Graag de volgende keer eerst de stopcode zelf opzoeken via b.v Google a.u.b.
07 maart 2008 09:37
lorre851
[quote=105335]
Dit bericht klopt niet. Dit probleem was met een andere windows XP. (sorry)
Ik kan wel installeren op VPC en op andere pc's, alleen niet op de mijne.
@erwin_w: het probleem is dat ik maar 1 harde schijf heb aangesloten. Ik heb alle andere hardware afgesloten, maar hij blijft het krijgen.
Het rare is dat als ik het op een andere schijf zet, dat hij dan gewoon wil installeren.
Maar het moet op mijn eerste schijf omdat die 20GB is en de andere maar 5.
07 maart 2008 09:46
erwin_w
Heb je deze informatie gelezen?
Oplossing
U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen:
? Voor vaste schijven van het PATA-type (Parallel Advanced Technology Attachment) configureert u het vasteschijfstation als afzonderlijke hoofdschijf (dus als master zonder slave). Voor vaste schijven van het type SATA (Serial Advanced Technology Attachment) sluit u de kabel van de vaste schijf aan op een SATA-connector voor een hoofdkanaal (master-kanaal) op de systeemkaart.
? Sluit een ander apparaat aan als hoofdstation, bijvoorbeeld een ander vasteschijfstation of een cd- of dvd-station.
? Vervang de PATA en SATA IDE-kabel, ook al lijkt deze niet versleten te zijn.
? Installeer Windows op een nieuwe vaste schijf. Het is namelijk mogelijk dat de vaste schijf of de Windows-installatie beschadigd is.
Meer informatie
Stappen om het gedrag te reproduceren:
1. Stel voor vaste schijven van het type PATA de jumper van de vaste schijf in op de Slave-modus. Sluit voor vaste schijven van het type SATA de kabel van de vaste schijf aan op een SATA-connector voor een slave-kanaal op de systeemkaart.
2. Stel in het BIOS-energiebeheer de stand-byinstelling in op S1 of S3 (STR).
3. Installeer Windows XP Professional met Service Pack 1 of Service Pack 2.
4. Start de computer opnieuw op.
5. Stel de computer in op Stand-by.
6. Probeer het systeem terug te laten keren uit de stand-bystand. Het systeem reageert niet meer.
Dus ook even checken of de HD niet als slave staat ingesteld als alleen die schijf op de IDE kabel zit, deze moet je als master instellen.
07 maart 2008 09:53
lorre851
Oplossing gevonden: de IDE kabel stond in een hoek van 90 graden. Heb mijn HDD's gewoon verzet nu en nu gaat-ie gewoon door (in normale installatie toch, ik weet niet of-ie het doet met een dualboot.)