[offtopic] Beetje domme vraag, maar waar staat ECC voor en hoe weet ik of dat op mijn mobo kan [/offtopic]
30 januari 2008 17:10
blingking
ik weet niet waar dat voor staat.. maar kijk op de website van de makers van je mobo.. daar staat eht:P
ik wil geen 2 gig. want ik ga nog een andere pc halen.. ooit..
eerst werken:P dus beetje zonde:P
30 januari 2008 17:26
lbjornl
[quote=102099]
Weet je, mss kun je w8ten totdat je een betere pc koopt. Of een nieuw mobo insteken dat DDR2 ondersteund. In de plaats van mss wat RAM bij te kopen. Want volgens mij gaat dat niet veel helpen maar wie ben ik om dat te zeggen. Aswat jij beslist natuurlijk ;).
30 januari 2008 17:49
knarf
Ik zou ook wachten en dan over een jaar ofzo een nieuwe pc kopen met ddr3
30 januari 2008 19:03
rubenus
Zo kun je wel eeuwig blijven wachten. DDR3 is er nu ook al, maar nog lang niet betaalbaar. En of het over een jaar alwel betaalbaar id? Ik weet het niet. O.a. intel wil DDR3 laten doorbreken, maar het is natuurlijk weer een ander verhaal of dit zal lukken.
30 januari 2008 19:06
knarf
Hij gaat toch werken, dan kan je van al dat geld toch een nieuwe pc kopen
30 januari 2008 19:08
rubenus
Weet je wel hoe duur dat DDr3 is? ?200,- voor 1 GB!
30 januari 2008 19:09
knarf
Als je 150 per maand verdient, in totaal 12x150=1800 euros te besteden.
Oke, ten eerste: Voor niet-overclockers is DDR 400 Mhz zelfs nog goed genoeg voor een 800 Mhz FSB Processor. De gemiddelde gebruikker kan dus met DDR 2 al ruim uit de voeten.
Ten tweede: Het verschil tussen DDR2 en DDR3 is nog veel en ook echt veeld te groot.4Gb DDR2 kun je krijgen voor 60 euro en 4 GB DDR3 voor 600 euro ;) Dit is natuurlijk ook veel te duur voor de TS, zeker als je een snelheid wil hebben waarmee DDR3 pas echt beter gaat worden. Bovendien heeft de TS dan ook nog een nieuw moederbord nodig, en de DDr3 moederborden zijn ook nog aardig prijzig.
DDR3 geheugen aanraden is dus ook waste of money.
Oke, nu einde discussie.
@ BlinKing: 1GB DDr geheugen is ruim voldoende, zeker voor XP. WIj hebben beneden ook DDR 400 Mhz, werkt als een trein. Dit is wel in Dual Channel.
EDIT: @ Knarf, ik zie dat je de TS een compleet nieuwe PC wil aansmeren? En hij vraagt gewoon om nieuw geheugen? Wtf? Bovendien zijn ze lang niet allemaal van goede kwaliteit.
30 januari 2008 19:25
blingking
ik ga egt geen DDR3 halen xD 600 euries alleen maar voor 4 gig. kan je net zo goed een nieuwe pc voor halen.
maar ergens in de zomervakantie:P.. of ietsjes later hoop ik een splinternieuwe pc te kopen.
deze die ik nu heb is zeg maar...3/4 dood:P