-
zone
Ik heb sinds vandaag een ventilato op usb.
Ik gebruik die voor in mijn pc (extra koeling)(heb 1 usb poort in mijn pc)
Maar bestaat er de mogelijkheid om door iets vanop mijn computer die ventilator aftezetten ?
11 januari 2008 23:13
-
xp 2
je kan usbpoorten bij mijn weten niet uitschakelen.
Als je een beetje handig bent kan je er zelf een schakelaartje tussenzetten?
11 januari 2008 23:21
-
blacksorcerer
Confirguratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Apparaatbeheer > USB-controllers
zoek uit welke USB aansluiting bij de juiste USB-plug op je pc hoort (of doe ze even allemaal, maar let dan op dat je tenminste een PS/2 muis of tobo gebruikt) en kijk of de ventilator uitgaat. Als ie bij geen uitgaat, dan sluit de USB dus alleen de data af, niet de stroom op de ventilator, maar dat moet je dus even proberen want ik weet niet uit mijn hoofd of dat zo werkt.
of je een snelkoppeling kan maken naar dat uitschakelen ervan weet ik zo snel niet, maar je kan wel gewoon een snelkoppeling (en sneltoets) maken naar Computerbeheer, ik gebruik daar hier bijv. Ctr+Alt+Shift+C voor.
11 januari 2008 23:34
-
Account verwijderd
@ Blacksorcerer, volgens mij sluit hij dan alleen de data af en de stroom blijft gewoon via het moederbord binnenkomen. Teminste dat is mijn ervaring hier.. ;)
Waarom zou je ook een USB ventilator willen hebben? :P Als je echt een oplossing zoekt kan je beter voor een paar euro een echte casefan kopen.. ;)
12 januari 2008 09:44
-
easyboarder
Ik neem aan dat deze koeling voor je zelf is :p (Al kan ik me daar weinig bij voorstellen in de winter). Ik zat eerst te denken aan het veilig verwijderen van het USBH apparaat,maar dat werkt alleen bij geheugen..
@ TS
Als je het meteen goed had willen doen, kocht je een ventilatortje met een on/off switch.
12 januari 2008 11:04
-
Account verwijderd
[quote=100649]
Hij is wel voor in de pc volgens mij, teminste zo zegt hij het in zijn openinspost.
En ja ik heb er ook eentje met on/off switch, maar dat ding laat ik niet binnenin mijn pc blazen? Daar is hij niet voor :P Alleen in de zomer ofzo voor mij ;) En dan nog al had ie een on/off switch, gaat het nog een beetje moeilijk als je daarvoor steeds je pc moet openschroeven :P
12 januari 2008 11:07
-
easyboarder
Ghehe ja. Dat is een beetje een verkeerde opvatting van de term "hardware enthousiast" :p
12 januari 2008 11:13
-
zone
ik heb dit gekregen ik had het zelf niet gekozen.Maar ik zal eens de usb poort aan of uit zetten proberen
EDIT: dit lukt niet
12 januari 2008 11:50