Ik heb sinds vanmiddag een probleem. Ik starte me pc op en had ineens geen bureaublad en iconen meer. Wel de achtergrond afbeelding was zichtbaar maar verders echt helemaal niets, dus ook geen taakbalk.
Ik heb al geprobeerd om explorer.exe opnieuw te starten, nou dat doet het, maar dan verdwijnt het na een aantal seconden weer.
Ik ben radeloos. Mijn pc draait op XP Pro
Mvg Richard
11 maart 2008 21:45
kevinvn
rechtermuisklik op je bueaublad >> beeld > bureaublad pictogrammen weergeven..
11 maart 2008 21:48
richard brons
[quote=105802]
ja dat is dus het probleem, ik heb me achtergrond afbeelding wel, maar verders helemaal niets. ik kan ook niet rechter muis knop doen wel ctrl-alt-del
11 maart 2008 21:49
kevinvn
hmm ok.. zal ff googlen voor je..
11 maart 2008 21:50
richard brons
heb zelf ook al gegoogled maar kon niets iets vinden wat werkte
11 maart 2008 21:52
kevinvn
[quote=105805]
kun je niet ff een screentje maken van je bureaublad is het wat makkelijker..
11 maart 2008 21:53
simon8400
Veel voorkomend probleem na het installeren van een programma die poorten opent.
Eens in Safe Mode booten en weer gewoon inloggen zou het moeten verhelpen. Ik zou zeggen, forceer wat.
11 maart 2008 21:54
richard brons
[quote=105807]
nou het is heel simpel, neem een willekeurig plaatje in je hoofd en that's it, meer zie ik niet
11 maart 2008 21:54
leviathan
Beknopte samenvatting: explorer.exe wil niet goed meer functioneren?
Toch?
11 maart 2008 23:36
stephan90
@Richard
Quote van Richard brons op 11 Mar 2008 23:36
[quote]Ik heb al geprobeerd om explorer.exe opnieuw te starten, nou dat doet het, maar dan verdwijnt het na een aantal seconden weer. [/quote]
Probeer ipv explorer.exe eens je virusscan op te starten, na enig research op google kwam ik erachter dat een file die ook explorer.exe heet ook een trojan kan, als hij zich ook op andere locaties bevind dan in je Windows folder. Het hoeft natuurlijk niet meteen en virus te zijn maar via de knop "Nieuwe taak..." bij het Taakbeheer kan je elk willekeurig programma opstarten zolang het een .exe file heeft. (Wat volgens mij ieder programma moet hebben.) Je kunt dan gewoon browsen door je pc en dus ook in je Windows map zoeken naar explorer.exe of andere programma's die van belang kunnen zijn om dit probleem te verhelpen. Je kunt zelfs internetten door bij Nieuwe Taak "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" in te voeren.