snel daar gekeken maar zij hadden voor linux alleen een driver voor een Modem/ISDN component, dus helaas niet voor je webcam.
Ik denk inderdaad dat je het ook niet zo makkelijk zal vinden, tenzij een of andere linux'er er een drivertje voor gemaakt heeft zoals Leviathan zegt. Je kan eens contact op nemen met de fabrikant, maar ik denk dat ze gewoon zullen zeggen dat er duidelijk vermeld wordt dat de webcam alleen Windows (en Mac evt.) ondersteund.
Mja, je weet maar nooit, misschien verrassen ze je wel en hebben ze een linuxdriver die geschikt is voor jouw webcam ;)30 december 2007 21:15 -
vrome8Ok? bedankt voor alle hulp31 december 2007 00:53