help windows xp...
januari 2008
-
lavosHallo ik zal me eventjes voorstellen.
Mijn naam is Tony Koorevaar ben 15 jaar oud heb veel verstand van computers...alleen wat ik nu heb al sla je me dood..
Nou mijn probleem:
Ik heb sinds een tijdje geleden gezeik met dit graf ding inmiddels
Eerst begon de videokaart ik denk nou terug er mee ik terug hij is daar getest hij dee het ik denk nou podverdrie...nou kaart terug geplaatst dee hij het niet...ik denk windows opnieuw instaleren hellaas toen was het helemaal over..moederboard vervangen helemaal toppie hij doet ut nu heel goed alleen herstart telkens ook dat geziek met minidump met me ram is er niets miss me videokaart ook niet cpu is ook pas nieuw..
Ik heb wel een programmas everest home en die geeft bij +12V maar 1.15V aan en bij -5V maar +2.52V ik dachtnou dat is dan een voeding..van 350W naar 400W GEEN ENKEL ZIN..
wat nu? ik ben helemaal echt helemaal door de war met dit *fluit* ding..
Hier een beter overzicht de computer weet tenslotte beter wat er in hem zit dan ik
[img]http://img176.imageshack.us/img176/3182/tjazeghetmaartp4.jpg[/img]
Dit zit er in..
[img]http://img167.imageshack.us/img167/973/naamloosgk5.jpg[/img]
Dit zijn de voltages...
Tony.
26 januari 2008 13:28 -
blacksorcererWelkom op TweakWindows Tony! Lees ook even onze forumregeltjes door.
Alleen zou ik wel iets aan je topictitel doen, die is nogal nietszeggend (bijna iedereen in het xp forum komt wel voor hulp bij xp ;)), en je topicstart daar kom ik niet wijs uit...
[quote]doet ut nu heel goed alleen herstart telkens ook dat geziek met minidump met me ram is er niets miss me videokaart ook niet cpu is ook pas nieuw.. [/quote]
Dit is bijvoorbeeld een zin, die ik niet bepaald als een fatsoenlijke Nederlandse zin bestempel, terwijl die zin waarschijnlijk je probleem (probeert) weer te geven?
Graag dus een beetje op je spelling, typo's en leestekens letten, met goede ABN zinnen die duidelijk je probleem uitleggen kunnen we je helpen, op de huidige manier denk ik niet dat daar veel van komt.26 januari 2008 14:29 -
martensupportOkay dus als ik het goed begrijp heb je al:
- een nieuwe grafische kaart
- vrij nieuwe CPU
- nieuwe PSU
- nieuw mobo
Heb je het geheugen al eens getest met memtest86 ? Mischien dat dit iets oplevert
En kun je de fout die je krijgt eens beter omschrijven (minidump okay, maar wat staat er precies?)
PSU waarden kunnen door everest ook gewoon fout afgelezen zijn.
Dus test je geheugen even met memtest86 en kijk ook even naar je hardeschijf (misschien ergens corrupte data?) Probeer eens een andere Hdd (als je die nog ergens hebt liggen ;) )
26 januari 2008 14:44 -
sergioveeel verstand van PC 8-)....ik doe een ICT Opleiding en ik snap echt helemaaal niks van je verhaal al sla je me dood.....26 januari 2008 16:06
-
michelvandijkGeen touw aan vast te knopen ..:s26 januari 2008 16:12
-
martensupport[quote=101728]
Het valt me de laatste tijd steeds vaker op, dat er op fora veel mensen zijn die geen duidelijke TS hebben. En meestal zijn ze tussen de leeftijd van 12- 18. Interpunctie blijkt ook lastig te zijn.
Ik ben trouwens benieuwd of de TS nog terug komt, gezien de registratiedatum.26 januari 2008 18:25 -
louwrensbij mij leest everest de lijnen ook verkeerd uit :P
je kan het beter met een multimeter doen26 januari 2008 20:37 -
xp 2Ja, net zoals volgens speedfan op mijn -12V lijn 128V staat :s
Zoals Louwrens al zegt, die progs zijnniet betrouwbaar, je moet het echt met een mulitmeter meten26 januari 2008 20:50