-
richard brons
Beste Tweakerz,
Ik heb sinds vanmiddag een probleem. Ik starte me pc op en had ineens geen bureaublad en iconen meer. Wel de achtergrond afbeelding was zichtbaar maar verders echt helemaal niets, dus ook geen taakbalk.
Ik heb al geprobeerd om explorer.exe opnieuw te starten, nou dat doet het, maar dan verdwijnt het na een aantal seconden weer.
Ik ben radeloos. Mijn pc draait op XP Pro
Mvg Richard
11 maart 2008 21:45
-
kevinvn
rechtermuisklik op je bueaublad >> beeld > bureaublad pictogrammen weergeven..
11 maart 2008 21:48
-
richard brons
[quote=105802]
ja dat is dus het probleem, ik heb me achtergrond afbeelding wel, maar verders helemaal niets. ik kan ook niet rechter muis knop doen wel ctrl-alt-del
11 maart 2008 21:49
-
kevinvn
hmm ok.. zal ff googlen voor je..
11 maart 2008 21:50
-
richard brons
heb zelf ook al gegoogled maar kon niets iets vinden wat werkte
11 maart 2008 21:52
-
kevinvn
[quote=105805]
kun je niet ff een screentje maken van je bureaublad is het wat makkelijker..
11 maart 2008 21:53
-
simon8400
Veel voorkomend probleem na het installeren van een programma die poorten opent.
Eens in Safe Mode booten en weer gewoon inloggen zou het moeten verhelpen. Ik zou zeggen, forceer wat.
11 maart 2008 21:54
-
richard brons
[quote=105807]
nou het is heel simpel, neem een willekeurig plaatje in je hoofd en that's it, meer zie ik niet
11 maart 2008 21:54
-
leviathan
Beknopte samenvatting: explorer.exe wil niet goed meer functioneren?
Toch?
11 maart 2008 23:36
-
stephan90
@Richard
Quote van Richard brons op 11 Mar 2008 23:36
[quote]Ik heb al geprobeerd om explorer.exe opnieuw te starten, nou dat doet het, maar dan verdwijnt het na een aantal seconden weer. [/quote]
Probeer ipv explorer.exe eens je virusscan op te starten, na enig research op google kwam ik erachter dat een file die ook explorer.exe heet ook een trojan kan, als hij zich ook op andere locaties bevind dan in je Windows folder. Het hoeft natuurlijk niet meteen en virus te zijn maar via de knop "Nieuwe taak..." bij het Taakbeheer kan je elk willekeurig programma opstarten zolang het een .exe file heeft. (Wat volgens mij ieder programma moet hebben.) Je kunt dan gewoon browsen door je pc en dus ook in je Windows map zoeken naar explorer.exe of andere programma's die van belang kunnen zijn om dit probleem te verhelpen. Je kunt zelfs internetten door bij Nieuwe Taak "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" in te voeren.
11 maart 2008 23:57
-
christiaan
Het zijn wel overduidelijke symptomen van een virus/spyware, iets in die richting.
[quote=105808]
Probeer dat inderdaad eens, als je daar eenmaal bent kun je proberen systeemherstel te doen.
12 maart 2008 00:32
-
luccey
Dit had ik ook een keer. Toen was mijn Uxtheme.dll beschadigd (vraag me niet hoe, maar het was zo). Toen heb ik er eentje van onze andere pc gekopie?rd naar de windows map, en toen deed hij het weer.
Vraag me niet hoe ik dat ook alweer gedaan heb, want ik zal het niet meer weten. Het was iig een doolhof zal ik maar zeggen.
12 maart 2008 06:36
-
simon8400
Een malware infectie: kleine kans volgens mij. Het probleem waarover ik het heb is simpelweg Windows bestanden die niet meer willen werken, deze zijn daaraantegen niet kapot of dergelijke. Dit is een zeer veel voorkomend probleem in Windows XP.
Stel, je hebt 2 touwen als bestanden die aan elkaar hangen. Als je deze in het midden doorsnijdt zullen ze niet meer 1 touw zijn (niet meer goed functioneren), maar de knobbelen in dat touw zijn er wel nog. Versta je? :P
Gewoon eens booten in Safe mode en een systeemherstel uitvoeren zoals al gezegd werd. Niet met de bedoeling om iets te herstellen, maar weer aan elkaar te hangen.
[offtopic]Edit: Toevallig op school ook juist hetzelfde probleem gehad vandaag, alleen bureaublad. Wat ze daar deden was de stekker eruit trekken en de PC opnieuw installeren. Typisch..[/offtopic]
12 maart 2008 07:51
-
richard brons
ik zal het maandag wel proberen, want ben een paar dagen weg.
12 maart 2008 14:35
-
keitaro
[quote=105819]
Waarom niet herinstall bij grote omgevingen? Het werkt toch.
Doen wij bij klanten ook. Vraag aan klant:
Geachte, ik kan dit probleem gaan analyseren en proberen op te lossen, zonder garantie en vele uren (uur x 76,00 ex btw de uur). Of... zal ik gewoon een herinstall doen van 2,5 uur met garantie dat het weer werkt en u meteen weer helemaal bij loopt?
Vaak wordt het 2e gekozen... waarom ook niet? Ik zelf thuis zou het uitpluizen tot op het laatste bitje... Maar in grote omgevingen... wrom niet....
Maar laten we even afwachten wat Richard ons te melden heeft als die weer terug is.
12 maart 2008 15:54
-
louwrens
kun je wel in Veilige Modus komen?
12 maart 2008 19:36
-
simon8400
[quote=105840]
[offtopic]Helemaal gelijk, alleen spreek je hier over een analyse van het probleem, wat bij mij op school niet nodig was. Bij BD vragen we altijd eerst naar probleem, comp overpakken indien nodig en pas moest het te lang duren en klant meer zou moeten betalen dan nodig (voor bijvoorbeeld klein bedrijf) stellen we dezelfde vraag als jij doet, alleen dan met een How to: How to re?nstall Windows /versie/ :)[/offtopic]
12 maart 2008 22:49
-
richard brons
[quote=105856]ja kan wel in veilige modus komen, maar daar heb ik precies hetzelfde probleem :S, ook daar verdwijnt alles :S, en systeemherstel werkte niet :S
EDIT:
met ctrl-alt-del doet het wel en kan ik explorer.exe wel activeren maar dan gaat hij naar paar seconden weer weg. In de lijst van processen gaat en verdwijnt explorer.exe ook steeds.
dus het lijkt wel als iets hem steeds afsluit en weer opnieuw opstart.
14 maart 2008 16:55
-
timmie201
ik heb het probleem ook gehad door een virus echt irietand ik had de pc 3 dagen terug gedraaid en toen deed ie het weer
14 maart 2008 17:26
-
richard brons
[quote=105986]
ja ik denk zelf ook aan een virus of iets dergelijks, maar systeemherstel doet hij niet
moet ik nu alles herinstalleren?? of is er nog een reddend wonder middel?
14 maart 2008 17:27
-
timmie201
moet echt
alles luit toch naar 2 minuten af dus nisk heeft sin of je moet een virus scanner dei alles binnen 2 min kan scannen maar ik denk systeem herstel wel de enige optie is nu maar geef het nog nie op
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] probeer a.u.b. goed Nederlands te typen, dit is gewoon niet leesbaar. Lees
de regels! [/color][/size]
14 maart 2008 18:04
-
richard brons
wat moet ik nu doen dan? herinstalleren? of is er nog een andere moglijkheid?
15 maart 2008 20:06
-
bram13
Ga naar Beeld -> Bureaubladpictogrammen weergeven (er moet een vinkje bij staan) Trouwens welk besturingsysteem gebruik je, Als je XP hebt, en je gebruikt Windows Live Fotogallery? dan weet ik het probleem.
16 maart 2008 14:09
-
erwin_w
Dit antwoord over dat vinkje was al in het tweede bericht gegeven en deze topic is in XP geplaatst, dus welke OS zou de TS-er gebruiken dan?
Maar mocht jij een antwoord weten, waarom geef je die dan niet?
16 maart 2008 14:27
-
richard brons
[quote=106164]Ja Bram, als je inderdaad goed hebt gelezen en als je op me profiel hebt gekeken dat weet je dat ik XP draai op me pc. Heb dus niets aan je mededeling.
Zijn er ook mensen die wel een antwoord hebben op het probleem?
EDIT:
weet echt niemand een oplossing hiervoor?
EDIT 2:
kan een slotje op, heb alles geherinstalleerd. Was waarschijnlijk een virus!
16 maart 2008 21:34