Regelgeving: [quote]Geef de inhoud van een topic aandacht.
Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk en overzichtelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar ??n regel worden niet zo gewaardeerd. Weet je niet of een bepaald topic is toegestaan, of wil je een groter (verzamel) topic maken over een bepaald onderwerp, vraag toestemming hiervoor dan eerst aan een admin door een PM met een korte beschrijving te sturen.[/quote]
Het is dus verstandig als je even uitlegd waarom je die vraag stelt en wat het doel van het topic is...
Iedereen kan hier wat gaan roepen, maar dat heeft wellicht weinig nut.
[color=blue]Topictitel veranderd van 'Jou mening van de logitech G15' naar '[tobo] Jouw mening over de Logitech G15'.[/color]
07 april 2008 14:31
koenh
Nou, Ik heb hem zelf, ongeveer 1 maand. En hij is echt FANTASTISCH.
De macro's zijn echt perfect, het inklapbare beeldschermpje is heel fijn, en tevens zijn de toetsen daaronder ook weg, licht kan in 3 standen, uit, half, vol. En een pc stand en game stand (de windows toets is uitgeschakeld).
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de oude variant en die is het fijnste.
Je kunt ook veel mods voor krijgen, zoals een soort snake, diertje verzorgen XD, en allerlei andere handige dingen.
Conclusie de oude G15 is werkelijk Fantastisch.
[img]http://www.tech2.com/media/images/img_2582_logitech_g15.jpg[/img]
De oude.
[img]http://www.gadget.ca/images/4715.1.0.jpg[/img]
de nieuwe. Nadelen: weinig macro's, en scherm is niet inklapbaar. En nog een aantal dingen ;)
07 april 2008 14:35
kyentei
Ik gebruik de nieuwe, maar er zijn ook voordelen. Er zijn bugs uit het schermpje gehaald, het is altijd en beter leesbaar. En het past beter op een kleiner bureau. De knoppen zijn wat beter geintegreerd in het toetsenbord zelf en het loopt mooi over.
Edit: "Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de oude variant en die is het fijnste. " Hoe kan je daar over oordelen als je zelf de nieuwe niet eens hebt? Ik heb ze allebei 1 week geprobeerd en ze zijn allebei top. De 1 heeft meer macro toetsen en de ander heeft een beter zichtbaar scherm waarbij minder bugs zijn (van logitech site zelf gehaald. Staat er letterlijk)
07 april 2008 15:18
leviathan
Ik ben al ruim een half jaar in het bezit van v1, en ik ben er uiterst tevreden over. Ik gebruik de G-knoppen zelf erg veel, en ik zou ook niet met een v2 kunnen leven, die heeft gewoon te weinig G-knoppen voor mijn doen. De mediaknoppen kan ik ook niet meer zonder, maar die zijn erg standaard (al zijn er nog steeds toetsenborden zonder). Het licht heeft niet echt een functionaliteit, maar het ziet er wel leuk uit.
Ik vind het ook een goed punt van logitech dat ze vooral naar de gamer hebben gekeken, hoeveel gamers raken niet eens per ongeluk de windows-key aan? Deze kun je op slot zetten, zelf zit ik nooit verkeerd als ik ctrl of alt wil hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit erg fijn zullen vinden.
Nadelen vind ik, dat software voor het LCD programmeren niet echt toegankelijk is voor het grote open publiek bij gemis aan zeer simpele builder tooltjes, zoals o.a. ook bij websites er maar zat zijn. En voor de echte apps moet je eerst .NET gaan leren.
Bij lanparty's zijn we er in de jaren weinig tot niets mee opgeschoten. De CRT's zijn inmiddels vervangen, maar de ruimte die daarbij vrijgekomen is, is ruimschoots weer in beslag genomen door de G15 die iedereen nu heeft. Dat is eigenlijk het enige minpunt waar ik mee zit. Maar desondanks heb ik liever de v1 van de v2, puur omdat er 3x zoveel G-knoppen op zitten (echt, ik heb de helft in gebruik, en ik ben nog van plan een heel tabblad toe te gaan wijzen aan WMP playlists voor zeer snelle afwisseling).
Alleen die 2 USB 1.1 poorten vind ik een beetje jammer, het is begrijpelijk dat 2.0 lastig zou zijn, maar tegenwoordig valt er niet zoveel meer in kwijt te kunnen zonder echt prestatieverlies. Maar ik heb daar een oplossing voor, ik ga er gewoon 2 IR-LEDjes inzetten voor m'n Wii-mote aanwijzing op mn pc.
Het wennen aan de iets andere ligging (eigenlijk het enige punt waar ik tegenop zag), viel echt reuze mee en nu vind ik deze zeer fijn werken.
Kortom is het eigenlijk wel een van de dingen van m'n pc waar ik het meest tevreden over ben.
EDIT: ik wil ook nog even kwijt dat ik v1 er veel mooier uit vind zien als v2, en deze zeer goed bij m'n desktop stijl past. Oranje licht past ook niet zo goed hier in deze hoek.
07 april 2008 16:23
koenh
Er staat nu een stuk in over de G15 van Logitech in de computer totaal. BLZ 52
08 april 2008 13:08
gerbenkwakkel
Aah nog een weekje en dan kan ik een G15 halenMaar welke?:P
08 april 2008 19:51
louwrens
[quote=108633]
V2:P die verlichting is beter, zit tenminste onder elke toets, wat de ouwe niet echt heeft:P
en nog een reden: scherm kan niet afbreken :P