-
blingking
heej..
ik ben van plan..(eindelijk) mijn magere 512 mb ram, te vergroten met nog een 512 mb. Dus een totaal van 1 Gig.
ik heb een beetje op azerty zitten zoeken en ik vond deze [url]http://azerty.nl/producten/product_detail/130/1013/kvr333x64c25-512.html[/url]
ik denk dat ie wel op mijn moederplankje kan. Dit stond namelijk op de site van AsRock:
Memory - 2 x DDR DIMM
- DDR333/266 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 2GB
vinden jullie het een goeie reepje.. of zijn er nog beter voor deze prijs, of goedkoper?
trouwens ff voor de zekerheid..past ie wel op mijn mobo?
alvast bedankt;)
30 januari 2008 14:56
-
leviathan
Het beste resultaat behaal je als je hetzelfde reepje neemt als diegene die je al hebt. Dan werken ze het beste samen in dual-channel. Even opzoeken welke je nu hebt kan dus nooit kwaad ;)
30 januari 2008 15:01
-
blacksorcerer
Als er een QVL (Quality Vendors List) in het moederbordboekje staat, kun je het beste RAM modules kopen die daarin staan (dan weet je pas echt zeker dat het zal werken) maar deze voldoet ook al volgens de eisen eraan volgens ASRock, dus je mag er wel vanuit gaan dat dit werkt.
Echt goedkoper kan je niet krijgen (tenzij je 2e hands koopt), verder kan je altijd de
pricewatch raadplegen.
Edit: @Leviathan: volgens mij kan zijn moederbord geen dual channel draaien, staat in ieder geval nergens op de site van ASRock, terwijl dat bij andere moederborden op hun site duidelijk vermeldt staat. Het is ook al een oud mobo (K7S41GX, met Socket A ;))
30 januari 2008 15:03
-
blingking
Ok dankje, dan ga ik nu ff kijken wat er in mijn pc zit.
als ik dezelfde niet kan vinden of het duurder is, dan neem ik deze gwn.:P
de verz.kosten alleen zijn al de helft van de prijs xD
Edit: @ BS, je hebt wel een punt, op andere sites staat alijd vermeld of hij dual channel kan draaien.
nu ga ik maar ff kijken of er nog wel plek dus. Dalijk blijkt dat ik reepjes heb van 2x 256 MB
30 januari 2008 15:07
-
syntax terror
Kun je nie beter voor een dual channel kit gaan van 1 of 2 gig??
oftopic: socket a wil niet zeggen dat t mobo geen dual channel ondersteun ik heb hier nl ook een socet a mobo van asus met een nforce 2 chipset en ik draai r met 2 reepjes kingston ddr geheugen in dual channel
30 januari 2008 15:50
-
blacksorcerer
@blingking: kijken of je 2x 256 of 1x 512 hebt is inderdaad wel handig (a)
Wat betreft dat dual channel aangeven, dat staat bij moederborden van ASRock die dat ondersteunen dus gewoon op de site van ASRock erbij, en bij datvan jou niet en ook niet in de handleiding, ergo je mobo ondersteunt geen dual channel.
@Syntax error: waarom een dual channel kit als er al aangegeven is dat zijn mobo geen dual channel ondersteunt?
Als je naar de zin kijkt waarin ik het heb over socket A: [quote]Het is
ook al een oud mobo (K7S41GX, met Socket A ;) ) [/quote] bedoel ik daar dus mee dat het tevens een oud moederbord is en je dus niet direct van de dual channel technologie mag uitgaan. Ik heb nergens gesteld dat je met socket A geen dual channel kan draaien. Als dat zo zou zijn, dan zou ik het niet eens hoeven te zeggen dat het niet de site vermeldt staat.
Aanvullende interessante gegevens over de
Dual Channel technologie:
[quote]Tom's Hardware found no significant difference between single-channel and dual-channel configurations in synthetic and game benchmarks (using a "modern" system setup).[2] Generally speaking, dual channel configuration is a very minor upgrade, and without other system tweaks, the difference may not even be noticeable. While there is no reason not to use dual-channel over single-channel, where all other things are equal, the question often comes up whether it is advisable to add additional RAM if doing so will break dual-channel compatibility. Having more total RAM available is generally more beneficial than maintaining dual-channel configuration.[/quote]
30 januari 2008 15:58
-
louwrens
Ik heb de K7S41:) het enigste vershil tussen deze en de GX is dat de GX maar tot DDR333 kan en de niet GX tot DDR400.
ik heb er een 512DDR400 TakeMS in en een 512DDR400 weet ik niet meer, everest ziet m aan als een Infineon:P ik heb nergens last van
30 januari 2008 16:08
-
blingking
maar.. kan je niet via een programma zien of je 2 reepjes in de pc hebt of 1... want ik zit nu op me pc.. en heb geen zin om het uit te zetten en me hele kast open te doen:P
-edit-
heb het met everest ontdekt.. Ik heb 2 reepjes van 256 mb. ??
daar gaat mijn 512 mb extra.
dan maar een 1 gig reepje halen.
30 januari 2008 16:15
-
lordievader
CPU-Z, Kan je zelfs de snelheid waarop je ram draaid zien.
@hieronder sorry niet gelezen
30 januari 2008 16:18
-
blingking
@Lordie. Ik heb het al gevonden.. check me edit.. ;)
30 januari 2008 16:23
-
knarf
Haaldan meteen 2x 1gb
[offtopic] Beetje domme vraag, maar waar staat ECC voor en hoe weet ik of dat op mijn mobo kan [/offtopic]
30 januari 2008 17:10
-
blingking
ik weet niet waar dat voor staat.. maar kijk op de website van de makers van je mobo.. daar staat eht:P
ik wil geen 2 gig. want ik ga nog een andere pc halen.. ooit..
eerst werken:P dus beetje zonde:P
30 januari 2008 17:26
-
lbjornl
[quote=102099]
Weet je, mss kun je w8ten totdat je een betere pc koopt. Of een nieuw mobo insteken dat DDR2 ondersteund. In de plaats van mss wat RAM bij te kopen. Want volgens mij gaat dat niet veel helpen maar wie ben ik om dat te zeggen. Aswat jij beslist natuurlijk ;).
30 januari 2008 17:49
-
knarf
Ik zou ook wachten en dan over een jaar ofzo een nieuwe pc kopen met ddr3
30 januari 2008 19:03
-
rubenus
Zo kun je wel eeuwig blijven wachten. DDR3 is er nu ook al, maar nog lang niet betaalbaar. En of het over een jaar alwel betaalbaar id? Ik weet het niet. O.a. intel wil DDR3 laten doorbreken, maar het is natuurlijk weer een ander verhaal of dit zal lukken.
30 januari 2008 19:06
-
knarf
Hij gaat toch werken, dan kan je van al dat geld toch een nieuwe pc kopen
30 januari 2008 19:08
-
rubenus
Weet je wel hoe duur dat DDr3 is? ?200,- voor 1 GB!
30 januari 2008 19:09
-
knarf
Als je 150 per maand verdient, in totaal 12x150=1800 euros te besteden.
?Grafische kaarten nVidia PCIe -XFX GF8800GTS XXX
?CPUs Socket 775 Core 2 QuadIntel? Core? 2 Quad Q6600
?Floppy-drives - -NEC Floppydrive?Voedingen meer dan 600 Watt -Chieftec CFT-600-14C
?Behuizingen Midi Tower -Apevia X-Plorer
?DVD-reWriters Serial-ATA -Samsung SH-S203P
?Moederborden Socket 775 -Asus P5E3 Deluxe
?Harddisks 3,5 inch SATA -Hitachi Deskstar 7K1000?Geheugen DDR3-1333 -
Totale prijs bij ALternate 1453 euro inc btw
30 januari 2008 19:15
-
rubenus
Oke, ten eerste: Voor niet-overclockers is DDR 400 Mhz zelfs nog goed genoeg voor een 800 Mhz FSB Processor. De gemiddelde gebruikker kan dus met DDR 2 al ruim uit de voeten.
Ten tweede: Het verschil tussen DDR2 en DDR3 is nog veel en ook echt veeld te groot.4Gb DDR2 kun je krijgen voor 60 euro en 4 GB DDR3 voor 600 euro ;) Dit is natuurlijk ook veel te duur voor de TS, zeker als je een snelheid wil hebben waarmee DDR3 pas echt beter gaat worden. Bovendien heeft de TS dan ook nog een nieuw moederbord nodig, en de DDr3 moederborden zijn ook nog aardig prijzig.
DDR3 geheugen aanraden is dus ook waste of money.
Oke, nu einde discussie.
@ BlinKing: 1GB DDr geheugen is ruim voldoende, zeker voor XP. WIj hebben beneden ook DDR 400 Mhz, werkt als een trein. Dit is wel in Dual Channel.
EDIT: @ Knarf, ik zie dat je de TS een compleet nieuwe PC wil aansmeren? En hij vraagt gewoon om nieuw geheugen? Wtf? Bovendien zijn ze lang niet allemaal van goede kwaliteit.
30 januari 2008 19:25
-
blingking
ik ga egt geen DDR3 halen xD 600 euries alleen maar voor 4 gig. kan je net zo goed een nieuwe pc voor halen.
maar ergens in de zomervakantie:P.. of ietsjes later hoop ik een splinternieuwe pc te kopen.
deze die ik nu heb is zeg maar...3/4 dood:P
30 januari 2008 19:29
-
rubenus
[quote=102120]
Idd, dat bedoel ik, voor 400 euro kun je al een complete PC halen? DDR3 geheugen kopen is dus echt een waste of money.
30 januari 2008 19:31
-
blingking
is de verschil tussen ddr3 en ddr2 dan zo groot, dat de prijsverschil ook zo groot is =\
30 januari 2008 19:42
-
knarf
Ik heb die pc die ik heb samengesteld, draai veel en veel beter dan DDR2
30 januari 2008 19:53
-
louwrens
@knarf: waarom zou hij een high end pc moeten?
een HD3870 is ook al goedgenoeg:)
DDR3 gaat over ~ half jaar veel goedkoper worden stond op HWI.
opzich is 2x 512MB niet slecht.
mijne 256 is stuk gegaan (29 errors in uurtje memtest:P en had er ook last van) van Marktplaats ff een 512 reepje gehaald voor ~?30 incl. verzendkosten:)
nog ff wat over DDR3.
DDR2 heeft meestal latencies van 5-5-5-18 over lager, DDR3 zit op 9-9-9-24 ofzo (ik weet m niet precies)
30 januari 2008 20:02
-
rubenus
[quote=102130]
Oja? Dan zou ik wel eens een paar fototje willen zien? Het verschil met DDR3 is zal niet zo heel groot zijn. Ik geloof trouwens niet dat je die PC hebt, als je hem wel hebt: Chapeau.
30 januari 2008 20:03
-
blingking
ik ga wel voor een high end.. maar een niet te overdreven :P
mssg de nieuwe 9 series van Nvidea... gaat ie nog een tijdje mee:P
maar Louwrens gozer.. je bent een genie!:D Marktplaats vergete te kijken..
zijjn die reepjes daar wel betrouwbaaar?(A)
30 januari 2008 20:07
-
louwrens
ik heb via Boya pc ofzo ( nooit van gehoord :P) een TakeMS 512MB reepje kunnen krijgen.
hij werkt perfect
vraag anders bij de lokale pc boer of ze nog 2de hands hebben liggen:)
30 januari 2008 20:10
-
blingking
voor hoeveel ong:P
30 januari 2008 20:11