-
nickk
Hallo,
Weet ook iemand hoe je zelf je profielnaam intypt en niet dat outlook steeds bij het opstarten je profielnaam al heeft ingetypt?, kan dit upberhaut?
Ik heb al op Google gekeken, maar ik kon nog niks echt daarover vinden. Ik kon alleen maar vinden hoe je zelf een profiel maakt, maar dat heb ik al.
Dit is voor de betere beveiliging van Outlook voor mijn broertjes en andere gebruikers die gebruik maken van Outlook 2007.
Hopelijk kan iemand mij helpen ...
[img]http://img398.imageshack.us/img398/4295/naamloosfq0.jpg[/img]
W$
Nick
02 april 2008 08:30
-
sjz
Misschien dat dit met een tweakje kan ja. Maar waarom werk je niet met verschillende Windows-accounts? Die 'uitvinding' dient voor zulke dingen h?. ;)
02 april 2008 16:09
-
nickk
Voor School account's en gewoon prive.
Ja, misschien kan het met een tweak, maar dat kan ik nog niet vinden ..
02 april 2008 16:22
-
druipsnuit
offtopic ?
waarom gebruik je geen Mozilla thunderbird ? Het is echt veel gebruiksvriendelijker en bied een goed overzicht voor alle profielen.
02 april 2008 20:02
-
nickk
[quote=107781]Is een alternatieve, maar gebruik liever Microsoft Outlook, omdat ik geregistreerd ben ^o).
Nog ide?'en?
02 april 2008 20:23
-
bram13
Dat vind ik raar. Ik heb zelf een proefversie van Office 2007 op mijn PC en daar vraagt ie het maar ??n keer, niet dat ik zelf Oulook 2007 gebruik. Ik gebruik zelf Windows Live Mail is zeer handig en overzichtelijk en het is handig als je MSN gebruikt dus..
03 april 2008 20:23
-
erwin_w
@Bram, hij wilt juist het tegenovergestelde van wat jij hier nu vermeld.
De TS-er wilt zelf een keuze kunnen maken welk profiel hij wilt laten opstarten en niet dat Office 2007 dit zelf automatisch instelt en doorstart.
Helaas heb ik geen antwoord voor je 'uitdaging'maar eigenlijk zou er wel een optie voor moeten zijn zodat je zelf kan kiezen, maar ja welke dat is?
Edit:
Is het trouwens niet zo dat als je meerdere profielen (bestand-> gegevensbeheer->tabblad gegevensbestanden) de gegevensbestandenen voorziet van b.v. een wachtwoord hier dan vanzelf naar gevraagd wordt tijdens het starten van Office, op die manier krijgt iedereen zijn eigen profieldata eventueel voorzien van een wachtwoord.
Je hebt dan eigenlijk meerdere .pst bestanden die bij een bepaald persoon behoort, zodra Office opstart zal er gevraagd worden welk bestand/profiel opgestart moet worden.
03 april 2008 21:05
-
nickk
@erwin, inderdaad. Ik heb al in het register gekeken, maar ik kan het nog niet echt vinden. Ik zal nog maar even verder 'neuzen' ...
EDIT - Als ik je goed begrijp, erwin. Ja, als je outlook opstart kan je bijv. kiezen uit 2 profiels, daarna het wachtwoord van dat profiel, maar het is de uitdaging om er achter te komen dat niet de profielnaam er al standaard staat ingevult ...^o)
03 april 2008 21:11
-
erwin_w
Heb je de optie al uitgeprobeerd die ik na de edit ingevuld had?
03 april 2008 21:12
-
nickk
Ja. Als je het ene profiel hebt zie je de andere pst bestanden van het andere account niet.
Maar ik wel zelf die naam bij profielkeuze kunnen intypen ...
Erwin of iemand anders.:P, kan je het ook maken via Macro?!, ik heb daar wel wat over gelezen voor Word. Maar kan je dat ook maken voor Outlook (dus een wachtwoordveld)?
Heeft iemand nog idee?n?
19 april 2008 12:16