-
chrisjexp
Zou er iemand mij kunnen helpen?
Ik heb onder Windows XP proberen een thuisnetwerk op te zetten met andere XP pc's.
Ik heb dit via de wizard gedaan. Nu kan ik de gedeelde mappen op de andere computers zien, maar als ik er op dubbelklik dan wordt er aangegeven dat ik geen toegang heb.
Ik heb het internet al afgespeurd maar er is er geen een site die mij kan helpen.
Heeft er iemand een idee?
10 maart 2008 22:20
-
keitaro
Op de pc waar de mappen geshared staan moet je het volgende doen:
Rechtermuisknop op de map die geshared wordt -> Delen -> Machtigingen -> selecteer 'Iedereen' vink aan 'volledig beheer'.
Dit houd in dat iedereen volledige rechten heeft om die share te zien en te benaderen.
Daarna kan je NTFS rechten uitdelen welke persoon wat wel of niet mag zien. (dat doe je door rechtermuisknop de sharemap te doen -> beveiliging -> toevoegen -> gebruikersnamen toevoegen met eventuele rechten zoals bij machtigingen van het kopje delen.
Hoop dat het lukt, als er vragen zijn, stel ze gerust.
10 maart 2008 22:37
-
lbjornl
Als je een NORTON Virusscanner/firewall hebt zul je die ook moeten configureren want die blokeerd ook alles :s.
11 maart 2008 12:16
-
chrisjexp
Ik heb inderdaad een NORTON Virusscanner ik zal daar ook eens naar kijken.
Alvast bedankt
11 maart 2008 12:55
-
lbjornl
De pc vanwaar je dingen wil afhalen "daar moet de virusscanner afstaan" best natuurlijk alle firewalls afzetten.
11 maart 2008 13:08