Temperaturen controleren kannatuurlijk geen kwaad, maar ik denk dat je beter de fout op het BSoD (dat blauwe STOP scherm) kan opschrijven en op Microsoft.com (of desnoods Google) kan opzoeken.
(Zet wel even in je BIOS uit dat de de pc steeds opnieuw moet opstarten na een error, meestal iets in de trant van 'Reboot automatically after system failure')
Maargoed je vraag ging eigenlijk over die temperaturen, het kan zijn dat een (of zelfs vrijwel alle) applicatie(s) niet (alle) temperaturen aangeven, dan gewoon even een andere proberen. De genoemde Speedfan, Everest en SIW zijn wat algemene progs, die veel sensors nagaan, dus daarmee zou je in ieder gevaal aardig wat temps mee moeten verkrijgen.
Verder kan je op Download.com of Softpedia.com nog veel meer, minder bekende/gebruikte, gratis en trial progjes downloaden mocht het niet lukken.
12 februari 2008 19:16
kippetje
Everest en SIM doen het niet. Als ik bij Everest op Sensors klik blijft het leeg. Bij SIM blijft het ook leeg als ik op temp klik
12 februari 2008 19:36
blacksorcerer
Hmz klinkt raar, dattie helemaal niets aangeeft, probeer eens wat andere progjes van download.com (via hun site even zoeken, of via google op deze link)
Lijkt me sterk dat er helem??l geen sensors te detecteren zijn...
Maar heb je nou al gekeken welke BSoD foutnummer/-naam het was, en die error opgezocht?
12 februari 2008 19:42
kippetje
Is het wel slim om weer zo een spel op te starten dat dan weer een stopfout komt??
12 februari 2008 19:49
keitaro
[quote=103098]
Hij kan hooguit kapot gaan ;)
Nee als die dat al paar keer overleeft heeft is er niks aan de hand... denk ik.
12 februari 2008 19:50
kippetje
Het is me al heel vaak gebeurt! Bij het insteken van een usb stick en bij het afspelen van muziek.
12 februari 2008 19:51
blacksorcerer
Dan is de temperatuur wss je minste zorg, ik zou toch echt maar gewoon eens die error en foutcode achterhalen, want anders kom je niet ver ben ik bang.
12 februari 2008 19:56
keitaro
Als het weer is gebeurd kijken of het een BSOD vormt. Zo ja code noteren. En daarna in je windows:
Uitvoeren als -> eventvwr typen. En even kijken of je rode kruisjes vind. Met eventueel een belding die er bij ziek.
12 februari 2008 19:58
lbjornl
Vergeet niet een snelle reactie naar de pause-knop op je toetsebord want zo een blue screen of death duurt meestal niet lang. Al? bij mij toch niet.