Sirmike, een hele goede veilige site om spyware tegen te gaan is Nucia.nl
Daar ga ik ook altijd heen. Altijd wordt je pc weer beter..
Je moet je wel eerst gaan registreren, daarna moet je je logje met je probleem onder het kopje hijackthis plaatsen.
Edit- Ben even in je hijackthis logje aan het kijken..:O
09 maart 2008 15:26
blacksorcerer
Voordat je, aan welke opruimingsactie dan ook, begint kun je het beste een backup van je belangrijke bestanden maken (wat overigens iedereen altijd al regelmatig zou moeten doen ;)).
Voor mensen die zelf niet veel van het opruimen van spyware weten, maar er veel last van hebben, toch eens een grondige alles-in-een schoonmaak met bijvoorbeeld Hitman Pro (gratis) te draaien. Het beste is natuurlijk handmatig verwijderen aan de hand van een site die Wesley bijv. opgeeft, alleen zal dat wel erg veel tijd kosten als je erg veel spyware hebt.
Ik gaat dit eens bekijken
dank je.
ik was ook al bij hijackthis.forum geweest, goeie stappenplannen alleen moet je daar meestal een dag wachten op antwoord.
09 maart 2008 15:41
louwrens
spoolsv.exe is voor je printer, als die niet draait kun je ook niet printen :P
1 er van is voor je printers ja
en de andere spyware.
ook printer.exe is virus.
09 maart 2008 15:59
louwrens
[quote=105638]
pak dan ook een goeie AV (Anti-Virus) :P
09 maart 2008 15:59
7741globe
Een goie is AVG Antivirus.
Gebruik ik zelf ook, en heb nog nooit last gehad van wat dan ook.
Hij pakt de virussen voor dat je het weet!\
En in de komende ook alle spyware.
Hitman pro gebruikte ik eerst ook, maar die heeft zijn glans verloren...
09 maart 2008 16:01
keitaro
[size=8][color=black] MODBREAK: [/color][/size][size=8][color=blue] Offtopic berichten verwijderd. Laten we niet IE versies gaan discussie?ren. Back ontopic plz. [/color][/size]
Welke virusscanner is de beste? Eeuwige discussie... Ik neem even een reactie van mij van een soortgelijk topic:
[quote]Naar mijn tests toe en naar mijn eigen ervaringen hierin:
Kaspersky is een zeer effici?nte viruscanner waarbij al de nodige functies inbegrepen zijn. Tevens heeft deze virusscanner een zeer goede Virus database. Het nadeel aan deze scanner is dat deze je computer wel vertraagt. In een zekere zin toch, een systeem zoals die van jou zal hier niets van merken. Deze regel geldt voor al de virusscanners.
Avira AntiVir is tevens een zeer goed antivirus programma, maar werkt hoofdzakelijk met de Antivirus database zelf, waarbij hij, naar mijn tests toe, dus niet compleet goed de code van het desbetreffende bestand controleert. (ThreatSense, ooit van gehoord?) Indien je niet met illegale praktijken of dergelijke bezig bent, schat ik dat dit in 90% van de gevallen, niet als nadeel gezien kan worden. Een extra groot voordeel van deze scanner is dat deze zeer licht is in gebruik.
BitDefender is zoals Kaspersky en Avira een zeer goed Antivirus programma, maar in jou geval, raad ik je dit product niet aan, en wel om de volgende reden: BitDefender mag dan wel zogezegd 'Vista Ready' zijn, het kampt nog met problemen op dit OS. Het werkt even effici?nt als op XP, maar heeft een zeer moeilijker te bereiken interface en crasht vaak. Indien je dus deze wilt gaan gebruiken, zou ik je aanraden om nog even te wachten op volgende versie van dit product. Wat geheugen gebruik betreft hangt dit bij deze AV volledig af van de instellingen die je zelf instelt zoals de scan mode. Nog even een kleine note, BitDefender z'n Antivirus informatie is nog niet helemaal wat het moet zijn, hier wordt aan gewerkt. (Werk er namelijk zelf voor.)
NOD32 is zoals al gezegd geweest een zeer goede en effici?nte scanner die licht is in gebruik. 1 minpunt voor sommigen is de interface. Indien je wat ervaring hebt op het vlak van virussen enz., kan dit geen probleem zijn. Indien je dus al wat ervaring hebt, raad ik je deze AV voor zowel XP als Vista aan.
AVG is een zeer goede virusscanner voor de Basic user, voor de meer Advanced users scoort deze een 6 voor mij. AVG heeft een uitgebreide Virus Database en heeft ook informatie over deze virussen, maar 'tot in de puntjes' gaat hij niet. In andere woorden, indien je, zoals met Avira AntiVir, niet met cracks en dergelijke bezig bent, is dit tevens een zeer goede virusscanner.
avast! scoort op vele vlakken beter dan verscheidene andere AV's, met als groot voordeel dat deze gratis is. Het grootste nadeel aan avast! is dat deze uitermate veel False positives geeft, wat dus ook voor problemen kan zorgen. Maar dit nadeel kan lang niet op tegen de voordelen van dit programma. Het maakt gebruik van een, indien gewenst, zeer gemakkelijke interface en heeft gemakkelijke opties zoals het scannen op virussen tijdens de boot van je computer. Misschien nog een klein nadeel: dit product haalde de West Coast Labs Checkmark level 1 en 2niet, ditzelfde geldt voor de VB100%.
Wat OneCare betreft, deze raad ik af als je niet MS gefreaked bent, deze kijkt namelijk alleen maar naar Windows componenten zoals IE. Een klein voordeel aan dit programma is dat deze wat andere opties bevat zoals antispyware enz, meeste van deze functies zijn wel slecht/matig.
Zo, hoop dat je hiermee wat bent.[/quote]
09 maart 2008 16:57
sirmike
wes ik hebgeprobeerd dat te doen
maar deze waardes keren mooi terug bij een opstart van windows
zo ook spoolvs.exe en printer.exe
deze zorgen wel degelijk voor de spyware op mn comp.
09 maart 2008 17:03
nickk
Sir,
Mischien dat toch even registreren bij nucia, dat duurt een paar uurtjes dat ze er op reageren maar hun zijn er beter in gespecialiceerd dan mij..:P
09 maart 2008 17:08
lbjornl
Probeer die bestanen te vinden met de zoekfucktie, als je gevonden hebt in welke map ze zitten; stop je bij processen (die spyware bestanden) en verander je de naam van de map waar deze bestanden inzitten. Je herstart je pc en dan kun je ze volledig wegdoen. Zo is het bij toch gelukt :P.
09 maart 2008 17:12
sirmike
het probleem is die bestanden zitten in system32 folder, en dat ga je niet zomaar veranderen;)
09 maart 2008 18:05
lbjornl
[quote=105657]
Waarom niet? Zie gewoon dat je de juiste neemt en zeker ervan zijn dat het wel degelijk een virus is.
09 maart 2008 18:09
sirmike
09 maart 2008 18:35
nickk
Deze kan je evt. nog fixed.
O20 - Winlogon Notify: winrnt32 - winrnt32.dll (file missing)
09 maart 2008 18:44
sirmike
oke gedaan! bedankt!
09 maart 2008 19:08
nickk
Je kan "altijd" de file missing (file niet actief) fixed, voor de zekerheid kan je altijd even op die hijackthis.de kijken.
Edit1 - Met deze bestanden even uitkijken - NIET FIXED Even info gezocht.
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'Default user') is Fuzzy Algorithmcheck (2.74 / 5.00), Nasty