-
mattnl
Hallo TW'ers.
Ik zit al heel lang met hetzelfde probleem en ik zou hier wel graag eens vanaf willen.
Ik heb een video opgenomen :
[youtube=wGhLMz8NN7M]
Daar is duidelijk te zien dat 3D objecten + text een vage groene blokkerige kleur krijgen.
Meestal loopt daarna mijn computer vast en kan ik absoluut niks meer doen behalve op de start - opnieuw knop te drukken op mijn PC.
Nu is het zo dat als ik van plan ben om een spel te spelen, dan zet ik mijn PC gewoon aan, wacht ik tot mijn splash screen komt, en dan zo snel mogelijk 2 keer op de herstartknop druk, dat dan de 3D objecten wel goed worden geladen.
Als ik mijn computer aanzet op de normale manier, niet...
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ik mijn PC normaal kan opstarten, en dat ik gewoon games kan spelen?
Ik heb de nieuwste videokaart drivers.
En al een keer opnieuw geinstalleerd.
Windows xp.
Matt
24 maart 2008 12:54
-
blacksorcerer
[offtopic]Het filmpje wil bij mij niet werken als ik niet ingelogd ben op Hyves... pas als je inlogd werkt het, dus misschien dat je het beter ergens anders onder kan brengen als je wil dat zoveel mogelijk mensen je helpen.[/offtopic]
Is je videokaart overgeklokt of ooit overgeklokt geweest?
Ook al eens de beta drivers voor je graka geprobeerd?
24 maart 2008 13:05
-
mattnl
[quote=106927]Nooit overklokt, en nog geen beta's geprobeerd.
Ik upload het filmpje nu op YouTube.
24 maart 2008 13:08
-
masterwillems
het kan ook gewoon zijn dat je 5200 dood gaat, aangezien het een 5200 is en die is al aan de wat oudere kant.
24 maart 2008 13:12
-
mattnl
[quote=106929]Is er echt geen oplossing hiervoor?
24 maart 2008 13:18
-
masterwillems
als hij stervende is niet nee, maar heb je al een anedere kabel geprobeert?
24 maart 2008 13:47
-
stijnb
heb je nog een pc thuis staan?
haal die grafka uit de pc en steek die in jouw pc en dan drivers instelren voor de grafka dat je er insteekt.
en dan eens proberen
24 maart 2008 13:48
-
mattnl
[quote=106934]Nee deze + die andere zijn allebei onboard.
24 maart 2008 13:49
-
blacksorcerer
Het beste zou zijn eens testen in een leeg OS (gewoon ff een partitie van 10GB aanmaken) met de nieuwe drivers, met wat oudere drivers, en eventueel ook nog met beta drivers testen of daar het probleem zich nog steeds voordoet. Zoja, dan kan het inderdaad zijn dat je graka zijn langste tijd heeft gehad. Voor een paar tientjes heb je al een veel betere, dus misschien dat het daar dan toch tijd voor wordt (lees: het moet wel als het inderdaad aan de hardware ligt).
24 maart 2008 13:49
-
louwrens
lijkt mij een geheugen probleem.
draai eens Memtest86 voor je pc geheugen.
voor graka moek ff zoeken (ATiTool?)
probeer ook eens een andere kabel.
horen die vage teksten boven hanzeclan ofzo, niet zo?
scan je pc een met Ad-Aware 2007.
24 maart 2008 16:15