-
mattnl
Beste tweakers.
Ik heb sinds kort een GMail adres (nou ja, een maandje of 3?) en ik heb gelezen dat je met een GMail adres wel email clients kon gebruiken, en met een standaard hotmail of ''live'' adres niet.
Nu heb ik er 2 geprobeerd:
* Thunderbird
* Incredimail
Deze hebben allebei hetzelfde probleem; Als ik het opstart, haalt hij al mijn mail (oude) op en zegt dat het ongelezen is.
Dus weten jullie nog een goede (handig als het gratis is, maar hoeft niet) email client?
Alvast bedankt.
Matt
09 januari 2008 21:10
-
knarf
Windows live mail, kan je ook GMAIL in gebruiken.
09 januari 2008 21:17
-
erwin_w
Nou, gratis niet maar in MS Outlook haal ik de mail netjes binnen, trouwens op mijn smartphone komen de mailtjes ook netjes binnengestroomd.
Voor zover nog geen problemen gehad met Gmail om met welk programma dan ook de mail binnen te halen.
Je moet wel even goed opletten dat alle instellingen worden nagelopen die Gmail aangeeft op hun site.
Dus ook de poortnummers voor in- en uitgaande mail, wijken af van normaal e.d.
Voordeel van Office2007 is dat deze de instellingen vanzelf download, hoef je niets aan te doen verder.
09 januari 2008 21:22
-
xp 2
je moet Pop3 forwarding aanzetten en niet via HTTP, probeer anders IMAP ook eens...
09 januari 2008 21:24
-
simon8400
Staat duidelijk op de site van Gmail zelf hoe je dit moet instellen.
Op IncrediMail zit Adware, best zo snel mogelijk verwijderen dus :)(Tevens vol met reclame)
Tjah... hangt af van gebruiker tot gebruiker...
De ene gebruikt liever Outlook dan Outlook express, de andere dan weer omgekeerd.
Test er nog een paar uit zo ik zo zeggen
09 januari 2008 22:03
-
masterwillems
[quote=100410]
als jij thunderbird goed instelt (standaart waarden nieuwste versie) moet je geen problemen hebben, gebruit zelf thunderbird and no problems here.
09 januari 2008 22:27
-
blacksorcerer
Het is geen 'probleem' wat je omschrijft.
Vrijwel iedere client zal je oudere posts ophalen omdattie denkt dat ze nog ongelezen zijn (hij wil je online account synchroniseren). Laat hem z'n gang gaan, selecteer alle posts tegelijk, rechtsklik, markeer als gelezen aanvinken.
Incredimail is nogal berucht i.v.m. spyware enzo, Thunderbird kan geloof ik samenwerken met Firefox (heb ik geen ervaring mee) en Outlook en Outlook Express/ Live Mail (??n van die 2 laatstgenoemden zit standaard in je Windows besturingssysteem) werken prima samen met GMail.
Je kan er best nog wel vinden die jij ook geschikt zal vinden, maar dit zijn wel gewoon prima langer bestaande emailclients met genoeg instellingen.
Zelf gebruik ik voor GMail gewoon de online client, en ik gebruik GMail Notifier om direct te zien om direct te zien of ik mail heb (je krijgt een popup en systeemvak-icoontje verandert).
Edit: welke client of accountsoort je ook gebruikt, zorg altijd dat je in de client aangeeft dat er op de server een kopie bewaard moet blijven. Zo voorkom je dat als je pc/harde schijf kapot gaat je emails verliest, want dan staan ze nog gewoon online. Zo kun je ook overal ter wereld alsnog ?lle mails inzien met de online client.
09 januari 2008 22:59
-
keitaro
Je zou met Gmail ook MAPI kunnen instellen voor mail forwarding. Werkt vele malen fijner, sneller en zorgvuldiger.
10 januari 2008 08:41