De laatste tijd heeft een vriend van mij nogal last met spellen zoals Age of Empires/mythology. We zijn al 3 dagen opzoek naar een fix vor MSXML4.0 maar dat werkt niet, zelfs niet van de microsoft site zelf. De error zegt dat MSXML4.0 niet correct is geinstalleerd. Herinstalleren gaat ook niet dus, en als hij een windows repair vanaf z'n cd wilt uitvoeren dan krijgt hij de melding dat er geen vaste schijven in de computer zijn gevonden. Kortom, 2 problemen die wij niet kunnen oplossen. iemand ervaring/ een oplossing?
Bij voorbaat dank
09 april 2008 19:09
leviathan
Ja ik heb dit probleem ook gehad, zeer irritant. Volgens mij moest je hiervoor een aantal updates voor hebben voor windows, gewoon van de update site. Ik weet alleen niet meer welke. Maar gewoon ff een tijdje microsoft update draaien kan geen kwaad.
09 april 2008 20:07
knarf
Als je van de cd wilt zal je een floppy waarschijnlijk moeten hebben met Sata - Drivers
09 april 2008 20:10
blacksorcerer
Ter aanvulling op Leviathan, doe het ook echt op de update site zelf en doe uitgebreid zoeken, zodat je ook de optionele updates kan downloaden (waar dergelijke dingen wel eens vaker bijzitten).
En ook: [url]http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?pocId=&freetext=MSXML%204.0&DisplayLang=en#[/url]
Bij die laatste staan ook weer updates en hotfixes voor die SP2 van MSXML 4.0.
09 april 2008 20:48
kyentei
BS, dat had ik al bekeken, maar dat werkt blijkbaar niet goed. Hij heeft een illegale XP en krijgt windows updates via een ander programma binnen. Misschien is dat de veroorzaker wel. Als hij windows opnieuw zou installeren, zou het dan verholpen zijn?
09 april 2008 20:50
blacksorcerer
Tja het is iets van Microsoft en daar bevinden zich ook de originele bestanden, updates en hotfixes. En je begrijpt wel dat het hier niet de bedoeling is dat we je gaan helpen met die bestanden op een andere manier te verkrijgen om zo iemand met een illegaal OS helpen...
Als je Windows opnieuw installeert kan het weer gewoon zijn dat die games de juiste versie nodig hebben van MSXML om goed te functioneren en ben je terug bij af. Maar misschien is er iets anders mis mee en is het wel op te lossen met de juiste updates of fixes. Als je een alternatieve update wijze gebruikt kunnen er bijv. language conflicten ontstaan.
09 april 2008 20:57
keitaro
Ik had dit ook. nieuwste versies van deze bestanden gekregen via Windows Updates.
Nog een reden voor om legaal aan te schaffen =3
09 april 2008 21:03
kyentei
Ik vertel hem dat al tijden. Zal hem wel vertellen dat legaal XP de enige oplossing is. Aangezien me dat het beste lijkt.
09 april 2008 21:10
leviathan
Het ligt niet aan de illegale updater iig, bij mijn legale versie, die ik voor een LAN nog even snel schoon op mijn pc had gezet (en dus zonder de updates), wilde het dus niet werken.
09 april 2008 23:06
keitaro
[quote=108756]
Dat had ik idd ook met AoM toenertijd. Maar met Windows Update ging de nieuwste versie mee bij mij en was het probleem opgelost.
10 april 2008 10:20
kyentei
Is er al een nieuwew versie van MSXML die we ergens vandaan kunnen halen toevallig?
10 april 2008 19:30
blacksorcerer
BlackSorcerer: [quote]Tja het is iets van Microsoft en daar bevinden zich ook de originele bestanden, updates en hotfixes. En je begrijpt wel dat het hier niet de bedoeling is dat we je gaan helpen met die bestanden op een andere manier te verkrijgen om zo iemand met een illegaal OS helpen...[/quote]
Het antwoord is dus ja, we weten waar je het vandaan kan halen --> Microsoft.com ;)