-
varmadm
Hallo allemaal , ik ben niet zo super in computers ... ,maar ik heb dus zo net windows XP geinstaleerd alleen dan service pack 2 ( hier voor had ik ook servicepack2 maar heb nu een andere cd gebrand want de vorige versie deed raar . maar mijn vraag is ; als ik een document bijv. open dan staat er boven aan tog meestal de titel van het document in een balk ( standaard blauw ) als ik dan met me muis daar op vast houw en het venster over het beeld heen beweeg krijg ik een grijze vierkante strepen op de achtergrond waar het venster geeft gestaan .. zodra ik me muis loslaat is het weer normaal , maar met de vorige XP was het gwn normaal als ik het venster over het beeld heen bewoog dan ging het venster gwn mee met waar ik me muis beweeg nu ook wel maar dan niet gelijk eerst komt dat grijs vierkant ( afhankelijk wat voor formaat het venster is )op de achtergrond Alle drivers zijn gwoon geinstaleerd
kan dit komen doordat deze versie iets ouder is dan de vorige?
,Alvast bedankt:)
25 januari 2008 00:09
-
arjan_sa
dat kan daardoor komen;)
Maar het kan ook komen doordat je grafische kaart misschien niet super is, vul je hardware profiel in (bij profiel/hardware):)
Dan kunnen we je een stuk sneller helpen.
Ik snap wel wat je bedoelt, had ik met de meeste XP's. Draai je veel processen? Het kan liggen aan dat je processor het dan nog wel aankan maar niet snel genoeg dat uitreken (dat grijze stukje wat eigenlijk je achtergrond moet zijn!)
meer info graag over je hardware:)
25 januari 2008 07:45
-
druipsnuit
Heb je wel de driver voor je videokaart geinstalleerd ?
als je het niet zeker weet kijk dan ff bij systeem in het configuratiescherm
25 januari 2008 10:55
-
frank
Ik denk dat je dit bedoelt:
- rechtsklikken op bureaublad en dan eigenschappen kiezen
- tablad effecten selecteren
- vinkje zetten bij 'de inhoud van het venster weergeven tijdens slepen'
25 januari 2008 12:46
-
bj farmore
Ik denk het niet, want als je die uitvinkt dan krijg je juist grijze strepen die meebewegen. Zoals de Varmadm het uitlegt dan zijn er grijze strepen op de plek waar hij het venster wegsleept. Dus bewegen de strepen niet mee, ik zou inderdaad de videokaart drivers proberen. Het klinkt een beetje alsof je nog op de standaard windows 'onbekende kaart' drivers werkt.
En verder klopt het stappen plan van jou niet frank, eerst tabblad 'vormgegeving' en dan de knop 'effecten'.
25 januari 2008 13:42