-
davy16
[s]wie kan mij eventjes helpen met het volgende:
ik heb dat linksys usb ding maar hoekan je de USB op automatisch zetten van kanaal?[/s]
De Linksys usb adapter wordt niet gevonden door de USB Poort, hoe moet ik deze instellen zodat hij wel werkt?
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black]Ik heb je post maar aangepast![/color][/size]
28 februari 2008 10:13
-
luccey
Google?
28 februari 2008 10:20
-
davy16
al gedaan maar mijn internet werkt niet goed via de laptop.
en ik wil dat mijn laptop de usb wirless autmatisch ziet
28 februari 2008 10:21
-
frankvalphen
Kan je je startpost in wat normaler nederlands zetten ?
28 februari 2008 10:37
-
davy16
jahoor,
ik wil weten hoe je een usb kanaal automatisch kan zetten?
zodat mijn wireless usb internet gaat werken?
28 februari 2008 10:38
-
frankvalphen
Dus als je je laptop aanzet dat hij meteen internet heeft door die USB Adapter van Linksys
28 februari 2008 10:39
-
keitaro
DE channels waar Wireless routers mee werken worden niet ingesteld op de ontvangers maar op de verzenders. Oftewel, op de router zelf.
Daar kan je instellen welke channel hij moet gaan gebruiken (in EU is dat 1 tot en met 13).
28 februari 2008 10:40
-
frankvalphen
Standaard staat hij waarschijnlijk op 11, dit kan je veranderen door inteloggen met je laptop op de router
28 februari 2008 10:41
-
davy16
nee de LINKSYS USB ADAPTAR word net gevonden door de USB Poort
dus wil ik weten waar ik iets moet instellen zodat hij wel werkt
28 februari 2008 10:47
-
frankvalphen
Wordt hij iet gevonden ? Ga is naar apparaatbeheer en kijk of er daar een geel uitroepteken staat en als je op + klikt of daar de naam of netwerkcontroller staat.
WIl je je USB Adapter even omdraaien en daar staan als het goed is allemaal nummers, wil je die opschrijven ?
28 februari 2008 10:52
-
arjan_sa
dus je legt niet goed uit wat je bedoelt.. Voor zover ik je snap werkt je Linksys Usb Adapter niet eens..
Al een andere Usb poort geprobeerd?:P
Drivers ge?nstalleerd? [size=8](als je niet weet welke, dan kijk je ff op je Linksys Usb Adapter en dan zoek je ff het type usb adapter, dat intypen op Linksys site)[/size]
Als je usb adapter erin zit (en ook goed functioneert) moet je naar je wireless internet connectie gaan (rechtsonderin, een Computertje met groene golven). Dubbelklik, en kies je router daaruit. Zoek dan ff naar de eigenschappen, en stel 'm in als Automatisch Aanmelden, ofzo iets dergelijks :P..
28 februari 2008 10:54
-
frankvalphen
Voortaan wel een goede topicstart posten, want niemand begreep er iets van.
28 februari 2008 10:55
-
etienne
@ Davy16:
Zie je hoe handig het is als je een fatsoenlijke topicstart post maakt.
28 februari 2008 11:01
-
davy16
ja,
ik bedoel dat hij niet gevonden word door de poort dus staat hij ook niet bij apparaatbeheer.
compact wireless g usb adaptar
model: wusb54gc
28 februari 2008 11:49
-
arjan_sa
28 februari 2008 11:53
-
davy16
zover ben ik ook al geweest maar hij vind de usb zelf niet en dat staat niet op die site hoe hij hem wel gaat vinden!
dus daarom wilde ik een tip van jullie?
heb al gebeld met linksys maar zij wisten het ook niet
28 februari 2008 11:57
-
arjan_sa
Dus wanneer je je USB erin plugt, geeft je computer geen geluidje van Er is iets in een usb poort gestoken?[size=8](Zo'n standaard inplug geluidje van windows)[/size]
Als linsys het niet weet denk ik niet dat mensen op TW het wel weten, omdat wij niet aan jou pc kunnen frummelen om te kijken wat er nou daadwerkelijk mis is..
Verder valt mij op dat je mijn post niet goed leest
Je Hardware profiel is nog steeds niet ingevuld, je hebt geen antwoord gegeven op mijn vragen. .
[size=8] Als je wilt dat ik je nog verder help mag ik op z'n minst verwachten dat je iets meer moeite gaat doen[/size]
28 februari 2008 12:02
-
davy16
dat is inderdaad het geval dat je geen geluidje krijgt van nieuwe hardware
ik lees jou dingen wel nu;)
28 februari 2008 12:03
-
arjan_sa
Dan is je usb poort waarschijnlijk kapot.. Of je stick. Werken andere usbsticks (zoals mp3 speler) wel op die USB poort? Zo ja, dan is je Linksys Adapter kapot en mag je een nieuwe claimen als'ie nieuw is:).
Zo niet, dan is je usb poort kapot en tja, dan kan je er niet veel aan doen
[size=8]Alleen lezen is ook niet alles, misschien ook nog proberen uit te voeren;)[/size]
28 februari 2008 12:10
-
davy16
een mp3 speler werkt via de poorten en de linksys usb werkt in een gewone computer
maar in de laptop vind hij hem niet (heb een print screen)
[img]http://i25.tinypic.com/2hgftw0.jpg[/img]
28 februari 2008 12:14
-
arjan_sa
[quote]Code 10
If the device has a FailReasonString value in its hardware key, that string appears as the error message. The driver or enumerator puts this registry string value there. If there is no FailReasonString in the hardware key, you receive the following error message:
This device cannot start. (Code 10)
Recommended resolution
Device failed to start. Click Update Driver to update the drivers for this device. On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the Troubleshooting Wizard.
For more information about Code 10-related errors , click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
943104 Description of Code 10-related errors that Device Manager generates on Windows XP-based computers[/quote]
Hmm.. ik kan je niet verder helpen denk ik.. Maar, heb je nou al geprobeerd om je stick in een andere poort te steken?:S
[size=8] Bron:
http://support.microsoft.com/kb/310123 [/size]
28 februari 2008 12:18
-
davy16
ja in alle poorten werkt hij niet dus geen geluid van nieuw hardware.
code 10 is iets met stuurprogramma maar die kan je nergens downloaden?
en het programma voor die usb staat erook op
28 februari 2008 12:20
-
arjan_sa
28 februari 2008 12:22
-
davy16
nee windoes xp home edition service pack 2
28 februari 2008 12:23
-
keitaro
Dus de pc ziet hem wel degelijk maar krijgt hem niet gestart.
Als het goed is zit er een cd er bij. Is die succesvol geinstalleerd?
28 februari 2008 12:24
-
davy16
nee je moet hem zelf helemaal gaan opzoeken want anders vind hij hem zelf al niet.
nee de software is van de linksys site
28 februari 2008 12:25
-
erwin_w
Een normale procedure van installeren van dergelijk USb-apparaten is door eerst de software te installeren van de USB-dongle (dus niet de USB-dongle plaatsen), er kan daarna tijdens de installatie gevraagd worden om de USB-dongle te plaatsen 9doe dat dan ook maar) of er wortd vermeld dat de pc eerst opnieuw opgestart dient te worden en daarna de USB-dongle te plaatsen.
Dit is trouwens de meest voorkomende fout als iemand een USB-apparaat wilt installeren.
[offtopic] wel grappig om in ??n van de eerste berchten te lezen dat je met google niets kon vinden omdat je internet het niet goed doet maar wel continu vragen en reactie geven hier op TW, je had dus ook netjes via die eventuele andere pc kunnen zoeken[/offtopic]
28 februari 2008 12:43
-
davy16
ja hij vraagt met installeeren nderdaad vanzelf de usb en dan doe je hem erpas in.
maar als je dan klaar bent ziet hij de usb nergens en geen geluid van nieuw hardware.
dus wat is dan de fout?
28 februari 2008 12:47
-
erwin_w
Het zou ook nog kunnen dat je in het installatie programma kan doorstappen zonder de USB-dongle te plaatsen en dan eerst de pc opnieuw op te starten, Na de herstart de USb-dongle plaatsen en eens kijken of die dan nieuwe hardware vind, laat deze dan de drivers automatisch zoeken (deze heb je immers al geinstalleerd) en zal deze dan moeten vinden.
Lukt dat niet dan lijkt er een conflict te zijn tussen die specifieke USB-dongle en je USB-poorten.
heb je al geprobeerd om van een bekende die ook een USB-dongle heeft (voor Wifi dan) deze op jou poort aan te sluiten?
28 februari 2008 13:49
-
davy16
Wie weet er een oplossing want wil hem nou welleens kunnen gebruiken?
28 februari 2008 14:43
-
keitaro
[quote=104587]
Ik vind dat je dat wel erg vaak zegt.... Wij proberen je te helpen... en wij doen dit in onze VRIJE tijd...
Er zijn 2 mogelijkheden.
1 Of je doet het met onze support op onze manier.
2 ik flikker het topic dicht en je zoekt je support maar ergens anders
Wij proberen mensen te helpen in onze vrije tijd... Mensen hier zitten op school, zijn op het werk, hebben een gezin... wij zitten niet 24/7 achter het forum om een response tijd te hebben van 4 min....
Dus zeg het maar. Beetje inhouden en afwachten. Of topic lock en je zoekt het maar uit.
28 februari 2008 14:58
-
arjan_sa
Ik zal maar even zeggen wat ik hiervan vind:
1. Volgens mij is het probleem dat jij iets fouts doet, waar wij niet vanaf weten. Want zo'n fout is gewoon onmogelijk.
2. Ik vind je wel een beetje ongeduldig/zelfs asociaal.. Maar h?, wie ben ik om jou dat te vertellen.
3. Je hebt wel tijd gehad om je avator te veranderen, maar geen tijd om je hardware profiel in te vullen?
4. Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op all mijn vragen..
[offtopic] Bleh bleh bleh bleh Hardwareprofiel bleh bleh bleh bleh[/offtopic]
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Ik snap de irritatie maar laten we het verder ontopic houden, Keitaro heeft al genoeg gezegd lijkt mij...![/color][/size]
[size=8][color=green]Arjan_sa:[/color][color=black] Het was irritatie, maar er staat ook wel wat nuttigs bij hoor:)[/color][/size]
28 februari 2008 15:17
-
davy16
ja maar ik wil dat hij het gaat doen dus daarom word ik ongeduldig!
28 februari 2008 16:15
-
erwin_w
Geduld is een schone zaak, en je kan wel zo graag willen dat iets opgelost moet worden (wij willen ook zo graag dat iets opgelost kan worden) maar als de ide?en die wij jou hier bieden niets uithaalt kunnen wij daar ook niets aan doen en je moet dan niet gaan pushen want dat werkt vaak averechts.
Tja, en je kan wel ongeduldig gaan worden maar daar los je het probleem ook niet mee op en is slecht voor je gezondheid.
Ik neem aan dat je alle ide?en die wij jou hebben aangedragen hebt uitgevoerd?
Je kan, en dat is dan wel drastisch, een schone installatie doen van je OS of een bootable versie installeren en kijken of het dan wel werkt.
28 februari 2008 16:38
-
davy16
hiervoor heeft windows xp prof erop gestaan en toen werkte hij niet en toen geformatteerd en windows xp home erp en werkt weer niet?
er zit ook een lampje op maar die werkt ook niet?
28 februari 2008 16:43
-
bj farmore
Is het niet een usb-stick die alleen op een usb 2.0 werkt? En wat voor poort heb jij?
1.1 dan kan het zijn dat de wifi-usb te weinig stroom krijgt. Ik dacht namelijk dat 1.1 minder stroom aan een apperaat kan voorzien dan 2.0.
Anders kan het een ander conflict tussen 1.1 en 2.0 zijn.
28 februari 2008 18:30
-
frankvalphen
probeer is of je evt je usb kunt updaten
28 februari 2008 18:33
-
davy16
ik kan de usb poort 1.0 of 2.0 niet vinden welke het is van die 2?
usb kon ik niet update en hoefde ook niet volgens de microsoft site
28 februari 2008 18:52
-
bj farmore
Als je je hardware profiel had ingevuld, zoals arjan_sa al zei. Dan konden we aan de hand van je mobo/type pc er achter komen wat voor poorten het zijn.
En usb is hardwarematig en die kun je niet upgraden. Je zou wel extra 2.0 poorten kunnen toevoegen als je een pci poort oid over hebt.
28 februari 2008 19:22
-
davy16
ik heb USB 1.1
heb het nagevraagt bij mijn vader!
28 februari 2008 19:47
-
lbjornl
[quote=104620]
De rest van je hardwareprofiel "OS ........................."
28 februari 2008 19:59
-
davy16
usb 1.1 windows xp service pack 2
28 februari 2008 20:12
-
timenting
[quote=104528]
ja ik wil ook wel eens iets
Hmm en usb 1.1 mischien toch maar eens naar 2.0 kijken ??
en ja je hardware profiel is wel handig ...
28 februari 2008 21:54
-
erwin_w
Op zich zal een USB2.0 wel op een USB1.1 werken, ik heb hier een USB-wifi van USB2.0 op een USB1.1 poort van de pc (van mijn zoontje) zitten en werkt voor zover nog zonder problemen.
Maar....zeg nooit nooit, het kan bij jou misschien net wel het geval zijn.
Staat er in de handleiding of doos niet beschreven of die ook geschikt is voor USB1.1 (backward compatible)
29 februari 2008 08:45
-
keitaro
Theoretisch gezien zou usb 1.1 het gewoon moeten doen.
USB 1.1 (fullspeed) heeft 12mbit per seconde. en gewoon 5 volt aan power.
De nieuwere versies van USB zijn alleen sneller (2.0 hugh speed 480 mbps en 3.0 super speed 4800 mbps) met de zelfde hoeveelheid aan stroom.
Maar als het een 54 mbit wireless usb tongle is... op een 1.1 die maar 12 mbit tegelijk kan versturen. Kan dat conflicten op leveren. JE had ergens gezegt dat je het op een andere pc getest had en het daar wel werkte. Is dat toevallig een USB 2.0 poort?
29 februari 2008 09:21
-
davy16
dat is inderdaad eeen usb 2.0 en hierzo 1.1 en hij werkte nooit goed
misschien is dit het probleem dan wel?
29 februari 2008 18:39
-
keitaro
[quote=104717]
Grote kans ja. Probeer voor zekerheid op nog een andere pc met usb 2.0 kijken fod ie het daar ook doet. Zo ja. Dan ligt daar waarschijnlijk het probleem.
01 maart 2008 18:11
-
davy16
oke is goed.
ik ga nu een draadloos netwerk aart kopen voor de laptop
is dit wel een goed ideetje?
01 maart 2008 19:46
-
erwin_w
Waarom zou dat geen goed idee zijn, gewoon zo'n PCMCIA-kaartje aanschaffen, dan heb je in ieder geval geen last meer van het conflict met je USB-dongle.
Helaas weet je dus nog niet precies waar het probleem in zit, had je al uitgeprobeerd wat Keitaro beschreef?
01 maart 2008 19:48
-
davy16
dat ga ik inderdaad ook doen op een andere pc maar inieder geval een draadloos netwerk kaart kopen alleen 1 probleem ik weet niet ofdat er nog ruimte in mij laptop is?
compac nx9010
01 maart 2008 19:51
-
erwin_w
Heb je op de laptop nog vrije PCMCIA-sloten zitten aan de zijkant?
Meestal zitten er twee onder elkaar, afgeschermd met een klepje.
Kijk maar eens of in ieder geval ??ntje er vrij is.
Edit: klikt misschien raar maar ik keek net bij de specificaties van jou laptop en daar zie ik dat er een draadloze antenne ingebouwd zit, check dit eerst even voordat je verder gaat.
(had het merk type maar eerder vermeld, dan hadden we drie pagina's minder hoeven te gebruiken)
[url]http://reviews.cnet.com/laptops/hp-compaq-nx9010-series/4507-3121_7-30474669.html?tag=sub[/url]
General
Recommended Use Small business, Corporate business
System Type Notebook
Built-in Devices Stereo speakers, Wireless LAN antenna
Width 13 in
Depth 10.7 in
Height 1.9 in
Weight 7.7 lbs
Localization English / United States
Notebook type Desktop replacement (7.5 + lbs.)
Wireless capabilities 802.11b, 802.11g
01 maart 2008 19:53
-
sjz
De
Compaq NX9010 is nog niet zo ovedreven oud, zit daar dus geen draadloze netwerkkaart ingebouwd?
01 maart 2008 19:56
-
davy16
nee ik vind nergens een draadloos netwerk kaart?
wel een Netwerk kaart waar een kabel in moet maar voor beneden is draadloos handiger?
en wat betreft de draadloze antenne zit hier volgens mij niet in want hij heeft maar 2 verbindingen staan?
en ik zie maar ik klepje zitten in mij laptop?
01 maart 2008 20:34
-
erwin_w
Er zal dan een schakelaar of toets-combinatie zijn die de draadloze netwerkkaart inschakeld, zolang dat niet is gedaan zal er geen verbinding bij komen.
Kijk eens in het apparatenbeheer in het configuratiescherm of daar een vermelding staat van een draadloze netwerkkaart.
Als die er staat dan is een kwestie van dat ding inschakelen.
Kijk even in de handleiding, dit zal er zeker in staan.
01 maart 2008 20:37
-
bj farmore
Wat ik ook wel heb gezien als een oplossing voor een hdd die bij 1.1 een stroomadapter nodig had maar bij 2.0 niet. Die had een USBkabel die op zijn pc 2 female-poorten innam en overging in 1 female-poort voor de hdd. Dus een USBkabel met 2 male-aansluitingen en aan de andere kant 1 female-aansluiting, dus het tegenovergestelde van een splitter voor USB. Alleen kan ik dit zo niet vinden, maar dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
01 maart 2008 20:46
-
davy16
dit is een infrarood verbinding Erwin_w want er staat nergens iets over draadloos netwerk alleen een netwerk lan kaart zit erin ?
maar waar kan er zo''n kaart in?
01 maart 2008 21:24
-
erwin_w
Zo'n kaart kan in een PCMCIA-slot zoals ik al eerder aan gaf, hier een paar voorbeelden:
[img]http://resnet.ups.edu/images/getsta_02_03.gif[/img]
[img]http://www.seajays.org.uk/photoguides/dg824m/IMG_0301.jpg[/img]
[img]http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/l/lwcb10.jpg[/img]
De handleiding staat op de HP -site en hierin staat precies beschreven waar de PCMCIA-kaart geplaatst moet worden en eventueel ook de schakelaar voor de WLAN.
Nou, dit zijn een aantal voorbeelden, zo moet het wel lukken, blijf het vreemd vinden dat je geen Wireless Lan op je laptop kan vinden maar ja zal wel zo zijn.
Mijn dringende advies om de volgende keer zelf goed te zoeken op Google want dit was echt simpel om te vinden.
01 maart 2008 22:22
-
davy16
mijn laptop heeft alleen een Netwerk lan kaart waar een snoertje in moet
dus geen netwerk kaart draadloos
01 maart 2008 22:48
-
erwin_w
Dan zou je zo'n kaartje moeten aanschaffen zoals hierboven staat afgebeeld (onderste), deze past in het PCMCIA-slot welke, als het goed is, aan de rechterkant achter moet zitten.
Als je die aanschaft kan je draadloos internet instellen en koppelen op de router.
(laten we het verder maar niet hebben over de WLAN en of die er wel of niet in zit)
01 maart 2008 23:39
-
louwrens
[quote=104932]
wlan zie je ook niet zitten, de antenne zit in de laptop
02 maart 2008 02:22
-
davy16
ja maar hoekrijg je die verbinding dan want er zit infrarood in en geen wlan?
02 maart 2008 12:46
-
erwin_w
Kijk even in de handleiding van de laptop, daar staat met een schema beschreven waar elke schakelaar zit en ooh hoe dit in te schakelen is.
02 maart 2008 12:53
-
davy16
heb geen handleiding van deze laptop en via internet word het slecht beschreven.
02 maart 2008 12:55
-
erwin_w
Nou, ik had anders een handleiding gevonden waar alles precies goed werd uitgelegd m.b.v. afbeeldingen, en het ging om de HP Compaq Nx9010.
Was wel in het engels maar mag volgens mij geen echt probleem zijn.
02 maart 2008 12:58
-
davy16
ja die is idd in het engels maar over de Wireless atenne staat weinig info over installeeren?
02 maart 2008 13:00
-
erwin_w
Valt ook niet te installerem, eenmaal de schakelaar ingeschakeld dan komt de wlan vanzelf tevoorschijn en dan is het een kwestie van instellen via de software.
02 maart 2008 13:07
-
davy16
ja 1 probleempje want er is daar geen software voor?
alleen maar drivers
02 maart 2008 13:41
-
leviathan
Er hoeft toch ook geen software voor te zijn? Het zit standaard in windows ingebakken.
Dat is juist de normale manier. Sommige USB apparaten krijg je wellicht software bij die de windowsfunctie uitschakelen, maar normaal gesproken valt dit volledig door windows te regelen.
Drivers zijn genoeg om een kaart te installeren, en de rest kun je via de netwerkinstellingen in je configuratiescherm doen.
02 maart 2008 13:43
-
erwin_w
[quote=105009]
Tja, ik bedoelde ook geen aparte software van b.v. een CD maar vai de software van Windows zoals Leviathan ook al beschreef.
Als de WLAN is ingeschakeld krijg je in je system tray een symbool van de WLAN, dubbelklik hierop en je kan gaan zoeken naar draadloze verbindingen, je voert daar je eigen thuis-verbinding in met bijbehorende SSID - key e.d. en dan moet het werken, uiteraard niet vergeten om je mac-adres van de WLAN eventueel in de router inte voeren zodat deze vrij teogang heeft op de router (alleen als dat is ingesteld bij jullie)
02 maart 2008 13:47
-
davy16
hoekan je hem dan inschakelen want vind op mij laptop nergens een Wlan?
02 maart 2008 13:49
-
leviathan
Configuratiescherm>netwerkverbindingen zei ik toch :S
02 maart 2008 14:00
-
davy16
ja maar dit hebben wij al geprobeerd maar er staat geen verbinding van hem ?
02 maart 2008 14:16
-
erwin_w
@Leviathan,
Ik denk dat hij bedoelde via een schakelaar of toetscombinatie (verbeter mij maar mocht er naast zitten)
@Davy16,
Wat ik gezien had op de afbeelding van je laptop in de 'handleiding' zit de schakelaar aan de voorkant een beetje rechts vanuit het midden.
Deze moet je eens schuiven en kijken of deze in de system-tray tevoorschijn komt.
Schiet mij nog wat te binnen, als ik even uit ga van de laptop van mijn werk, deze kon je in de BIOS in- of uitschakelen, even het checken waard.
02 maart 2008 14:16
-
davy16
het is het geval dat op mij laptop geen wit knopje & schakelaar zit?
02 maart 2008 14:23
-
erwin_w
Kan je eens een foto maken van de voorkant van je laptop, beetje duidelijke graag.
En gaat het nu echt om de HP Compaq Nx9010 notebook?
Want daarvan heb ik meerdere malen gezien dat er eens chakelaar vermeld wordt aan de voorkant.
02 maart 2008 14:31
-
davy16
hierbij de foto waar om werd gevraagt:
[img]http://i28.tinypic.com/5fqlx1.jpg[/img]
dat is de compaq nx9010 zonder een wlan erin en geen knopje vooraan zie foto.
02 maart 2008 15:25
-
erwin_w
Beste Davy16,
Ik heb nu gezien dat er veel meer soorten van de
Nx9010-series zijn met verschillenden specificaties, en sommige hebben dus ook geen WLAN aan boord zitten.
Omdat je geen verdere specs hebt weergegeven (ps. vul je hardware profiel even in zoals in de
regels wordt beschreven) is er dus een aardige verwarring ontstaan hierover.
Aangezien je dus geen WLAN hebt zal je gebruik moeten gaan maken van een PCMCIA-kaartje en daarvoor zit er ??n of meerdere sloten in je laptop.
02 maart 2008 18:47
-
davy16
dit is zeker aan de onderkant van de laptop want aan de zijkanten past niks?
02 maart 2008 19:22
-
erwin_w
Davy16,
Voordat ik verder hierop wil gaan toch even het volgende:
Geef eerst even de specificaties door van je notebook, er zijn verschillende versie zoals je al kan lezen (via de hyperlink) en niet alleen NX9010.
Btw. heb je zelf al gezocht hierop, en ik zou toch maar eens de handleiding er bij pakken ook al zou dit niet duidelijk zijn (lijkt mij op zich sterk hoor maar dat even terzijde).
ik wil je best helpen maar ik krijg een beetje het gevoel dat je dit meer door ons laat oplossen dan dat je zelf even goed uitzoekt hoe het precies moet en waar.
02 maart 2008 19:26
-
davy16
[quote=105058]
Processor
Processor-kloksnelheid: 2800 MHz
Processor: Intel Pentium IV
Processorfamilie: Intel Pentium 4
Processor systeembus: 533 MHz
Chipset: ATI? Radeon IGP 345M / ALI M1535+
Externe cache: 512 KB
02 maart 2008 19:47
-
erwin_w
Nou, nu wordt het allemaal duidelijk, hier de specificaties van jou laptop
Compaq Nx9010 jou serie
Hieruit blijkt dat jou laptop ?n geen WLAN heeft ?n geen PCMCIA-slot, dus je bent echt aangewezen op een USB-dongle of gewoon via een netwerkkabel op de router/switch.
Ik denk dat je een oplossing niet meer zo snel zal krijgen omdat alle mogelijke opties hier al gegeven zijn.
02 maart 2008 19:52
-
davy16
oke dus dan moet ik een USB Dongle of via een netwerkkabel
bijv:
[img]http://www.made-in-china.com/image/4f0j00RMKTvGQyvaorM/Bluetooth-USB-Dongle-BD201-.jpg[/img]
02 maart 2008 20:24
-
erwin_w
Je laat nu net een Bluetooth dongle zien en die heb je nu net niet nodig maar qua looks lijkt die er wel op.
Gewoon een USB-dongle WLAN 54mbps aanschaffen, eerst software installeren, plaatsen van de dongle, instellen en voila.
Succes
02 maart 2008 20:29
-
davy16
maar werkt die wel dan want die linksys werkt ook nog steeds niet die ik al heb?
02 maart 2008 20:54
-
erwin_w
Daar kan ik je geen garantie op geven natuurlijk, weet je niemand anders die 'even' een USB-WLAN adapter voor je ter beschikking heeft, kan je het even uitproberen.
02 maart 2008 21:10
-
davy16
nee idd ken ik niemand anders die er 1tje heeft?
want wil geen geld besteden aan iets wat niet werkt
03 maart 2008 13:45
-
etienne
heb het idee dat wij verder niets meer voor je kunnen betekenen in dit topic Davy16. Anders wen je tot een pc-zaak en vraag duidelijk na hoe het zit met het ruilen van gekochte artikelen, zodat je eventueel kunt proberen of het werkt.
[color=blue] Topiclock. [/color]
03 maart 2008 16:21