Sinds een paar dagen krijg ik bij het opstarten van XP Pro steeds een foutmelding kan iets in system32 niet laden, dus klik ik op oke, start de pc opnieuw op en is de foutmelding weg. Heb ik een viruscan gedaan met Norman, hij vond niks. Dus had ik met Kaspersky online scanner een scan gedaan. Hij vond wel twee virussen in de map System32 van Windows. Eentje van NTspool en Pskill. Ik kon ze niet verwijderen, omdat het een online scan van Kaspersky was. Ook had ik geprobeerd Kaspersky Anti-virus op de pc te installeren maar dan moet ik Norman verwijderen, maar daar hebben wij een licentie op.
Ik had gekeken bij msconfig, en er stond nu twee nieuwe dingen aangevinkt. C:/windows/system/Update.exe
Weten jullie een oplossing hoe ik weer normaal kan opstarten?
Op Google is wel 'veel' te vinden maar zoveel kan ik beter aan jullie voorleggen..
Wesleysneijder..
06 januari 2008 11:01
knarf
Verwijder Norman, installeer Kasperky verwijder die virussen, deinstalleer Kasperky, installeer Norman
06 januari 2008 11:02
nickk
Ja, goed idee Knarf, maar Norman zat al voorgeinstalleerd op de pc..
06 januari 2008 11:05
knarf
Ga anar het register, en dan naar HKLM/Software/(merk van Norman)/(merk van norman)/(de virussscanner)/en daar staat ergens de serial.
06 januari 2008 11:10
luccey
[quote=100035]
Of je gaat gewoon kijken met Everest, die geeft het ook weer. ;)
onder het kopje software en dan licenties volgensmij. ;)
Hier kun je 'm vinden:
[google=download everest]
06 januari 2008 11:12
nickk
@Knarf en Luccey - Wel een goed idee, Ik weet ook wel waar hij in het programma staat. Maar even offtopic hoe installeer ik Norman dan weer.
Edit - Kan ik bijvoorbeeld ook Mcafee erover laten draaien??
06 januari 2008 11:12
knarf
Je kan hem illegaal downloaden en dan installeren met je officiele serial. Is volgens mij naderhand legaal.
06 januari 2008 11:26
nickk
Oke Knarf Systeemherstel kan dan toch ook?? Maar kan Mcafee ook?
06 januari 2008 11:28
zone
[quote=100041]Wat hebben jullie toch met systeemherstel, dat werkt bij mij nooit.
@luccey op de tweakwindows site ook :http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tools&id=678