Ik heb een NEC-DVD brander gekocht en alles werkt perfect. Behalve het bootable branden. Zowel met Roxio en MagicISO kan ik bootable branden, maar na het branden is de CD compleet onleesbaar. Het duurt een kwartier vooralleer de CD ingelezen is en ik hem weer kan formatteren...
Dit gebeurt op zowel XP als Vista.
Weet iemand een oplossing?
12 januari 2008 11:56
Account verwijderd
Sinds wanneer kan je een cd opnieuw gebruiken door hem te formatteren? :P
Lijkt me dat je eens een nieuwe cd moet proberen, want er zijn ook soms wel eens uitvallers tussen he.. dus cd's die fout zijn gemaakt in de fabriek en zich dus niet goed laten branden ;)
12 januari 2008 12:07
keitaro
Welk type cd's kan de brander aan? -R, +R etc etc
Dit probleem had ik keer ook. Bleek ik een +R brander te hebben en -R dvd's... En dat ding niet samen.
12 januari 2008 12:10
lorre851
Het is een CD-RW. Die kan je toch formatteren?
Normaal kan hij ze allebei branden. (stond in het boekje)
EDIT: ik heb 3 verschillende RW's geprobeerd. Lukt niet...
12 januari 2008 12:50
Account verwijderd
Ohw naja, ja die kan je wissen en weer opnieuw gebruiken ;)
Heb je het al eens met een gewone cd geprobeerd? Met een ander brandprogramma? hier kan het ook aan liggen;)
12 januari 2008 14:23
lbjornl
Gebruik eens alcohol 120%, werkt heel goed.
12 januari 2008 14:25
xp 2
Oh, heb je toevallig een 4550A?
Want die heb ik ook, en volgens mij bestaat er geen erger ***ding dan dat.
Firmware flashen, op alle mogelijke IDE connectoren aangesloten, maar niks helpt...
12 januari 2008 18:15
monkybrain
NEC branders zijn allergies voor bepaalde merken DVD en CD, toevallig een platinum ???
12 januari 2008 18:45
zone
[quote=100711]Ik heb ook een nec dvd/rw en ik kan op alle merken van cd/dvd branden
12 januari 2008 20:55
lbjornl
Ja ik heb ook een nec nog geen problemen mee gehad.
13 januari 2008 14:30
simon8400
Dit ligt dus 99% zeker wel niet aan de brander zelf, aangezien die opdrachten krijgt van een brand programma, weliswaar verkeerde opdrachten.
Eens proberen met nog meer programma's zoals PowerISO en Nero 7 (Desnoods Trial).
13 januari 2008 16:57
louwrens
[quote=100703]
Ik heb de 3540A, die slikt alles alleen geen BR en HD-DVD:P
mss moet je je firmware upate, succes omdat te vinde:P
13 januari 2008 17:48
lorre851
Ik heb een 5-series. Ik kan blijkbaar niet kijken wat voor een want als ik in apparaatbeheer ga kijken zegt hij dit:
[i]Er is een fout in een module gevonden. U wordt aangeraden om MMC af te sluiten.
De module is niet gemaakt of niet ge?nstalleerd.[/i]
Alcohol 120% werkt niet. Als ik wil branden komt er op 'wachten op lege CD...'. Daaronder staat dan mijn DVD-brander en daarnaast staat 'lege CD'.
[quote]Ik heb een 5-series. Ik kan blijkbaar niet kijken wat voor een want als ik in apparaatbeheer ga kijken zegt hij dit:
Er is een fout in een module gevonden. U wordt aangeraden om MMC af te sluiten.
De module is niet gemaakt of niet ge?nstalleerd.[/quote]
Daar kan het probleem wel eens zitten, het lijkt alsof je cd-station niet helemaal ondersteunt wordt. Uit deze topic kan ik vooralsnog niet opmaken of je al eens een firmware-update hebt doorgevoerd.
14 januari 2008 15:25
lorre851
Ik heb het weer aan de praat gekregen. (alcohol 120%)
EDIT: ik vind niet meteen iets voor "optiarc DVD-RW AD-5200A"
14 januari 2008 18:36
lbjornl
Waarschijnlijk is het wel een trial versie van alcohol 120%, na een loop van tijd krijg je ook problemen alleszins heb ik in vista met dat programma. :s
14 januari 2008 19:09
sjz
[quote=100880]
Ik heb een hele tijd voor je ge'Googled, onder andere op de fabrikant's webpagina... Wat een hel zeg. :| Dit zou toch niet mogen, ok? dat je even naar een geschikte driver moet zoeken maar dit is waanzin. Heeft iemand anders de firmware wel kunnen vinden? Ik heb zelfs het model niet kunnen terugvinden. :s
Maar enfin, als het werkt met Alchohol120% dan is de noodzaak voor een firmware-upgrade ook wat kleiner.
14 januari 2008 20:20
louwrens
hier direct link voor je NEC drive
pak wel de goede:P
14 januari 2008 20:26
sjz
[quote=100925]
Whoa, god bestaat. :p Fantastisch gevonden! Dankzij url die Louwrens gaf, hier de directe downloadlink:
Omg, krijg nu het vliegend <biep>! :P AD's staan er wel tussen, maar niet jouw typenummer. Met andere woorden, er is geen nieuwe firmware-versie beschikbaar. :|
14 januari 2008 20:28
lorre851
Het werkt niet met alcohol 120% En het ligt niet aan de trial.
Ik heb ondertussen al 12 programma's geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet...
En idd, ik heb mijn DVD-brander er niet tussen gevonden...
EDIT: ik heb de helpdesk gecontacteerd. Nu maar ff wachten...
EDIT2: blijkbaar is hij toch verschrikkelijk allergisch aan Philips CD-RW'tjez. Ik heb het op een DVDrw gebrand en daar werkt het wel...