-
maikel1234
Wat vinden jullie van de logitech G15?
07 april 2008 14:22
-
blacksorcerer
Regelgeving: [quote]
Geef de inhoud van een topic aandacht.
Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk en overzichtelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar ??n regel worden niet zo gewaardeerd. Weet je niet of een bepaald topic is toegestaan, of wil je een groter (verzamel) topic maken over een bepaald onderwerp, vraag toestemming hiervoor dan eerst aan een admin door een PM met een korte beschrijving te sturen.[/quote]
Het is dus verstandig als je even uitlegd waarom je die vraag stelt en wat het doel van het topic is...
Iedereen kan hier wat gaan roepen, maar dat heeft wellicht weinig nut.
[color=blue]Topictitel veranderd van '
Jou mening van de logitech G15' naar '
[tobo] Jouw mening over de Logitech G15'.[/color]
07 april 2008 14:31
-
koenh
Nou, Ik heb hem zelf, ongeveer 1 maand. En hij is echt FANTASTISCH.
De macro's zijn echt perfect, het inklapbare beeldschermpje is heel fijn, en tevens zijn de toetsen daaronder ook weg, licht kan in 3 standen, uit, half, vol. En een pc stand en game stand (de windows toets is uitgeschakeld).
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de oude variant en die is het fijnste.
Je kunt ook veel mods voor krijgen, zoals een soort snake, diertje verzorgen XD, en allerlei andere handige dingen.
Conclusie de oude G15 is werkelijk Fantastisch.
[img]http://www.tech2.com/media/images/img_2582_logitech_g15.jpg[/img]
De oude.
[img]http://www.gadget.ca/images/4715.1.0.jpg[/img]
de nieuwe. Nadelen: weinig macro's, en scherm is niet inklapbaar. En nog een aantal dingen ;)
07 april 2008 14:35
-
kyentei
Ik gebruik de nieuwe, maar er zijn ook voordelen. Er zijn bugs uit het schermpje gehaald, het is altijd en beter leesbaar. En het past beter op een kleiner bureau. De knoppen zijn wat beter geintegreerd in het toetsenbord zelf en het loopt mooi over.
Edit: "Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de oude variant en die is het fijnste. " Hoe kan je daar over oordelen als je zelf de nieuwe niet eens hebt? Ik heb ze allebei 1 week geprobeerd en ze zijn allebei top. De 1 heeft meer macro toetsen en de ander heeft een beter zichtbaar scherm waarbij minder bugs zijn (van logitech site zelf gehaald. Staat er letterlijk)
07 april 2008 15:18
-
leviathan
Ik ben al ruim een half jaar in het bezit van v1, en ik ben er uiterst tevreden over. Ik gebruik de G-knoppen zelf erg veel, en ik zou ook niet met een v2 kunnen leven, die heeft gewoon te weinig G-knoppen voor mijn doen. De mediaknoppen kan ik ook niet meer zonder, maar die zijn erg standaard (al zijn er nog steeds toetsenborden zonder). Het licht heeft niet echt een functionaliteit, maar het ziet er wel leuk uit.
Ik vind het ook een goed punt van logitech dat ze vooral naar de gamer hebben gekeken, hoeveel gamers raken niet eens per ongeluk de windows-key aan? Deze kun je op slot zetten, zelf zit ik nooit verkeerd als ik ctrl of alt wil hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit erg fijn zullen vinden.
Nadelen vind ik, dat software voor het LCD programmeren niet echt toegankelijk is voor het grote open publiek bij gemis aan zeer simpele builder tooltjes, zoals o.a. ook bij websites er maar zat zijn. En voor de echte apps moet je eerst .NET gaan leren.
Bij lanparty's zijn we er in de jaren weinig tot niets mee opgeschoten. De CRT's zijn inmiddels vervangen, maar de ruimte die daarbij vrijgekomen is, is ruimschoots weer in beslag genomen door de G15 die iedereen nu heeft. Dat is eigenlijk het enige minpunt waar ik mee zit. Maar desondanks heb ik liever de v1 van de v2, puur omdat er 3x zoveel G-knoppen op zitten (echt, ik heb de helft in gebruik, en ik ben nog van plan een heel tabblad toe te gaan wijzen aan WMP playlists voor zeer snelle afwisseling).
Alleen die 2 USB 1.1 poorten vind ik een beetje jammer, het is begrijpelijk dat 2.0 lastig zou zijn, maar tegenwoordig valt er niet zoveel meer in kwijt te kunnen zonder echt prestatieverlies. Maar ik heb daar een oplossing voor, ik ga er gewoon 2 IR-LEDjes inzetten voor m'n Wii-mote aanwijzing op mn pc.
Het wennen aan de iets andere ligging (eigenlijk het enige punt waar ik tegenop zag), viel echt reuze mee en nu vind ik deze zeer fijn werken.
Kortom is het eigenlijk wel een van de dingen van m'n pc waar ik het meest tevreden over ben.
EDIT: ik wil ook nog even kwijt dat ik v1 er veel mooier uit vind zien als v2, en deze zeer goed bij m'n desktop stijl past. Oranje licht past ook niet zo goed hier in deze hoek.
07 april 2008 16:23
-
koenh
Er staat nu een stuk in over de G15 van Logitech in de computer totaal. BLZ 52
08 april 2008 13:08
-
gerbenkwakkel
Aah nog een weekje en dan kan ik een G15 halenMaar welke?:P
08 april 2008 19:51
-
louwrens
[quote=108633]
V2:P die verlichting is beter, zit tenminste onder elke toets, wat de ouwe niet echt heeft:P
en nog een reden: scherm kan niet afbreken :P
reviews!
08 april 2008 19:52
-
koenh
@ louwrens, ik geef je in deze ONgelijk.
Hier zijn alle toetsjes verlicht, en het scherm kan bij mij niet echt afbreken.
08 april 2008 21:00
-
louwrens
[quote=108643]
tenzij je uitschiet door je malt(A) :P
als ie dicht is, breekte ie idd niet af:P
open wel, als er wat op zou kunnen vallen
08 april 2008 21:11
-
koenh
maar er valt niks op, en hij is echt heel stevig, je mag een hamer pakken, en dan heb je nog moeite om hem in een keer door te slaan ;)
08 april 2008 21:13
-
louwrens
[quote=108646]
[offtopic]geprobeerd ofzo?:P, je gaat offtopic(A)[/offtopic]
08 april 2008 21:14
-
blingking
Het enige verschil met de G11 is toch het schermpje :P
nja ik had bij mijn vriend met de G11 CoD4 gespeeld, en ik MOET zeggen :P... mijn handen bleven echt aan de toetsenbord geplakt... het zit confortabel :P en als je typt dan maakt ie niet zo veel geluid. (wat wel zo is bij mijn uber geile toetsenbord *kuch kuch* XD)
08 april 2008 22:50
-
kyentei
[quote=108665]
[offtopic] Door jouw uber geile toetsenbord zitten je handjes door een ander middel vastgeplakt zeker?:P[/offtopic]
Koenh, wat je ook beweert, die oude G15 is wel cool enzo, maar de verlichting is niet compleet (ik heb een oude G15 naast me gehad, van een vriend) en als er wat op dat schermpje valt breekt het wel degelijk af. Je kan zeggen "er valt niks op" maar moet jij eens opletten wat er allemaal niet uit je handen kan vallen. Tenzij ze net zo goed plakken als de handen van Blingking natuurlijk (A)
Anyways, ik zou kieze voor de nieuwe G15. Om de volgende redenen
-Comfertabel, maar niet al te groot
-Als je toch nog niet aan die duizenden macro toetsen bent gewend van de oude, zijn de nieuwe 18 macro toetsen ook wel voldoende
-Er zijn bug-fixes uit gehaald
-Het schermpje is altijd goed zichtbaar en is vernieuwt (waarom zou je het heen en weer moeten kunnen halen zoals bij de oude G15, als dit altijd zichtbaar is en al met al net zo veel plek in neemt als een dichtgeklapt (!!) schermpje van de oude G15 heeft.
-Alle toetsen zijn goed verlicht, verder heeft het alle oude functies van de oude G15 ook!
-Waarom zou logitech een NIEUWE versie maken als de oude versie ook gewoon een update kon gebruiken? Niet voor niets toch? ;)
Edit: @ Koenh, als je kijkt naar het screenshot van de oude G15 zie je dat de toetsen een soort slash aan verlichting schuin over het toetsenbord hebben lopen. Dus wat je beweerd met "alles is hier verlicht" klopt dus niet!
08 april 2008 23:12
-
leviathan
Alles is wel verlicht, alleen heeft niet elke toets haar eigen LEDje eronder zitten, maar als je blind kunt typen is het toch alleen maar voor de sier.
En dat over waarom er een nieuwe versie zou komen heeft niets te maken met de oude versie. Het valt te vergelijken met de consoles en handhelds. De Playstation en Playstation 2 zijn er in een nieuwe uitvoering gekomen. Zowat alle gameboy's en de DS, allemaal vernieuwd. Niet omdat ze gebrekig waren of slecht, nee puur om de markt weer op te zwiepen met meer van hetzelfde (wellicht een paar extra functies, die de G15v2 dus niet heeft, alleen minder) in een nieuw jasje.
09 april 2008 00:17
-
kyentei
De G15 heeft zeker niet minder functies. Alleen minder macro toetsen, maar dat is echt voor de die-hard macro verslaafde nodig die al z'n macro's uit de kop kent, of niet?:P
Als je goed kijkt, zit er echt een slash in de verlichting, althans in de G15 van mn maat wel, en op het screenie ook (oude G15);) En hoe je ook tegen het schermpje aankijkt, je kan het altijd goed zien.(nieuwe G15) Waarom zou je hem openklapbaar maken? Wat nou als je alleen je geluid wilt veranderen, moet je eerst dat ding open doen om em harder of zachter te zetten. En er zijn bug fixes bij de V2, dus het is niet all??n een nieuw jasje ;)
09 april 2008 00:26
-
keitaro
Ding open doen doe je toch maar 1 x? Bij openmaken van de doos bij aankoop? Of gaan jullie iedere dag op stap met je toetsenbord dat je hems teeds in moet klappen?
Ik heb zelf geen G15, maar ik zou graag de G15v1 willen. Hijs Blauw ipv Oranje... Aangezien me pc ook zwart met blauw is, en de vele Gtoetsen lijken mij mega fijn. De V2 zal niet voldoende voor me zijn denk.
En dat klepje is erg stevig :O als men zegt dat die erg los zit heb je of er niet echt vriendelijk mee omgegaan, of je hebt gewoon een fabrieksfout... Levi en Riege hebben dat ding ook... En ding is bijna niet te slopen.
En als ik de V1 zou hebben zou het klepje altijd open staan. Aangezien ik mijn tobo niet verplaats van mijn bureau af. Voor lans neem ik dan me Ultra X wel...
09 april 2008 08:36
-
koenh
Er zit bij mij geen slash in. Ik heb hem net zoals de G15 v2, alles is verlicht. (misschien niet onder elke toets een led, maar dat is dan weer energy verspilling ;) (ook al verbruiken ze weinig :p ) )
@Keit idd, dat klepje is echt stevig hoor. Hij zit vast met 2 kleine scharnieren en 1 grote scharnier van 4.3 cm :p
En hij is bij mij niet te breken. Ik heb het een half uur geleden uitgeprobeerd. Nou dan mag je echt heeel hard drukken.
09 april 2008 09:13
-
blingking
[quote]Offtopic: Door jouw uber geile toetsenbord zitten je handjes door een ander middel vastgeplakt zeker?[/quote]
[offtopic]
damn nee man XD hahah :P toetsenbord was gewoon confortabel. (A) (serieus:P)[/offtopic]
on:
idd ik vind de blauwe verlichting ook mooi. En omdat er haast geen verschil tussen de nieuwe en de oude is, ga ik voor de 1ste versie
09 april 2008 16:08