-
nickk
Hallo,
Sinds een paar dagen als ik Word 2007 open, krijg ik de foutmelding 'mapnaam is ongeldig' 'C:\...\files\microsoft.doc'. Dan klik ik op ok en dan doet Word het. Bij alle programma van Office Enterprise is het momenteel zo.., Alleen bij Publisher sluit hij zichzelf.
Weten jullie een oplossing voor deze foutmelding.??
mvg
Wesleysneijder..
P.s Op Google staat (bij mij) heel weinig..
12 januari 2008 13:00
-
rubenus
Een herinstallatie doet wonderen..
12 januari 2008 13:17
-
nickk
[quote=100671]
Dus, eerst Office 2007 verwijderen en dan weer installeren..
Hoe zit het met de code, (legaal),? Gewoon alles verwijderen en dan opnieuw code invoeren??
12 januari 2008 13:21
-
rubenus
Ja, moet als het goed is gewoon werken.
12 januari 2008 13:24
-
nickk
Oke, Zal het starks even uitproberen..
EDIT- Kan office niet verwijderen fout 1402
12 januari 2008 13:26
-
knarf
Verwijder office map, en doe dan software verwijderen
12 januari 2008 14:42
-
monkybrain
Office CD erin en gewoon installeren of repareren
12 januari 2008 14:44
-
nickk
[quote=100679]
Dan geeft hij een scherm weer van Product key en andere dingen verwijderen (/?, /admin enzo). klik je op oke en hij stopt..
12 januari 2008 15:13
-
knarf
Run as Administrator
12 januari 2008 15:17
-
nickk
[quote=100681]
Als ik op het account van Administrator ga, krijg ik het zelfde venster..
(Misschien moet ik maar leven met de foutmeldig..
12 januari 2008 15:27
-
knarf
Er is een oplossing, als niks werkt. Harde schijf in andere pc plaatsen
12 januari 2008 15:27
-
nickk
[quote=100683]
Ik kijk nog wel, maar met die foutmelding werkt het ook wel..
(kan het ook liggen ook Registry cleaner)?
12 januari 2008 15:42
-
rubenus
Ik las net op google dat die fout idd iets te maken had met het register...
12 januari 2008 15:56
-
nickk
[quote=100686]
Het is al een heletijd geleden dat ik dat heb gedaan...
Quote van Wesleysneijder
[quote] krijg ik de foutmelding 'mapnaam is ongeldig' 'C:\...\files\microsoft.doc'. [/quote]
De hele map files bestaat niet op mijn pc..
Edit - Ben erachter dan de map in de map Programma Files moet staan ^o)
Edit1- Nog iemand idee?n??
12 januari 2008 15:58
-
zone
Als je office er nog niet zo lang hebt opstaan kun je (en dit zeg ik liever niet) met systeemherstel office verwijderen.
12 januari 2008 21:05
-
mysticdream
vindt wel raar
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Je post is geen nuttige bijdrage![/color][/size]
[color=black][size=8] zie regels[/size][/color]
13 januari 2008 00:06
-
nickk
[quote=100732]
Zone, ik dacht dat ik Office nu zo'n jaar op de pc heb, dus dat werkt niet...^o)
Quote van Mysticdream
[quote] windt wel raar [/quote]
Wat vindt je raar Mysticdream?, De foutmelding?
13 januari 2008 09:32
-
zone
[quote=100763]ja, dat wist ik niet nee dat is geen oplossing
13 januari 2008 14:56
-
rubenus
Met systeemherstel kun je zobijzo geen software verwijderen. ik heb veel fouten gehad bij het opstarten, en systeemherstel heeft er nooit eentje verholpen bij mij.
13 januari 2008 15:08
-
nickk
[quote=100779]
Ik moet maar leven met fde foutmelding, het is ook niet zo'n ramp..^o), maar het is wel vervelend..
13 januari 2008 18:13
-
lordievader
Je zou ook alle register keys van office kunnen verwijderen, aangezien hij daar aan ziet of dingen geinstaleerd staan. Daarna gooi je die instalatie map weg en instaleer je hem opnieuw.
13 januari 2008 19:20
-
simon8400
13 januari 2008 23:04
-
sjz
@ Simon, misschien is dat artikel nog steeds bruikbaar, maar ik zou er niet teveel op vertrouwen. Dat artikel is geschreven voor WinME en 98, en 'mag' niet uitgevoerd worden op Win2k en WinXP - laat staan Vista. Het zijn ook oudere Office-suites waarover gesproken wordt.
Kan je meer details geven? Bijvoorbeeld: je installeerde Office... Hoe? Gewoon standaardinstallatie, met standaard installatiepad? Geen ander pad dus opgegeven (ik zeg maar iets, C:\Office07)?
Indien alles via "automatisch" standaardinstallatie is gegaan, waarbij je dus zelf niets gekozen hebt (installatiepad, sommige onderdelen van Office niet installeren, dat soort dingen...) heb ik nog 1 vraagje voor je: kreeg je die error altijd voorgeschoteld, al sinds de eerste keer dat je Office opstarte na de installatie?
Als ik die antwoorden heb, kan ik verder kijken voor je en een aantal dingen alvast uitsluiten.
EDIT: Of je kan natuurlijk ook gewoon deze post volledig negeren, maar dan zoek je het zelf maar uit wat mij betreft. ;)
13 januari 2008 23:33
-
nickk
Post verwijderd --
[quote]heb ik nog 1 vraagje voor je: kreeg je die error altijd voorgeschoteld, al sinds de eerste keer dat je Office opstarte na de installatie? [/quote] Ik kreeg dacht ik nadat ik clean up van windows deed, weet het niet precies maar dacht dat het daar aan ligt.
De standaard locatie geinstallaleerd.. C:\Progr. \Microsoft Office\
22 januari 2008 19:21
-
sjz
Dus de installatie is gebeurt op het standaard installatiepad. Het probleem is vermoedelijk opgetreden na een clean up. Hier zou de fout weleens kunnen liggen.
Die clean-up, is dat uitgevoerd via "Computer --> eigenschappen van Hdd --> opruimen"? De kans is miniem, maar als er iets verkeerd is verwijderd ofzo. Het kan altijd. Het riscant gedeelte van CCleaner, schijfopruiming en dergelijke is dat ze soms - af en toe - iets verkeerds verwijderen.
Hoe dan ook is het niet zo gebruiksvriendelijk van MS dat ze je niet in staat stellen een programma (gemaakt door hunzelf dan nog ook) eenvoudig kunt verwijderen.
Nochtans lijkt me dit wel het eenvoudigste om te doen, een schone installatie van Office. De installatie-cd heb je nog liggen?
Wat ik zou proberen:
[*] Log in als Administrator (volledige rechten) OF schakel UAC tijdelijk uit
[*] Open de Setup (via de cd weliswaar) en klik daar op 'herstellen'.
Als dit niet lukt, hoor ik het wel. Lukt het wel, volg volgende stappen uit:
[*] Voltooi het proces van herstellen
[*] Check of de error nog steeds voorkomt...
Komt de error nog steeds voor? Zoja, volgende stappen ook nog eventjes uitvoeren:
[*] Herstart pc (voor zekerheid hierna ook nog eens kijken of error nog altijd voorkomt, indien ja: )
[*] Start Setup op van CD (met Admin-rechten)
[*] Verwijder Office
[*] Herstart PC
[*] Installeer Office
22 januari 2008 20:50
-
nickk
Ja, de cleanup is 'waarschijnlijk gedaan' met CCleaner.
[quote]Open de Setup (via de cd weliswaar) en klik daar op 'herstellen'.[/quote]Ik kan de setup niet opstarten dan zegt hij dit:
[quote]Dan geeft hij een scherm weer van Product key en andere dingen verwijderen (/?, /admin enzo). klik je op oke en hij stopt..[/quote]
Bij verwijderen bij softwareheb ik geen machteging over een map in het register, wil nog wel kijken, maar daar kan ik hem ook niet verwijderen....^o)
22 januari 2008 21:04
-
sjz
Verwijderen kan je het best via de CD doen, beetje vreemd dat deze het niet doet dus. Kan je eens een printscreen hiervan maken:
[quote]Dan geeft hij een scherm weer van Product key en andere dingen verwijderen (/?, /admin enzo). klik je op oke en hij stopt..[/quote]
Als de cd echt koppig doet, kan je het de?nstallatieproces ook opstarten via C:\Program Files\Microsoft Office. In die map staat er normaal ergens iets van "remove.exe" ofzo... Wat gebeurt er nu eigenlijk als je Office probeert te verwijderen via Configuratiescherm --> software? Gewoon een error van: "kan niet verwijderen - mist bestanden"?
22 januari 2008 21:07
-
nickk
23 januari 2008 07:09
-
sjz
Wat mij zorgen baart is dat je Office niet kunt verwijderen. Heb je dat al eens proberen te doen via CCleaner? Rechterklik op CCleaner , uitvoeren als Administrator, dan naar "Programma's" en verwijder daar eens Office. Benieuwd of dat misschien wel lukt.
Want met deze error zal nog wel mee te leven zijn, maar wat als Office echt vervelend begint te doen enz.
23 januari 2008 18:38
-
nickk
[quote]Want met deze error zal nog wel mee te leven zijn, maar wat als Office echt vervelend begint te doen enz. [/quote] Ja, er valt wel mee te leven, of steeds wegklikken of een sabjoom maken en geen error, maar dan heb ik geen standaard icons, er valt nog wel mee te leven..:P
23 januari 2008 20:24
-
sjz
Ik ben geneigd om te zeggen, 'herinstalleren', maar aangezien dat kennelijk gewoon niet lukt. (a)
Gezien ik (voorlopig?) de enige ben in deze topic die nog reageert, maar ik helaas de oplossing niet meteen heb, zou ik je voorstellen deze topic misschien op Tweakers.net te openen? De community is groter, dus meer kans dat er iemand een mogelijke oplossing voor je heeft.
23 januari 2008 21:49
-
nickk
Okay, ik zal ook even een topic daar openen, weet je ook als je de standaard icons van Office ook ergens kan downloaden??
[quote]zou ik je voorstellen deze topic misschien op Tweakers.net te openen? [/quote] Je moet een betaald e-mail adres hebben, heb ik niet... ^o)
EDIT - Probleem opgelost, zelf een sabloom aanmaken in Microsoft Office map, waarheen een snelkoppeling met de standaard icon en de vorige verwijderen, zonder foutmelding..:P
24 januari 2008 07:07