-
vixsta
Beste TWers,
sinds 13 feb hebben wij thuis telfort 20mb internet,
maar het draadloos internet doet het niet...
als je niet op kabel zit doet hij het wel, maar als ik bijvoorbeeld op mijn pc zit, staat er : Beperkte of geen verbindings mogelijk heden.
bij casema(vorige proviler) deed hij het wel, is dit op te lossen?
bedankt!
15 februari 2008 18:14
-
Account verwijderd
Heb je de instellingen van de router al aangepast aan die van je nieuwe provider? Anders moet je dit even doen, in de handleiding van de router staat vast wel hoe je in de router komt en deze gegevens kunt aanpassen (mocht het nodig zijn).. ;)
15 februari 2008 18:25
-
davy16
ja dit is inderdaad op telossen.
Geef eerst eens wat info over jou Router ?
15 februari 2008 18:25
-
bj farmore
Die melding over beperkte of geen verbindingsmogelijkheden krijg ik ook vaak als het wachtwoord verkeerd is ingevuld. Ten minste bij Vista dan, niet bij XP.
Is het de configuratie uit je HW??.. die PIII met XP? Het is misschien even handig te weten welk OS je gebruikt namelijk. En dus even aangeven welke router je gebruikt kan misschien handig zijn.
En wat heb je zelf geprobeert? Je zou de router een lichte reset kunnen geven, of even proberen zonder wachtwoord/beveiliging verbinden te maken of dat wel wil. En even zeggen wat voor beveiliging je hebt: misschien heb je ook een MAC-adres beveiliging er bij aanstaan.
15 februari 2008 18:41
-
vixsta
Mijn vader heeft alle router info dus die typ ik vanavond ff mee, we gebruiken allemaal windows xp pro (ook de draadloze apparaten) alleen mijn pc(kabel) gebruikt windows vista home premium
en ik heb het wachtwoord goed ingevuld(5 keer geprobeerd dus die moet wel goed zijn!)
15 februari 2008 18:45
-
bj farmore
Gebruik je daarnaast ook nog een MAC-adres beveiliging??
15 februari 2008 19:14
-
vixsta
Wat is dat?
15 februari 2008 21:46
-
bj farmore
15 februari 2008 21:55
-
vixsta
@davy16: dit is de router:
Wireless Network Broadband Router 54g (WL-114)
en ja we hebben MAC adres beveiliging
15 februari 2008 22:15
-
bj farmore
Controleer even of de macadressen dan al toegevoegd zijn in de router. Zo niet, voeg ze toe en hoe dit moet staat wel beschreven in de handleiding van je router.
Zo kun je achter de macadressen komen:
voer dit dan apart per pc uit:
start -> uitvoeren -> typ: 'cmd' -> typ: "ipconfig /all
Dan pak je tussen die informatie 'fysiek adres' onder 'draadloze netwerkverbinding'. Dat is het mac-adres.
15 februari 2008 22:43