Dualboot XP/Vista Home Premium
januari 2008
-
kevinvnHallo,
Ik draai nu onder XP Pro.
Maar ik ben van plan om een dualboot te gaan doen.
Maar nu heb ik een vraag aan jullie,
Wordt me pc daar trager van als je dualboot heb of blijft het gewoon allemaal hetzelfde?
kevinvn08 januari 2008 18:15 -
knarfHetzelfde, je gebruikt maar 1 besturingsysteem per keer08 januari 2008 18:16
-
martensupportHet opstarten zelf zal wel iets langer duren, aangezien je moet kiezen met welk OS je wilt opstarten08 januari 2008 18:35
-
sjz[offtopic]Nederlandstalige Wikipedia kent niet eens "dualboot", ... :|[/offtopic]
Dit had je ook makkelijk kunnen vinden in een FAQ'je. En inderdaad, op de opstarttijd na dan - waar je zelf een OS telkens moet kiezen - is er geen verschil.
Wel zou je het best de harde schijf achteraf met een programma defragmenteren omdat er heel wat losse bestandjes overal opgezwierd zijn enzo.
De Defragmentatie-tool van Microsoft - ingebouwd in Windows - kan je hiervoor gebruiken en zal lichte prestaties opleveren, maar niet echt om warm van te worden. Vandaar dat ik je aanraad er een programma voor te gebruiken. Waar veel mensen content van zijn (waaronder een Modje hier op TW :P ) is Diskeeper.
En ik citeer:[quote]Kost je wel wat, maar dan heb je ook wat. :P[/quote]
( (c) TW-modje :P)09 januari 2008 00:07 -
keitaroVoel me aangesproken op 1 of andere manier :P
Je pc zal over het algemeen niet trager worden, op de enkele seconden na om het OS te selecteren. Wel moet je rekening houden dat er wel degelijk performance en manier van werken verschil is tussen XP en Vista. Maar qua hardwarematig gezien blijft het systeem hetzelfde.
En defragmenteer tools houden de performance hoger.09 januari 2008 00:11 -
easyboarderWil je het op 1 schijf doen? of op 2?09 januari 2008 11:01