hahahah altijd leuk die geweldige ""oplossingen"" van "doe een fomattatie en alles is weer goed!" ^o)
Laten we eerst een wachten totdat de TS weet of hij in veilige modus kan opstarten, wss is het niet eens zo moeilijk te verwijderen.
30 december 2007 14:35
kazmi
HDD formateren is een beetje overdreven.
@Louwrens, Het lijk mij sterk dat je CMD.exe moet verwijderen. Dat is super dom. Zeker aangezien deze in WINDOWS\System32\ staat
30 december 2007 14:36
easyboarder
WTF? her-install? No way.. dit is een simpel .BAT bestandje dat je easy kunt verwijderen. Het wordt niet gezien door AVG omdat het GEEN virus is. het schakelt inderdaad je computer uit, waardoor je die melding krijgt dat het werkstation wordt afgesloten als je iets wil starten.
Start de PC in veilige modus, of simpelweg op een ander account (dacht dat dat ook ging). En verwijder het bestandje op de locatie:
"C:\Documents and settings\Matt"
De naam ervan is niet te zeggen. Het is in elk geval een .BAT bestandje. Gewoon verwijderen en probleem opgelost!
Niks her-install.
30 december 2007 14:38
blacksorcerer
In veilige modus kan hij eens beginnen met shutwdown.exe (kan ook .bat of .com eindigen) te verwijderen die in "C:\Documents & Settings\Matt" staat.
De CMD.exe moet je inderdaad laten staan :p
Edit: en met uitvoeren > msconfig of HijackThis (klein, gratis prog) kan je ook snel zien of er wat niet klopt/bijhoort en verwijderen/uitzetten.
30 december 2007 14:41
keitaro
Ja maar easyboarder...
[sarcasme]
systeem herstel of formatatie wordt hier altijd al door leden aangeraden :P
[/sarcasme]
Gewoon kijken wat er auto opstart. na checken, deleten. Weg problem... zo moeilijk is het niet.
30 december 2007 14:41
lbjornl
Aangezien dit geen virus blijkt te zijn zou de titel niet aangepast moeten worden (A)
30 december 2007 14:46
louwrens
[quote=98956]
je kan in het dos venster zien waar het bestandje staat eppo :P
30 december 2007 14:54
druipsnuit
ik ken dit soort dingen heb zelf ook welles een afsluit dos bestandje gemaakt. Het zou ook goed kunnen dat het door een vbs script gerunt word wat uitzichzelf een bat file schrijft, zo bereik je dus niks met alleen het dos bestand te verwijderen
kijk als er zo'n scriptje als dit in de opstart staat kun je eeuwig het dos bestandje blijven verwijderen
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject" )
Set a = fs.CreateTextFile("C:batch.bat", True)
a.WriteLine ("%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 25 )
a.Close
dim shell
set shell=createobject("wscript.shell" )
shell.run "batch.bat"
set shell=nothing
Ik zou dus ook ff vbs script uitschakelen (ik weet niet hoe dat moet :$ )
miss weet hier iemand het
Probeer eens bij uitvoeren shutdown -a in te voeren miss word het dan uitgeschakeld (voor dat moment!!)