-
kazmi
Betste TW-ers,
Ik kan via via aan een legale Engelse Windows XP Media Center Edition komen. Helaas is deze dus isn het Engels, en ik heb liever de Nederlandse taal.
Is het mogelijk om een soort van taal paket te instaleren, zodat de taal van Engels naar Nederlands veranderd kan worden?
Bij voorbaat dank,
Kazmi
11 februari 2008 20:00
-
erwin_w
Er zijn taalpakketten te verkrijgen, zogenaamde MUI-pakketten.
Deze zijn in verschillende talen beschikbaar.
Hoe hier aan te komen (officieel) weet ik niet maar je zou eens kunnen rondneuzen op de bekende P2P, nieuwsgroepen e.d. (let wel, meer info kan ik je hierover niet over geven omdat software downloaden niet legaal is, buiten de share- en freeware en open-source om dan)
11 februari 2008 20:15
-
kazmi
Is het downloaden van zo'n MUI pakket illegaal dan?
MUI komt mij bekend voor....
Het gaat in ieder geval om een legale Windows MCE.
Dan vervolg ik mijn zoektocht op google eerst weer. Als ik nog legale vragen heb, zal ik ze stellen :P
11 februari 2008 20:27
-
erwin_w
Het blijft software waarvoor je normaal gesproken moet betalen (uitgezonderd de taalpakketen van Vista Ultimate en Enterprise) en voor het downloaden van software geldt:
Software is expliciet uitgezonderd van het recht op een thuiskopie. Wie een programma koopt, mag daar wel een reservekopie (backup) van maken. Downloaden van software mag niet, tenzij het natuurlijk gaat om shareware, freeware, open source of andere software die door de auteur zelf wordt aangeboden. Verspreiden van software mag alleen als de licentie van die software dat toestaat.
11 februari 2008 20:33
-
kazmi
Oke, dan is dat duidelijk.
11 februari 2008 20:44
-
Account verwijderd
Maar Kazmi, ik neem aan dat je een orginele WMC serial hebt als je zegt dat deze legaal is? ;)
Waarom doe je dan moeilijk? Ik denk dat het makkelijkste is als je gewoon een Nederlandse cd download en hiermee installeerd met jouw orginele serial ;)
Dit is geheel legaal volgens de wet
11 februari 2008 20:59
-
blacksorcerer
@Soemie: die serials zijn - voor zover ik weet - ook gebonden aan een taal. Zo kon ik een tijd geleden via een programma op de Hogeschool Zuyd gratis Vista (Business geloof ik) downloaden, maar de serial daarvan werkte niet als je dat invult op de install van een NL Vista Business. Hetzelfde gold voor een WIndows XP Pro SP2 install (die beiden heb ik zelf geprobeerd).
[offtopic]Inmiddels zijn er bij dat programma - MSDNAA - ook Dutch software en OS'en beschikbaar, erg handig voor studenten[/offtopic]
@Kazmi: er zijn al ??rdig wat topics over taalpakketten op XP en Vista te vinden op TW, dus ik zou daar eens kijken, ik denk niet dat er veel nieuws hier komt. Je kan eens aan Microsoft zelf een mailtje sturen of bellen, je hebt immers wel een legale key zeg je, en even de situatie uitleggen.
Ik weet natuurlijk niet als je via een omweggetje zo'n taalpakket verkrijgt of dat dan samenwerkt met je huidige installatie met die serial. Maar dat geef ik veel meer kans dan een NL install cd/dvd verkrijgen en dan met een engelse serial installen, aldus mijn eigen ervaring (misschien zijn er licentietypen die dat wel kunnen, maar die zijn bij mij dan niet bekend...)
11 februari 2008 22:31
-
leviathan
Het zou altijd het proberen waard kunnen zijn de key op een NL versie proberen te gebruiken. Ik heb zelfs gehad dat microsoft mijn xp home key aanzag voor een xp pro, dus zo helder is het allemaal niet uitgewerkt.
Dingen als bijvoorbeeld dell pc's zijn weer wel streng keygebonden, kleine kans dat het werkt. Maar het is altijd het proberen waard.
Zo erg is een engelse windows toch niet ;) Je kunt nog steesd gewoon NL software erop installeren etc. Mijn windows is ook voor de helft Engels en voor de andere helft Nederlands.
11 februari 2008 22:51
-
andredrummer
^^^Ik heb veel liever een engelse windows maarja.. laat men oem xp niet toen
Voor zover ik weet zijn MUI's niet illegaal maar dat kan ook fout zijn wat ik zeg.... ik heb hier nog 1 van xp liggen voor NL... ergens gedownload 1x... wrom zou het illegaal zijn? je hebt iig toch betaald? dus of het nou engels of nederlands is is een heel ander verhaal.. ik zou het idd gwn even proberen via een omweggetje 1 mui via nieuwsgroepen ofzo te downloaden, daar zwerfen ze in overvloed rond.
11 februari 2008 23:22
-
Account verwijderd
Oke oke,
Sommige serials werkt het dat installeren met een andere taal kwa installatiecd. Bij sommige ook weer niet. Kweste van proberen, hier is het me wel een keertje gelukt. Kan zijn dat het bij jou werkt, misschien ook niet..
Anders zoiets downloaden als dit taalpakket ofzo?
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] Usenet mag misschien geen p2p zijn zoals beschreven in Geen: [..] "Torrents, en andere p2p links" maar dit is dan wel nog een site die je doorlinkt naar warez (muziek mag dan legaal te downloaden zijn, software niet). Dus de TS moet daar dan zelf maar naar zoeken. [/color][/size]
12 februari 2008 08:25