Ik heb 2 weken geleden een dualboot xp en xp (allebei home) op mijn computer gezet.
De 1ste stond er al een half jaar op, en ik wou vandaag aan de slag met die andere,
en nu zegt hij bij het activatie scherm (sleutel onder in je taakbalk), dat de licentiecode te vaak gebruikt is.
Dit vind ik vreemd, want ik gebruik hem alleen maar op deze pc :S
Hoe kan ik dat oplossen??
17 februari 2008 11:32
rubenus
Dat heb ik ook wel eens gehad (A)
Je kunt gewoon MS bellen, en dan moet je die code in je activatiescherm invoeren. Dan krijg je een melding dat hij hem niet wil accepteren, en dan wordt je doorverbonden met een MS medewerker. Dan vraagt de medewerker of je hardware verwisseld hebt, en of je op meerdere pc's dezelfde licentie gebruikt. Als je de vragen "goed" beantwoordt hebt, krijg je de activatiecode.
17 februari 2008 11:39
xp 2
Effe M$ belle, ze lossen het wel voor je op ;)
EDIT: Ruben was me voor :p
17 februari 2008 11:39
koenh
Ja :P hebben die geen weekend dan??
en wat is het nummer :P
17 februari 2008 11:43
lbjornl
+32 2 503 31 13 deze is wel van MS belgi
17 februari 2008 11:45
erwin_w
Als het goed is wordt het nummer vermeld als je Windows telefonisch wilt laten activeren.
Je zal dacht ik nederland / belgi? moeten selecteren en dan komt het nummer vanzelf te voorschijn.
Mocht het vandaag niet lukken (omdat ze weekend hebben) dan even wachten tot morgen.
17 februari 2008 11:45
koenh
heb ik veel aan :P
zal wel effe zoeken op de microsofto site :p
Iedergeval bedankt allemaalvoor de uistekende 'service' :P
Ps. ik post zometeen of microsoft de telefoon wel opneemt :p
17 februari 2008 11:46
xp 2
Bel Bill dan uit zn bed :p
Het nummer weet ik niet zo dadelijk te vinde :p
17 februari 2008 11:46
koenh
haha :P
Nog een probleem, kan dat activatie scherm niet meer vinden XD dat sleuteltje is weg :P
17 februari 2008 11:51
erwin_w
Die zal vast nog wel terugkomen als die al reeds verschenen is.
17 februari 2008 11:51
koenh
pc opnieuw opstarten?? zal dat helpen?
ah what the hack probeer het gewoon :P
17 februari 2008 11:52
rubenus
Ik dacht dat je het ook bij bureau accesoires kon vinden? En anders wel bij systeemwerkset ;)
17 februari 2008 11:58
Account verwijderd
Start -> Alle programma's -> Windows Activeren (bovenaan)
Anders even opnieuw opstarten ;)
En volgens mij kan dat toch gewoon in het weekend, het is maar een computer die een aantal stappen met je afrateld. En ik neem aan dat computers geen vakantie/weekend hebben?
17 februari 2008 12:02
erwin_w
Even voor je opgezocht, misschien heb je er wat aan:
1. Boodschap: U dient Windows binnen 30 dagen te activeren. Kies activatie.
2. Je krijgt weer de 3 keuzes om te activeren.
* Ja, ik wil Windows nu via het Internet activeren
* Ja, ik wil Windows telefonisch met behulp van een medewerker van klantenservice activeren.
* Nee, herinner mij om de paar dagen hieraan.
Kies telefonische activatie (voor een OEM kun je zo maar 1x activeren).
3. Nieuw scherm: Windows per telefoon activeren. Er zijn 4 stappen en er is een installatie-id
gegenereerd dat je moet opgeven waarna je een nieuw nummer krijgt om de boel te activeren.
4. Stap 1: Kies locatie (Nederland)
5. Stap 2: Bel het nummer van de klantenservice: je kunt kiezen tussen een gratis nummer of een 020-
nummer. Kies het gratis nummer: 0800 023 3487. De 'medewerker van klantenservice' bleek een
robot. Geen idee of dit altijd zo is, maar als je liever een medewerker spreekt zul je binnen
kantoortijden moeten bellen, denk ik (of wellicht het niet-gratis 020-nummer).
6. Stap 3: Nu moet je het installatie-id opgeven: 9 groepen van 6 cijfers. Dit nummer staat in je scherm.
7. Stap 4: Voer de bevestigings-id in op je computer: 7 groepen van 6 cijfers.
8. Heb je het getal ingevoerd, klik dan op Verder en je bent klaar!
NB. Soms, maar niet altijd worden enkele vragen gesteld:
* Heeft u dit programma bij uw computer gekregen? Ja (dit is wat men verwacht bij een OEM-versie,
dat ze ook los te koop zijn is blijkbaar uitzonderlijk).
* Wilt u dit programma nu op een andere computer installeren? Nee (OEM-versie hoort bij de
originele computer).
* Wilt u Windows opnieuw activeren omdat er een hardware-wijziging heeft plaatsgevonden? Ja
17 februari 2008 12:07
koenh
Op alle 2de nummers zit zo'n iritant robotje die de hele tijd door lult :S
Maargoed zal maandag wel bellen :P
17 februari 2008 12:23
koenh
nee, kreeg eerst een telefoniste aan de lijn die me zo doorstuurde naar een robot. :S
zonder dat ik wat zei :S
18 februari 2008 19:24
rubenus
Dan moet je even wachten toch? Of zegt die robot iets bijzonders?
EDIT: Typo's...
18 februari 2008 19:42
koenh
nee zegt niks bijzonders.
18 februari 2008 19:44
leviathan
Ik heb slechte ervaring met die robot. Toen ik mijn windows telefonisch wilde activeren werd de door de robot geleverde actievatiecode wel geslikt. Maar toen ik op de microsoft update site kwam kreeg ik de melding dat mijn windows niet gevalideerd was.