Sterkte draadloos modem
februari 2008
-
revolutionHallo allemaal,
Ik had een vraagje betreft draadloze modems.
Ik maak nu gebruik van een draadloze modem (eentje van sitecom wireless network broadband 54g - type wl-114) maar ik weet niet hoe het komt ik kan als ik draadloos werk niet eens op msn . Terwijl internet gewoon wel redelijk vlot werkt. De draadloze modem ligt ongeveer 8 meter verderop. Hoe zou dit komen? Ook als ik heel dichtbij ga zitten kan ik moeilijk inloggen op msn. iemand ook soortgelijke problemen? Er zit geen ruisend materiaal ofso.
Wat is een sterke draadloze modem? Iemand nog tips of trucs?
alvast bedankt
11 februari 2008 23:14 -
bj farmoreWeet je zeker dat het bij je modem ligt? Is er niet een een firewall/virusscanner of allebei in ??n die het tegenwerkt? Aangezien jouw internet wel werkt lijkt me niet dat daar het probleem ligt. Misschien moet je ook wel een poort in een firewall in je modem omzetten.(als je een firewall in je modem hebt zitten) Dat komt volgens mij ook nog wel eens voor.11 februari 2008 23:19
-
revolutionType modem heb ik al vermeld verder maak ik gebruik van een simpele antivirus (Avast) die denk ik weinig tot geen invloed heeft. Verder gebruik ik gewoon microsoft windows firewall van sp2.. ik draai op XP
Verder moet ik vermelden dat ik 2 op de 10 x met moeite mijzelf kan aanmelden op msn. Echt heel moeizaak. Ligt dit misschien aan de zwakke signaalsterkte. Alhoewel loopt internet redelijk vlot gewoon.
En ik heb bijna geen verstand van firewalls en poorten enz. enz. Dus als iemand misschien een tip heeft zou je dan ook een instructie kunnen geven ofso.?11 februari 2008 23:38 -
erwin_wEr kunnen verschillende oorzaken zijn van jouw probleem.
1. De server van MSN kan er soms uitliggen, komt wel eens vaker voor.
2. het signaal van de modem lijkt mij wel goed omdat de rest wel gewoon goed werkt.
3. je zou de poorten in de modem eens kunnen forwarden, zie hiervoor de handleiding op [url]http://portforward.com[/url], kies daar voor het type modem/router en selecteer dan voor MSN
Op de site van portforward wordt (in het engels) uitgelegd hoe dit ingesteld moet worden.
Succes
Edit: voor jou gezocht klik klik klik
Hier wordt alles netjes uitgelegd incl. voorbeelden.
12 februari 2008 09:32