maar die 10 gig van die unalocated schijf wil ik terugkrijgen en bij C:/ zetten
en als het kan ook die extended schijf( 10 gig) de space naar c:/ krijgen.
hoe krijg ik dit?
01 september 2005 09:30
pim1502
kan je niet kiezen voor de optie:
resize partition.. en dan zorg je ervoor dat die de space op de unallocated plaats pakt en die andere ook.. dan start ie de pc opnieuw op en gaat ie dat make..... kzou dat eens probere
01 september 2005 12:04
ali
als ik dat doe dan haalt die dat space weg en plaats die VOLGENS mij een nieuwe unlocated drive met de overige space van de resizing!
kan het niet op een andere manier??
01 september 2005 12:16
pim1502
denk ik nie.. en anders moet je als je xp er een keer opnieuw opzet met de xp cd gewoon alles opnieuw doen..
01 september 2005 12:19
ali
maar kan het niet anders?
want als het echt neit anders kan ga ik dat proberen.
maarre.. :p wat moet dat merge partition voorstellen? wat gebeurt er dan? LOL
01 september 2005 12:31
styloco
dan gaan er b.v. twee aparte partities naar 1 groter geheel
01 september 2005 12:48
leviathan
request @ admin: kan dit niet een standaard object worden in de XP tips lijst enzo?
Dit is namelijk gewoon een standaard windowsprobleem.
Ik heb het zelf ook gehad, ik had het opgelost, maar toen ben ik de oplossing weer kwijtgeraakt, aan admin nagevraagd en hier komt ie dan:
uitvoeren>compmgmt.msc>schijfbeheer daar kun je de schijf toewijzen.
admin gaf mij een andere methode wat op hetzelfde uitkomt, maar zelf heb ik de uitvoeren line ontdekt. wil je toch admins methodega dan naar configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer. en je komt op hetzelfde scherm.(mijn command line is dan ook gewoon een snelkoppeling naar dat scherm &) )
01 september 2005 12:52
ali
ik vind dat te moeilijk... want als ik in schijfbeheer ben.. wat moet ik daar doen?
ach lama ! ik knutsel wel wat met partition magic :p
01 september 2005 12:56
leviathan
als je het op de partition magic manier niet opgelost krijgt zul je het wel op deze op moeten lossen... en moeilijk? er staat gewoon, ergens als het goed is niet toegewezen ruimte, dan formateer je die schijf en geef hem een stationsnummer. klaar...
01 september 2005 12:58
ali
ik heb het op pim's manier geprobeerd: resize partition.. maar daar kon ik alleen C:/ resizen!
ik heb/ben het met levi's manier aan t proberen: schijfbeheer.. maar als ik hier op mn vrije ruimte klik kan ik die verwijderen! is dit veilig? en krijg ik die ge-delete space terug op mn C: schijf?
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b237/Grean/1.gif[/img]
REPEAT:
kijk onder venster! daar staat zn verwijder tekentje!
veilig als ik hierop druk?
en krijg ik weer op mn c schijf de ge-delete space?
01 september 2005 13:11
leviathan
ok je klikt rechts op het groene gebied en formatteer dit als NTFS (of je moet fat willen gebruiken :P) dan is ie een kwartiertje ofzow bezig, oh nee jij kleine schijf, 10 gig is zo klaar...
daarna weet ik het niet precies meer, maar je kon op dezelfde methode die 10 gig dan een stationsnaam geven of terug bij C voegen.
...btw, keer een potje AoM doen? :P
01 september 2005 15:54
ali
1)wat is eigenlijk het verschil tussen logical en primary partition?? en welke is goed?
ik heb nou twee schijven: C en J en 1 extended
maar die extend zit nog met 10 gig! hoe krijg ik die 10 gig terug? ( zie plaatje) wat moet ik nou met die extended?
want ik kan die niet resizen of wat dan ook.
BTW: met schijfbeheer lukte niet echt...
hoe krijg ik die 10 gig terug??
probeer het volgende : delete met Partition Magic J partitie en resize de C Partitie naar de maximale grote,
Voila......probleem opgelost
niet vergeten om de Apply knop in te drukken
NB en geduldig wachten tot het proces klaar is en je pc reboot....kan soms wel een half uur overheen gaan
Groetjes
Koele Pappa
02 september 2005 11:09
ali
en die extended dan?
die blijft 10 gig
02 september 2005 12:27
leviathan
waarschijnlijk om dat met partition magic is gedaan en windows er dus niets meer mee kan...
02 september 2005 14:56
ali
dus 10 gig is helemaal weg?
kan ik dus nooit nooooit nooit meer terugkrijgen??
er moet toch een manier zijn?
02 september 2005 16:43
leviathan
ok ff voor de duidelijkheid zodat wij je beter kunnen helpen... hoeveel gig is je schijf? dus hoeveel zou het moeten zijn en ga dan eens optellen. want het zou ook kunnen zijn dat die 10 gig gewoon virtueel is en dus niet bestaat. en daarom kunnen wij niet goed helpen omdat we niet weten wat je tekort komt...
02 september 2005 19:35
ali
mijn schijf moet 200 gig zijn
maar aan mn screenshot te zien kan ik 10 gig niet gebruiken.
hoe zorg ik dr voor dat ik dat wel kan gebruiken..