-
druipsnuit
Beste TWers,
Windows heeft een aantal system bestanden (zoals boot.ini, Bootfont.bin, MSDOS.SYS enz).
Deze bestanden zijn vrijwel onzichtbaar tenzij je in de mapopties aangeeft deze te willen zien.
Wat wil ik ?
Nu wil ik op een cd een autorun voor een foto album maken.
De autorun bestanden wil ik onzichtbaar maken (dus niet gewoon verborgen). Als ik er systeem bestanden van mak zullen ze voor 99% van de pc gebruikers onzichtbaar zijn omdat bijna niemand systeem bestanden zichtbaar heeft staan.
Dus ik wil van de autorun bestanden system bestanden maken.
Wat heb ik gedaan?
Op google, yahoo, ilse, wikipedia e.t.c. heb ik verschillende zoektermen geprobeerd als ''system files''
Nergens kon ik de goede info vinden.
Alvast bedankt!
p.s ik heb windows xp
13 april 2008 12:08
-
blacksorcerer
Ik betwijfel of dat zomaar mogelijk is in Windows. In Unix kan het al makkelijk door een . (punt) voor de naam te zetten (geloof ik). Windows is er een stuk minder vrij in.
Maar waarom wil je dat eigenlijk, want iemand die zich al de moeite neemt om Verborgen bestanden in de mapopties aan te zetten, zal mijns inziens ook dat extra vinkje bij system files zetten..?
Edit: ff in cmd de attributes (ATTRIB) bekeken en je kan daar toch ook een bestand als system file aanmerken (met +S). Maar of het dan ook een beveiligd systeembestand is zoals je in mapopties kan in-/uitschakelen lijkt me niet?
Edit2: doe gewoon alle attribs aan en dan werkt het hier (ff getest op XP Pro met SP2):
[code]ATTRIB +R +A + S +H C:\jouwbestand.ini[/code]
13 april 2008 14:25
-
druipsnuit
De code werkt !
Harstikke Bedankt
edit: nog een klein sub- vraagje:
stel dat ik bij eigenschappen van het bestand tabblad beveiliging administrators en gewone gebruikers de rechten ontneem om het bestand te kunnen lezen of wijzigen geld dat dan alleen op de computer waar dit ingesteld is?
(ik weet niet of ik hiermee de regels overtreed maar het leek mij niet handig om hier een aparte topic voor te starten)
13 april 2008 14:50