Heb je op de laptop nog vrije PCMCIA-sloten zitten aan de zijkant?
Meestal zitten er twee onder elkaar, afgeschermd met een klepje.
Kijk maar eens of in ieder geval ??ntje er vrij is.
Edit: klikt misschien raar maar ik keek net bij de specificaties van jou laptop en daar zie ik dat er een draadloze antenne ingebouwd zit, check dit eerst even voordat je verder gaat.
(had het merk type maar eerder vermeld, dan hadden we drie pagina's minder hoeven te gebruiken)
General
Recommended Use Small business, Corporate business
System Type Notebook Built-in Devices Stereo speakers, Wireless LAN antenna
Width 13 in
Depth 10.7 in
Height 1.9 in
Weight 7.7 lbs
Localization English / United States
Notebook type Desktop replacement (7.5 + lbs.) Wireless capabilities 802.11b, 802.11g
01 maart 2008 19:53
sjz
De Compaq NX9010 is nog niet zo ovedreven oud, zit daar dus geen draadloze netwerkkaart ingebouwd?
01 maart 2008 19:56
davy16
nee ik vind nergens een draadloos netwerk kaart?
wel een Netwerk kaart waar een kabel in moet maar voor beneden is draadloos handiger?
en wat betreft de draadloze antenne zit hier volgens mij niet in want hij heeft maar 2 verbindingen staan?
en ik zie maar ik klepje zitten in mij laptop?
01 maart 2008 20:34
erwin_w
Er zal dan een schakelaar of toets-combinatie zijn die de draadloze netwerkkaart inschakeld, zolang dat niet is gedaan zal er geen verbinding bij komen.
Kijk eens in het apparatenbeheer in het configuratiescherm of daar een vermelding staat van een draadloze netwerkkaart.
Als die er staat dan is een kwestie van dat ding inschakelen.
Kijk even in de handleiding, dit zal er zeker in staan.
01 maart 2008 20:37
bj farmore
Wat ik ook wel heb gezien als een oplossing voor een hdd die bij 1.1 een stroomadapter nodig had maar bij 2.0 niet. Die had een USBkabel die op zijn pc 2 female-poorten innam en overging in 1 female-poort voor de hdd. Dus een USBkabel met 2 male-aansluitingen en aan de andere kant 1 female-aansluiting, dus het tegenovergestelde van een splitter voor USB. Alleen kan ik dit zo niet vinden, maar dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
01 maart 2008 20:46
davy16
dit is een infrarood verbinding Erwin_w want er staat nergens iets over draadloos netwerk alleen een netwerk lan kaart zit erin ?
maar waar kan er zo''n kaart in?
01 maart 2008 21:24
erwin_w
Zo'n kaart kan in een PCMCIA-slot zoals ik al eerder aan gaf, hier een paar voorbeelden:
[img]http://resnet.ups.edu/images/getsta_02_03.gif[/img]
De handleiding staat op de HP -site en hierin staat precies beschreven waar de PCMCIA-kaart geplaatst moet worden en eventueel ook de schakelaar voor de WLAN.
Nou, dit zijn een aantal voorbeelden, zo moet het wel lukken, blijf het vreemd vinden dat je geen Wireless Lan op je laptop kan vinden maar ja zal wel zo zijn.
Mijn dringende advies om de volgende keer zelf goed te zoeken op Google want dit was echt simpel om te vinden.
01 maart 2008 22:22
davy16
mijn laptop heeft alleen een Netwerk lan kaart waar een snoertje in moet
dus geen netwerk kaart draadloos
01 maart 2008 22:48
erwin_w
Dan zou je zo'n kaartje moeten aanschaffen zoals hierboven staat afgebeeld (onderste), deze past in het PCMCIA-slot welke, als het goed is, aan de rechterkant achter moet zitten.
Als je die aanschaft kan je draadloos internet instellen en koppelen op de router.
(laten we het verder maar niet hebben over de WLAN en of die er wel of niet in zit)
01 maart 2008 23:39
louwrens
[quote=104932]
wlan zie je ook niet zitten, de antenne zit in de laptop