-
marcelooo
Ik heb de laatse tijd last van software problemen. Als ik een programma instaleer doet hij het prima maar als ik de volgende dag het programma nog maals wilt gebruiken dan geeft hij een foutmelding dat het programma niet goed geinstaleerd is, of een opdrachtprompt die snel op komt en weer verdwijnt.
Het lijkt een virus maar dat is het niet.
Weet iemand wat ik moet doen?
16 maart 2008 17:56
-
blacksorcerer
[quote]Het lijkt een virus maar dat is het niet.[/quote] Hoe weet je dat zo zeker (het is handig even aan ons te vertellen wat je al geprobeerd hebt, en waar je al gezocht hebt voor een oplossing).
Scan niet alleen eens op virussen (die kunnen de executables van je programma's aanpassen) met een up-to-date virusscanner, maar doe ook eens een spyware scan met bijvoorbeeld het gratis Hitman Pro.
16 maart 2008 18:27
-
kyentei
Zoals Blacksorcerer als zei, zou ik idd eerst even met hitman pro proberen. Denk er ook even aan (wat vaak voorkomt) dat een gekraakte virusscanner (van bijvoorbeeld een torrent) waarschijnlijk zijn werk niet optimaal doet.
Als dit probleem pas recent is begonnen, zou ik kijken of het mogelijk is om een systeemherstel te doen.
En als dit allemaal niet werkt, het domste en simpelste antwoord ooit: Formatje.
17 maart 2008 16:34
-
sjz
Mjah, nog een TS die zijn HW-profiel niet invult. Begint langzaamaan wel erg irritant te worden.
1) heb je Vista? Dat zou namelijk de error "dit programma is mogelijk niet goed ge?nstalleerd" kunnen verklaren
2) dus het programma start niet op, hoogstens een console-venster dat meteen weer verdwijnt. Van de error kunnen we tevens afleiden dat het programma waarschijnlijk niet goed ge?nstalleerd is...
--> gebeurt dit met alle programma's, of is het een specifiek programma?
--> op welke locatie installeer jij je programma's? Ik neem aan je harde schijf? Geen opslagapparaat die je af en toe verwijdert (usb-stick) of een ext-hdd ofzo...?
17 maart 2008 23:08