-
styloco
ik heb gister een laptop gekocht. het is een sony vgn-fs215b. toen ik hem aan deed waren er ontiegelijk veel programmas geinstalleerd, heel veel die ik nooit gebruik. het waren er zoveel dat ik dacht laat ik gewoon windows opnieuw installeren. dus dat heb ik gedaan. maar nu heb ik geen geluid en geen draadloos internet verbinding meer en nog meer dingen werken niet. dit komt denk ik doordat er geen drivers zijn van de apparaten. nu heb ik ze geprobeerd te vinden op de site van sony, maar deze laptop is zo nieuw dat ie nog geen eens op de site staat. alleen maar op de japanse site, maar ik kan geen japans... wat moet ik doen :s:S?????
23 augustus 2005 19:21
-
styloco
dit is mijn eerste laptop en ik heb nog helemaal geen ervaringen met laptops, dus ik dacht gewoon windows opnieuw installeren. maar belangrijker drivers zijn nu weg....
23 augustus 2005 19:23
-
ali
je moet als t goed is een recovery cd hebben gekregen!
die ga je gebruiken; je start aparaatbeheer op en zoekt daar de gele vraagtekens en daar ga je ze bewerken en dat zoekt ie automatisch op die cd!
als je er echt niet uitkomt moet je laptop terug brengen
23 augustus 2005 21:18
-
spawn
ik denk dat je hem gewoon meteen moet terug brengen, kunnen ze ook niet zeiken dat je er mee hebt geklooit.
23 augustus 2005 21:22
-
djoey
euhm.. een driver cd bij je laptop ?
23 augustus 2005 21:24
-
rax
Normaal krijg gen de drivers voor alle hardware bij de laptop geleverd als je die koopt...
24 augustus 2005 00:12
-
pim1502
je kan natuurlijk japans gaan studeren maar in de tijd dat je dat geleerd hebt kan je allang terug gegaan zijn naar de winkel om erover te informeren of om die recovery cd uit geprobeerd te hebben zoals ali zei.. als je die er natuurlijk bij hebt gekregen.
24 augustus 2005 00:32
-
nexit
[quote]phenom x schreef op 23 Aug 2005 19:21
ik heb gister een laptop gekocht. het is een sony vgn-fs215b. toen ik hem aan deed waren er ontiegelijk veel programma's geinstalleerd, heel veel die ik nooit gebruik. het waren er zoveel dat ik dacht laat ik gewoon windows opnieuw installeren. dus dat heb ik gedaan. maar nu heb ik geen geluid en geen draadloos internet verbinding meer en nog meer dingen werken niet. dit komt denk ik doordat er geen drivers zijn van de apparaten. nu heb ik ze geprobeerd te vinden op de site van sony, maar deze laptop is zo nieuw dat ie nog geen eens op de site staat. alleen maar op de japanse site, maar ik kan geen japans... wat moet ik doen ::s?????[/quote][img]http://www.trendsetter-web.de/Piktogramm/xp5_jpg.jpg[/img]
Meestal staat op het laatste station van de harddisk een recover of wel een copy image van het c:\ station en als dat zo is heb je een boot cd er bij ge kregen dit is niet de Windows cd maar andere cd, even proberen welken cd wel start als je de computer op nieuwe aanzet met een cd erin en wizard door lopen kies voor terugzetten van het systeem succes er mee.
P.S. verwijder nooit deze recover dit is de factory installatie van je laptop en ben je het niet eens met de programma?s die er op staan start deze dan niet maar gelijk uninstall gebruiken.
24 augustus 2005 01:37