-
m0nkey
Hallo mensen,
Ik had een vraagje. Is het schadelijk als ik een visual style op mijn laptop installeer?
En zou hij daardoor trager kunnen worden?
dankjewel,
m0nkey
23 januari 2008 17:35
-
simon8400
Een msstyle file niet, een WB file wel. Nee, niet schadelijk
23 januari 2008 17:36
-
sjz
Niet schadelijk? Je mag van geluk spreken als je scherm het niet begeeft...
Ok?, klein geintje. :P Eventjes serieus (ik heb vandaag eindelijk m'n dagje nog is)
Zoals Simon zei, een visual style kan geen kwaad in de zin van dat het je computer niet kan stukmaken. Dat het je Windows-installatie om zeep helpt, is ook erg klein.
Eigenlijk moet je gewoon een howto'tje volgen als je niet weet hoe je visual style's en dergelijke correct en juist moet toepassen. Als je die howto dan goed volgt, is er niks aan de hand.
msstyle zijn moeilijk te vinden, en zijn niet zo talrijk aanwezig (of vergis ik me serieus?) maar WB-files vind je genoeg. Wel heb je voor dit laatste een apart programma nodig, en kan en zal het je systeem vertragen. Als je een goede pc hebt, merk je dit minder (maar toch, snelheidsverlies is altijd wel wat aanwezig helaas).
23 januari 2008 18:08
-
blacksorcerer
Wikipedia over Visual Styles: [quote]Windows XP adds the ability for Windows to use "Visual Styles" to change the user interface. However, visual styles must be cryptographically signed by Microsoft to run.Luna is the name of the new visual style that ships with Windows XP, and is enabled by default for machines with more than 64 MiB of RAM. Luna refers only to one particular visual style, not to all of the new user interface features of Windows XP as a whole. In order to use unsigned visual styles, many users turn to software such as TGTSoft's StyleXP or Stardock's WindowBlinds. Some users "patch" the uxtheme.dll file that restricts the ability to use visual styles, created by the general public or the user, on Windows XP.[/quote]
Als je de uxtheme.dll verkeerd patched (er zijn namelijk verschillende patchers, en je moet er goed opletten dat je de goede pakt, bijvoorbeeld voor XP Professional SP2, anders werken de styles niet meer) moet je gewoon de originele uxtheme.dll terugzetten (maak daar dus altijd een backup van!) en een andere patcher nemen. Dat is waarschijnlijk het kleine 'risico'.
Wat betreft het vertragen van je laptop, dat is maar miniem... tenzij je echt een oude langzame laptop hebt, maar dat kunnen we dus moeilijk beoordelen aangezien we niets van je laptop weten ;)
Het kan geen kwaad om het gewoon te proberen.
23 januari 2008 19:12
-
lbjornl
Wel moet je zien als je de visualstyle-patcher (hoe dat je het ook noemt) uninstaleerd dat je via bureaublad-instellingen; je theme even terug op standaard zet. Want als er iets mis gaat...
23 januari 2008 19:20
-
m0nkey
Dus als ik het goed begrijp is er bijna geen sprake van vertraging. Ik heb een Acer TravelMate 2410.
Okee, waar zou ik zo'n howto'tje kunnen vinden?
Dankjulliewel
EDIT: het is al gelukt.
24 januari 2008 15:44