heej...
ik zat net met mijn kappote laptop te kloten..
ik deed een klepje open... en toen zag ik 2 kabels.. zwart en wit. vastgeplakt... aan nix :S
iemand enig idee wat ze kunnen zijn..
en ohja..het probleem met de laptop is:
ik druk op de aan/uit knop, ik hoor de fans draaien. bluetooth lampje gaat aan (?) en vervolgens gaat ie spontaan uit :S
ik zou het egt niet weten... geen verstand van laptops xD.. k heb meer verstand van computers :P
29 februari 2008 22:55
erwin_w
Het is in ieder geval een uitbreidingsmodule, kan je op internet / google geen beschrijving van deze laptop vinden (of misschien heb je die al)
Daar zal vast wel in staan beschreven waarvoor dit slot dient..
Probeer eerst dat maar eens, had je natuurlijk al kunnen doen (en dat behoor je ook eerst te doen voordat je een topic start)
29 februari 2008 23:00
blingking
dat is het probleem erwin_w..
Ik weet niet wat het zijn, ik weet niet of ze daar horen, en ik weet niet waar ze voor zijn :P
trouwens vergeten te zeggen..
hij is best oud, en hij was 2e hands gekocht(lange tijd geleden, geen contacten meer met hem..)
29 februari 2008 23:06
Account verwijderd
Ik heb die sleuf ook op m'n oude pentium 1, dat is zeker weten voor het ram. Die kabeltjes wat eronder zitten? Geen idee. Storen ze je dan?
Verder lijkt je laptop me uit te gaan omdat er geen RAM inzit?
29 februari 2008 23:12
blingking
huh omdat ie geen ram heeft.. :S,
hij deed het toen... op een doodnormale zonnige dag (xD) drukte ik op de aan/uit knopje, vervolgens hoorde ik de fans.. bluetooth lampje ging aan, en daarna ging hij spontaan uit. Had het ook op netstroom getest, hetzelfde resultaat.. :S
en nee de kabeltjes storen niet. maar misschien werkt mijn laptop daardoor niet meer naar behoren, snapje ;)
29 februari 2008 23:22
Account verwijderd
Dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik ook niets zie waar ze ooit aan hebben kunnen gezeten.. ;)
En tsjeh als dat je enige RAM slot is hoort daar toch echt werkgeheugen te zitten? ^o)
29 februari 2008 23:26
blingking
kan niet mijn enige ram slot zijn. Want voor dat ie het niet meer deed, deed hij het nog perfect.. dus toen zat er wel werkgeheugen in. er was ook nix veranderd in/aan de laptop ..
maare heeft iemand enig idee waar die 2 kabels voor zijn.. ?
Kan natuurlijk dat er een vast geheugen in zit en dit slot een uitbreiding is voor als je er een extra module bij wilt plaatsen.
Maar daarmee heb je de vraag van die twee aders niet beantwoord natuurlijk.
Een modem lijkt mij sterk, vooral met de gedachte van, waar plaats ik de stekker als dit de onderkant van je laptop is.
Een vaak voorkomend probleem bij oude laptops is de accu/voeding, zou kunnen zijn dat de voeding niet goed meer is waardoor de accu niet meer oplaad, dat zou de reden kunnen zijn dat de laptop het niet meer doet op zowel de accu als de netvoeding.
01 maart 2008 10:21
louwrens
SO-DIMM (laptop geheugen, Keit de geheugenexpert:P) ziet er niet eens zo uit.
dat slot is voor een uitbreiding, en ram heeft geen externe voeding nodig ^^
blaas je laptop eens schoon, of met compressor.
onze viel laatst ook uit, hele koeler vol met stof :P
01 maart 2008 10:21
andredrummer
[quote]Een vaak voorkomend probleem bij oude laptops is de accu/voeding, zou kunnen zijn dat de voeding niet goed meer is waardoor de accu niet meer oplaad, dat zou de reden kunnen zijn dat de laptop het niet meer doet op zowel de accu als de netvoeding. [/quote]
Ja dit is idd een goede reden wat betreft de klachten ( de laptop start niet goed meer op..)
01 maart 2008 10:26
erwin_w
Ik heb hier ook een oude Compaq laptop, die werkt alleen nog mar op de netvoeding, als ik de laptop op de accu laat werken heb ik hetzelfde probleem als die laptop van jou (even aan en hoppa, weer uit)
Dan komt er bij jou misschien nog wel bij dat dus de gehele voedingsunit niet goed meer is en dus ook niet goed werkt op de netvoeding.
01 maart 2008 10:28
blingking
hmm ja daar heb ik nog niet aan gedacht erwin...dus het probleem kan ook aan de oplader/adapter liggen.
Zal gelijk een andere zoeken.. Thnx voor de tips ;)