Geluid van laptop uit de tv krijgen
maart 2008
-
goofOk? dit is dus mijn probleem. als ik film wil kijken via de laptop op tv krijg ik geen geluid uit de tv.
Voor het beeld over te zetten gebruik ik zo'n kabel:Voor het geluid gebruik ik dan een zo'n kabel:
Ik heb ook al geprobeerd om het via zo'n s-video kabel ofzo te doen maar het beeld is dan ni echt denderend, wel krijg ik dan geluid uit de tv.
[size=8][color=red]Mod:[/color][color=black] link fixed[/color][/size]20 maart 2008 18:36 -
leviathanZo'n kabel die je nu in gebruik hebt is alleen maar voor beeld.
Zoals je via s-video geprobeerd hebt (s-video naar gele composiet toch?) (waarschijnlijk met de rode en witte aansluiting ook in de tv) hoort het normaal gesproken te aangesloten te zijn, en dus werkte het zo.
Net zoals het bij gameconsoles en videorecorders etc werkt. Je tv herkent het dan ook gewoon als invoerapparaat en krijg je hiervoor een ext kanaal. Bij je monitor moet je zeer waarschijnlijk naar een ander kanaal he?
Nu heb je je TV letterlijk als monitor aangesloten, en monitoren verwerken nooit geluid. Monitoren die dit wel doen hebben altijd een aparte aansluiting voor geluid in. Jouw TV is hier waarschijnlijk niet op gebouwd.
Dus eigenlijk zul je moeten kiezen, of scherp beeld, of minder scherp beeld maar met geluid.
Natuurlijk hebben laptop speakers niet zo'n mooi geluid, maar je zou als alternatief bijvoorbeeld betere speakers op je laptop aan kunnen sluiten.20 maart 2008 18:41 -
goofok? bedankt voor de snelle reactie.
ja normaal gebruikte ik extra speakers ma ben het beetje beu om die altijd van boven naar beneden te sleuren.
toch bedankt20 maart 2008 18:59 -
caspar@Leviathan
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=HDMI+geluid&btnG=Google+zoeken&meta=
En natuurlijk is dit ook handig voor Goof. Maar waarschijnlijk ondersteund jou videokaart geen HDMI (klein gokje..:P)
20 maart 2008 19:36 -
syntax terrorkijk eens of je tv niet ook nog andere audio in aansluitingen heeft, bij mijn tv moet ik n.l. geluid van scart via tulpstekkers en t geluid van de tv via een jackplug20 maart 2008 20:22
-
leviathan[quote=106522]Daarom ja, ik geef wel re?le antwoorden.
En de tv moet ook maar net HD of HD-ready zijn.20 maart 2008 22:49