ik heb mij pc opnieuw xp geinstaleerd
maar er staat nog steeds veel programmas op :S
en ik had niet bij install een opsie gekrege om
pc helemaal te Formateren dus wat moet ik doen
05 januari 2008 22:04
blacksorcerer
[color=blue]Zou je wat beter op je spelling willen letten, en a.u.b. leestekens gebruiken? Dat leest wat beter ;)
Als je nieuw bent, lees dan ook even de regels.[/color]
Als het goed is krijg je v??r de install al de optie om de partitie waarop je gaat installeren te formatteren. Er wordt dan gevraagd of je alles wil laten staan, NTFS bestandsysteem gebruiken en formatteren, NTFS (Snel formatteren). ??n van die laatste 2 moet je dan kiezen, dit bevindt zich nog allemaal in de DOS achtige omgeving, voordat er dus komt dattie aan het installeren is.
Dus: CD erin, druk op een toets en de CD start op. Daarna kom je op een scherm waarop je kiest dat je XP wil installeren (niet herstellen!). Daarna moet je een partitie kiezen, en wordt gevraagd om te formatteren en welke bestandssysteem gebruikt moet worden.
Heb je echter iets anders, leg dan even uit wat jij allemaal ziet, of maak foto's van het scherm ;)
Als je een kant-en-klaar systeem hebt gekocht, kan het zijn dat er een ander soort cd/dvd bij kwam, die eventueel ook 3rd party software installeert bij een herinstall van xp.
05 januari 2008 22:12
lyricspender
okj sorry,,
kijk ik heb het zo van xp
instalere maar het probleem is
iedereen zegt dat je een keuse krijgt van Formateren
maar dat krijg ik niet in de hele instalatie!
05 januari 2008 22:19
kevinvn
Je moet wel vanuit de boot starten he dus cd erin en dan pc opnieuw opstarten..
Anders doet ie ook niet formateren..
05 januari 2008 22:25
blacksorcerer
lol... ik zie absoluur geen verbetering in je spelling en leestekens, is een kleine moeite om dat even te controleren voordat je op 'Opslaan' drukt ;)
Maar leg dan even uit welke stappen je wel doet?
Of maak er foto's van (tot aan het punt waar hij dan daadwerkelijk gaat installeren).
Krijg je wel een overzicht van de partities, waar je ook partities kan verwijderen?
Is het een OEM/Retail normale XP-cd of is het van een andere fabrikant zoals Toshiba, Fujitsu Siemens, HP, Dell etc.?
[color=gray]Probeer op alle bovenstaande vragen antwoord te geven, en als je iets niet weet, zoek het even op of zeg even dat je het antwoord daarop niet en spoedig even nakijkt, dan gaat het oplossen van een probleem sneller :)[/color]
@Kevinvn: (y) zit er dik in dat hij inderdaad wellicht vanuit het OS zelf probeert te installeren , of een ander soort install heeft... mja ff luisteren naar welke stappen hij onderneemt bij zo'n installatie.
05 januari 2008 22:27
kevinvn
[quote=99986]
@blacksorcer
Hij start niet vanuit de boot op hij start installatie op onder windows en dan kun je ook niet formateren
05 januari 2008 22:28
lyricspender
kijk als ik boot dan druk ik op f8 he en dan op cd maa dan boot hij gwn op mjn normale acount
05 januari 2008 22:37
kevinvn
[quote=99990]
Je moet je boot Prioriteit first op je cd speler zetten, moet je ff in de boot een rond kijken waar het ergens zit.
En dan moet je het opslaan en dan pc herstarten!
05 januari 2008 22:39
arjan_sa
nog steeds een spelling van.. nja dat is BS z'n werkje(A)..
je moet in de bios de bootorder veranderen.. maar aangezien je dat cdtje niet eens geboot krijgt gok ik dat je ook niet weet hoe je Bootorder verandert..
Je doet het zo: Tijdens het booten zie je een scherm (net nadat je je pc aan doet) waarop staat:
"press ... to enter Bios" ofziets, soms is het del, soms esc, soms F2, enz..
Druk daarop, zoek ergens in je bios naar tabblad boot, of advanced, en zoek daar.. verander niets maar dan ook egt niets waar het woordje cd-, of dvddrive niet bij staat!