Hallo,
Ik heb sinds vandaag een fresh Windows XP Professional SP2 gedaan. Nadat ik al mijn programma's naar wensen had geinstalleerd en een reboot deed, zag ik dat Windows bij bijv. WLM, Gmail Notifier mijn Inlog niet onthoud. Ik heb uiteraard het wel aangevinkt in die programma's. Tevens heb ik de msconfig niet aangepast.
Ook mijn winampskin en lay-out reset telkens na een reboot.
Iemand enig idee?
PS Omdat misschien mensen denken dat ik volstrekt idioot ben en niks afweet van het bestaan van google, meld ik toch nog even dat ik op google en andere sites heb gezocht.
07 maart 2008 22:44
raymus
Zoek de volgende registersleutel op [code]'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Policies\Network'[/code]. Als het aan de cache ligt, dan tref je er 'DisablePwdCaching' aan, met de waarde '00000001'. Klik met de rechtermuisknop , exporteer en verwijder deze vervolgens.
Voer eerst wel een backup uit!
07 maart 2008 23:10
keitaro
[size=8][color=black] MODBREAK: [/color][/size][size=8][color=blue] Offtopic berichten verwijderd. Back ontopic aub.
Tevens mijn complimenten voor een zeer netjes Openings Post![/color][/size]
Heb je dit met alle programmas? In welke volgorde heb je de software geinstalleerd? Gewoon echt compleet alles voordat je reboote? Ik doe zelf meestal OS, Drivers/software voor hardware, reboot daarna mijn applicaties.
07 maart 2008 23:14
christiaan
In de directory policies staat geen directory 'Network'. Er staat enkel 'Ext', 'NonEnum', 'Ratings' en 'system'.
Kan deze sleutel misschien ergens anders staan?
[quote] MODBREAK: Offtopic berichten verwijderd. Back ontopic aub.
Tevens mijn complimenten voor een zeer netjes Openings Post!
Heb je dit met alle programmas? In welke volgorde heb je de software geinstalleerd? Gewoon echt compleet alles voordat je reboote? Ik doe zelf meestal OS, Drivers/software voor hardware, reboot daarna mijn applicaties.[/quote]
Ik heb idd gewoon eerst drivers software, waar nodig een reboot. Daarna aplicaties, meestal allemaal apart van elkaar vanwege een benodigde reboot. De volgorde zal zijn geweest: WLM, TS, Steam, Winamp, Gmail notifier etc. Geen abnormale programma's, gewoon hedendaagse programmas die iedereen kent.
Ook mijn custom werkbalk met link naar muziek verdwijnt na een reboot zie ik nu.
07 maart 2008 23:15
keitaro
Ik heb echt een gigantisch vraagteken boven me hoofd... Heb ook nog nooit eerder iemand met een probleem als dit gezien/gehoord etc etc...
Het makkelijkst zou een herinstal zijn... ik ben daar zelf niet zo fan van... maar dit is zoeken naar een speld in een hooiberg...
Controleer de eventviewer voor eventuele fouten als je gereboot bent. (uitvoeren -> eventvwr en dan alle tabbladen afgaan op errors of warnings). Mss dat er iets tussen staat.
07 maart 2008 23:26
christiaan
Hm die evenvwr even doorgespit en ben op de desbetreffende fout gekomen.
[i]LoadUserProfile-oproep is niet geslaagd vanwege deze fout:
Het systeem heeft geprobeerd een bestand in het register te laden of terug te zetten, maar het opgegeven bestand heeft geen registerbestandsindeling. .
Zie Help en ondersteuning op [url]http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp[/url] voor meer informatie.[/i]
Nu nog een oplossing want dit geeft MS mij [url]http://www.microsoft.com/technet/support/ee/SearchResults.aspx?Type=0&Message=LoadUserProfile[/url]
07 maart 2008 23:30
simon8400
Probeer eens alles aan te vinken van onthouden enz... en dan Afmelden. Inloggen, rebooten.
Weinig tot geen kans dat het ermee te maken heeft, maar Delete je de Paging File bij het uitschakelen van de computer?
Ik delete niks bij het uitschakelen. Alles aanvinken heeft geen effect.
07 maart 2008 23:49
simon8400
Ook niet als je eerst Afmeld, Inlogt en dan weer uitschakelt? (Eenmalige procedure..)
07 maart 2008 23:54
christiaan
[quote=105486]
Nee, ook afmelden (nadat je alles hebt aangevinkt etc) en je daarna weer aanmeld, is alles weer gewist.
08 maart 2008 00:26
tobiasvs
Misschien ligt het aan je account ipv aan het systeem? Je zou kunnen proberen om een nieuwe account te maken, bestanden en instellingen daarop te zetten en kijken of de instellingen bij die account wel behouden blijven..
08 maart 2008 20:22
christiaan
[quote=105571]
Ok opgelost, had het al geprobeerd voordat je postte en het werkt. Heb nieuw account gemaakt, instellingen toegepast en klaar is kees!
Dankjewel iedereen, slotje