bureaublad weergeven
februari 2008
-
kevinvnHallo allemaaI,
Ik ben bij mijn balke van snel starten bij windows xp het pictogram van bureaublad weergeven kwijt..
ik weet niet hoe ik het terug kan halen.
Kan iemand mij erbij helpen
Alvast bedankt18 februari 2008 19:58 -
stephan90Dit is op google makkelijk te vinden
1. Open Kladblok
2. Kopie?r dit in Kladblok
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
3. Klik dan op "bestand" in het menu van kladblok en kies "opslaan als"
4. Sla het bestand op als "bureaublad weergeven.scf" op je bureaublad
5. Sleep het naar je quick-start menu
Als hij het nu niet doet kan je hem ook gewoon onder: C:\Windows zetten en de snelkoppeling in je quick-start menu zetten ^^
18 februari 2008 20:02 -
nickkBron Windows Help Centraal Voor meer info.
[code]Klik op de Start knop en kies "uitvoeren"
In het veldje "openen" tikt u "notepad" (zonder de aanhalingstekens) en daarna klikt u op ok
Kopieer de volgende regels in het nieuwe kladblok venster
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
Klik dan op "bestand" in het menu van kladblok en kies "opslaan als"
Sla het bestand op als "bureaublad weergeven.scf" op uw bureaublad
Het nieuwe bestand op uw bureaublad krijgt automatisch het bekende pictogram
Al wat u nu nog moet doen is het pictogram naar de werkbalk "snel starten" slepen
Als het u niet lukt om het nieuwe pictogram naar de werkbalk snel starten te slepen kan u ook het volgende proberen :
Klik met de rechter muisknop op het nieuwe bureaublad icoontje op uw bureaublad en kies "kopieren"
Open de Windows Verkenner en ga naar C:\Documents and Settings\<aangelogde gebruiker>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch (waarbij u <aangelogde gebruiker> vervangt door de gebruikersaccount waarmee u bent aangemeld)
Klik in het rechter gedeelte van het scherm met de rechter muisknop en kies "plakken"
Het is mogelijk dat u de map "Application Data" niet ziet in uw Verkenner. In dat geval moet u Windows zo instellen dat verborgen mappen en bestanden weergegeven worden.
Dat kan als volgt :
Klik in de Windows Verkenner op het menu "extra" en dan "mapopties"
Klik op het tab blad "weergave"
Ga bij "Geavanceerde instellingen" naar "Verborgen mappen en bestanden" en selecteer "Verborgen bestanden en mappen weergeven"
Klik op ok
[/code]18 februari 2008 20:04 -
kevinvnHeel erg bedankt..!!18 februari 2008 20:05
-
nickkGraag Gedaan, volgende keer even 'gegoogled', maar maakt niet uit..:P18 februari 2008 20:16
-
louwrensrechtermuisknop op de taakbalk -> Werkbalken -> Snel Starten
nog makkelijker :P18 februari 2008 20:47 -
stephan90@ Louwrens
Volgens mij begrijp je het verkeerd
Hij had snelstart al aanstaan maar heeft z'n Bureaublad weergeven icoontje verwijderd ^^18 februari 2008 20:49 -
erwin_w@Louwrens, hij had de balk wel maar de betreffende icoon van het bureaublad was verdwenen.
Anders was de oplossing wel heel makkelijk te vinden h? :P
Maar zoals al beschreven was, Google schijnt ook nog steeds te werken en is niet offline ;)
[offtopic]Stephan was mij net iets voor....[/offtopic]18 februari 2008 20:50 -
blacksorcerer[color=blue]@topicstarter: volgend topic eerst zelf zoeken, dit was niet moeilijk te vinden.
@louwrens: beter de topic(start)s lezen h? ;-)[/color]
Topiclock.19 februari 2008 00:06